Les grans -i no tan grans- marques s'estiren dels cabells per intentar connectar amb els (maleïts) millennials. Aquesta nova generació que seran els consumidors del futur i que gairebé ningú sap exactament què volen. Ser a les xarxes socials sembla ser bàsic per assolir aquest objectiu, ara bé, saber fer-les servir per caçar la seva atenció ja és una altra història. Amb aquest objectiu -i d'altres- neix Photoslurp, una eina amb la qual "les marques poden connectar molt millor amb els millennials, perquè són una generació molt visual. Els donem el que estan buscant".
"Aprofitem el postureo"
Eulogi Bordas explica que Photoslurp és una "solució online que ajuda als ecommerce a incrementar les seves vendes". Però com ho fan? Photoslurp recorre les xarxes socials cercant imatges que parlin de la marca en qüestió o els seus productes, les presenta de manera estandaritzada i ordenada perquè les pugui integrar a l'experiència de compra en línia. O com diu el cofundador de la startup: "Aprofitem el postureo".
Això vol dir que quan hom vol comprar, per exemple, un rellotge de la marca Cluse -o qualsevol altre de les marques amb què treballen- trobarà al seu lookbook tot d'imatges d'instagramers que tenen aquell model concret de rellotge i el mostren a la xarxa social, a més de l'opció d'adquirir aquell producte. "D'aquesta manera l'usuari pot veure com queda, s'hi pot veure reflectit i es motiva la compra", diu l'emprenedor. Tant és així, que els clients d'aquesta startup incrementen entre un 5 i un 15% les vendes.
A més, "la ràtio de conversió d'usuaris que interactua amb els mòduls d'imatges que creem es triplica o quadruplica", afegeix Bordas. Això vol dir que si sense Photoslurp compraven 100 persones, amb els seus serveis en compren 119.
Aquesta empresa compta actualment amb 50 clients i treballa sobretot amb marques de moda, però esperen créixer en el sector hoteler, decoració, bellesa i cosmètica, en els quals ja treballa amb Textura, Rusticae, Isdin i Lindblad Expeditions de National Geographic.
Tancar la barraca per triomfar
La idea original, com en molts altres casos, no tenia res a veure amb l'actual. En Ben Heinkel, el cofundador de la startup juntament amb Bordas, va dissenyar una eina per compartir imatges de manera fàcil a les xarxes socials, com una espècie de DropBox. "Però no va funcionar i va haver de tancar la barraca, però quan va fer-ho va enviar un correu als seus clients" i el propietari de la marca de rellotges Cluse li va fer una petició. Li va demanar si podia reprogramar l'eina perquè trobés les imatges que parlaven dels seus rellotges a les xarxes socials. Quatre mesos més tard l'eina estava llesta. Des de llavors diversos ecommerce van interessar-se per aquesta aplicació. Després d'aprendre què necessitaven els clients i crear una "solució sòlida i estable vam començar a vendre". L'empresa es va constituir el novembre del 2014.
L'any passat la companyia, que està incubada a Barcelona Activa des de llavors, va tancar l'exercici amb una facturació de 30.000 euros i una plantilla de deu persones. De cara al present exercici, Photoslurp planeja tancar l'any amb un volum de negoci de 300.000 euros i incrementar la cartera de clients fins a 90, així com consolidar l'equip. Per assolir aquests objectius el que cal és "aprofundir en la internacionalització, tot i que de fet el 60% de la facturació ja prové de fora d'Espanya", indica Bordas.
Photoslurp treu l'or del 'postureo'
La startup pica les mines de les xarxes socials perquè les marques connectin amb els millennials
21
de Juliol
de
2016
Act.
21
de Juliol
de
2016