22
d'Octubre
de
2014
Act.
22
d'Octubre
de
2014
Amb la cultura del tupper quasi dominant a la majoria d'oficines i la tornada als sopars de divendres a casa per estalviar, en plena crisi la seva proposta és ben intel·ligent. Pick D Pack és una nova empresa catalana "apassionada pels envasos, la gastronomia i els emprenedors", tal com defineix la seva pàgina web. És a dir, uneixen la cultura de la immediatesa, l'afició per l'oci gastronòmic i l'emprenedoria, un tàndem d'èxit del segle XXI. I ho fan a través d'una gran botiga, un súper per a majoristes, recentment inaugurat a Montcada i Reixac.
Aquesta setmana participen, per primera vegada, a Hostelco, el Saló Internacional de l'Equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats que se celebra a Fira Barcelona. El saló ha començat aquest dilluns i acull més de 500 empreses del sector per presentar els seus nous productes, en una edició descrita com molt més tecnològica que les anteriors.
Pick D Pack està a la fira per a donar-se a conèixer entre restauradors i empresaris del FòrumGastronòmic, clients potencials per a vendre alguns dels seus plats, gots de plàstic o forquilles per aperitiu. Tot i que de moment no volen desvetllar cap marca, reconeguts restaurants de Barcelona i empreses de menjar per emportar de Catalunya ja són clients habituals.
La seva filosofia implica aprofitar els noushàbits d'aquesta societat. "La gent té poc temps, llargues jornades laborals i una cultura molt abocada a l'oci gastronòmic, que no és oci car i un dia la gent s'ho pot permetre", explica XavierPinosa (@xavipinosa), director general i fundador de l'empresa.
Necessitats al sector de les pimes
L'emprenedor que s'amaga darrere ja tenia experiència en el sector del packaging per restauració des que va fundar en 2008 la firma Pinesga, que actualment factura 4 milions d'euros. Aquella proposta, que continua activa, és la "mare" d'aquesta start-up, tant per tipologia de client com per dimensions del negoci al qual s'orienten. "Ens hem dirigit sempre a les gransempreses i hem vist que el nínxol estava a les petites i mitjanes empreses, que no tenien el que buscaven al sector", explica Pinosa.
Envasos específics per una pastisseria, un restaurant japonès o una empresa de càtering que no factura en milions d'euros i que, per contra, necessita comprar menys quantitats de producte. Per a ells han inaugurat el primer cash and carrycatalà de packaging, a la localitat de Montcada i Reixac, un enorme aparador de vora 800 metres quadrats on forners, cuiners i restauradors poden escollir el producte més adequat per al seu tipus de negoci. "Vam veure que una de les principals problemàtiques del sector era que les pimes tenien poca oferta i era una pena perquè si els productes són diferents, també cal diferenciar-se amb la presentació", apunta el director general de l'empresa i fundador.
Tanmateix, el director de màrqueting i comunicació de Pick D Pack, JordiValls (@vallsjordi), dóna suport aquesta idea afirmant que són "com l'IKEA del packaging". Una definició que trasllada la idea de mega-store, on tocar i veure de primera mà el producte que va a comprar és més que possible. "Aquest és el nostre punt fort: tenim més de 3.000 productes en presència per a tot tipus de negocis", explica Valls.
Personalització del producte, el reclam
En una cultura on la imatge és determinant en l'acció de compra, no es volen quedar enrere. Permeten al pastisser de la fleca del barri personalitzar les safates per ser "diferent" del comerç d'enfront i a més li assessoren perquè adeqüi allò que compra al que necessitarà.
De cara al Nadal prepararan exposicions de diferents combinacions dels seus productes perquè escollir, i per tant comprar, sigui molt més fàcil; a més de generar contingut a través de vídeos perquè els restauradors combinin els seus productes seguint les seves recomanacions.
