• Economia
  • Per on comencem? 'Silicon Style' (4)

Per on comencem? 'Silicon Style' (4)

Els emprenedors ja tenen la idea i l'objectiu. És el moment d'aplicar una metodologia i definir els aspectes claus del negoci

La Roser i l'Oriol davant la Badia de San Francisco.
La Roser i l'Oriol davant la Badia de San Francisco.
Roser Solanas/Oriol Sanleandro
04 de Juny de 2013
Act. 04 d'Agost de 2013
Ara ja tenim la idea de negoci ben definida: MakeEatEasy, un supermercat online basat en receptes. I també tenim un objectiu clar: ajudar a la gent a menjar millor i a gaudir cuinant. però... Per on comencem?

Com a bons europeus, acostumats a les metodologies de les escoles de negoci i MBA, la inèrcia ens va portar a començar un BusinessPlan per definir el nostre producte i servei, fer un anàlisis de mercat i de la competència, marcar objectius, definir una estratègia de màrqueting i vendes, operacions, etc. Per acabar travant un pla financer i avaluar amb aquest la viabilitat i rendibilitat de la nostra idea de negoci.

Però als pocs dies vam veure que aquí els emprenedors començaven les seves empreses d'una forma molt diferent. A Europa, si no tens un Business Plan abans de donar qualsevol pas, ets un beneit o un inconscient. Al Silicon Valley, si el primer que fas per començar una empresa és un Business Plan, vol dir que ets europeu.

Aquí són molt més pragmàtics. En comptes del Business Plan prefereixen utilitzar el Business Model Canvas. Una eina gràfica que et permet definir en qüestió de minuts tots els aspectes claus del teu negoci en una única pàgina. A la que tenen una idea de negoci, la fan real el més ràpid possible mitjançant, el que anomenen, un MVP (Minimum Viable Product), la testegen i la treuen al carrer.

D'aquesta manera, si la idea no és bona, te n'adonaràs de seguida perquè la gent, clients, usuaris i, en definitiva el teu Mercat, t'ho dirà. T'estalvies temps i diners que invertiries fent Business Plans, suposicions, anàlisis de mercat, pensant en què agradarà o no als teus clients i construint quelcom basat tan sols en el teu punt de vista. I això et permet rebre un feedback real per poder canviar o redirigir la teva idea.

D'altra banda, si la idea és bona, pots testejarambclientsreals, saber què és el que més els agrada del teu producte o servei, quant estarien disposats a pagar per ell i com podries millorar la teva proposta. Ràpid, senzill, eficient i efectiu.

Segueix cada setmana l'aventura de la Roser i l'Oriol als EUA. Rep l'alerta