Tot i que encara és aviat per donar xifres de facturació, ja que Pick D Pack es va crear al gener però la botiga està inaugurada des de l'abril, les previsions són positives. L'equip format per 20 persones treballa a ple rendiment i creix a bon ritme, temptejant la possibilitat de créixer amb més botigues a Catalunya i també a l'Estat espanyol mitjançant un sistema de franquícies per desenvolupar.
Aquesta setmana participen, per primera vegada, a Hostelco, el Saló Internacional de l'Equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats que se celebra a Fira Barcelona. El saló ha començat aquest dilluns i acull més de 500 empreses del sector per presentar els seus nous productes, en una edició descrita com molt més tecnològica que les anteriors.
Pick D Pack està a la fira per a donar-se a conèixer entre restauradors i empresaris del FòrumGastronòmic, clients potencials per a vendre alguns dels seus plats, gots de plàstic o forquilles per aperitiu. Tot i que de moment no volen desvetllar cap marca, reconeguts restaurants de Barcelona i empreses de menjar per emportar de Catalunya ja són clients habituals.
La seva filosofia implica aprofitar els noushàbits d'aquesta societat. "La gent té poc temps, llargues jornades laborals i una cultura molt abocada a l'oci gastronòmic, que no és oci car i un dia la gent s'ho pot permetre", explica XavierPinosa (@xavipinosa), director general i fundador de l'empresa.
Necessitats al sector de les pimes
L'emprenedor que s'amaga darrere ja tenia experiència en el sector del packaging per restauració des que va fundar en 2008 la firma Pinesga, que actualment factura 4 milions d'euros. Aquella proposta, que continua activa, és la "mare" d'aquesta start-up, tant per tipologia de client com per dimensions del negoci al qual s'orienten. "Ens hem dirigit sempre a les gransempreses i hem vist que el nínxol estava a les petites i mitjanes empreses, que no tenien el que buscaven al sector", explica Pinosa.
Envasos específics per una pastisseria, un restaurant japonès o una empresa de càtering que no factura en milions d'euros i que, per contra, necessita comprar menys quantitats de producte. Per a ells han inaugurat el primer cash and carrycatalà de packaging, a la localitat de Montcada i Reixac, un enorme aparador de vora 800 metres quadrats on forners, cuiners i restauradors poden escollir el producte més adequat per al seu tipus de negoci. "Vam veure que una de les principals problemàtiques del sector era que les pimes tenien poca oferta i era una pena perquè si els productes són diferents, també cal diferenciar-se amb la presentació", apunta el director general de l'empresa i fundador.
Tanmateix, el director de màrqueting i comunicació de Pick D Pack, JordiValls (@vallsjordi), dóna suport aquesta idea afirmant que són "com l'IKEA del packaging". Una definició que trasllada la idea de mega-store, on tocar i veure de primera mà el producte que va a comprar és més que possible. "Aquest és el nostre punt fort: tenim més de 3.000 productes en presència per a tot tipus de negocis", explica Valls.
Personalització del producte, el reclam
En una cultura on la imatge és determinant en l'acció de compra, no es volen quedar enrere. Permeten al pastisser de la fleca del barri personalitzar les safates per ser "diferent" del comerç d'enfront i a més li assessoren perquè adeqüi allò que compra al que necessitarà.
De cara al Nadal prepararan exposicions de diferents combinacions dels seus productes perquè escollir, i per tant comprar, sigui molt més fàcil; a més de generar contingut a través de vídeos perquè els restauradors combinin els seus productes seguint les seves recomanacions.
Tot i que encara és aviat per donar xifres de facturació, ja que Pick D Pack es va crear al gener però la botiga està inaugurada des de l'abril, les previsions són positives. L'equip format per 20 persones treballa a ple rendiment i creix a bon ritme, temptejant la possibilitat de créixer amb més botigues a Catalunya i també a l'Estat espanyol mitjançant un sistema de franquícies per desenvolupar.