21
de Setembre
de
2016
Act.
21
de Setembre
de
2016
El mercat de les caixes de regal d'experiències ha viscut un creixement espectacular en els darrers anys, tant en oferta com en preus i tipologia. Amb l'auge paral·lel de la moda dels runners, ha nascut Runnerbox, la primera empresa especialitzada en caixes regal d'experiències i serveis per a corredors del món. Aquesta startup fundada a Barcelona per un aficionat a l'esport, Jonathan Florido, comercialitza una gran varietat de targetes de regal online i caixes físiques que inclouen inscripcions a més de 3.500 curses disponibles, paquets d'entrenament personal i paquets combinats amb material esportiu.
El dilema de si regalar unes sabatilles o una samarreta tècnica s'esvaeix. Cada capsa compta amb un codi que dóna accés a una experiència o un servei: "La capsa de muntanya ofereix més de 800 curses a tota Espanya, per exemple", explica Florido. La companyia ofereix una selecció de curses de totes les distàncies, superfícies, inscripció fàcil i té dos anys de validesa "pels més indecisos". Els preus depenen del tipus de targeta i els serveis que inclou.
Actualment la companyia està treballant per oferir paquets d'hotel i dorsal, assegurances per corredors i proves d'esforç. A més del seu lloc web, les experiències es poden trobar a quatre botigues físiques especialitzades de Tarragona i Barcelona. Florido vol posicionar les "caixes i targetes regal en els principals canals de venda en línia i grans superfícies esportives, a més d'apostar pel màrqueting digital i crear una gran comunitat de consumidors runners".
De Califòrnia a Barcelona Activa
Florido és enginyer informàtic i fa dos anys i mig va deixar la seva feina a Califòrnia l'empresa CA Technologies. "Vaig començar a engegar diversos projectes que tenia al cap fins que el novembre del 2015 se'm va ocórrer fer una barreja entre les caixes regal i el running", diu l'emprenedor. Després de tenir cert èxit va poder trobar inversors i formar un equip que ara l'acompanyen: en Jordi Figueras, corredor de maratons i l'Ana de la Rosa, aficionada al pilates i el TRX.
El projecte va ser seleccionat per Conector per entrar al seu programa d'acceleració. Des de Barcelona Activa, Runnerbox ha rebut assessorament i ha pogut tancar una ronda de finançament de 60.000 euros per consolidar el projecte. La startup té la previsió de vendre 5.000 capses i 200.000 euros de facturació a final d'any.
Un referent pels esportistes
Segons explica el cofundador de la companyia, Runnerbox vol consolidar-se "com una alternativa al regal material tradicional, proposant una experiència esportiva. Marcar la diferència del clàssic obsequi que compres i no saps ni si agradarà. Volem que, de la mateixa manera que convides a un cafè a un amic, puguis sorprendre'l amb una cursa de manera original i divertida".
A més, en un futur pròxim, Runnerbox oferirà caixes d'experiències amb altres esports com el ciclisme, triatló, esquí, tennis i pàdel. Així mateix, en els plans de futur d'aquesta companyia també hi ha la internacionalització del producte. "Per aconseguir tot això la idea és, de cara a l'any que ve, triplicar l'equip, tancar una ronda de finançament més agressiva i amb les vendes del Nadal, afegir algun inversor de qualitat per falcar l'expansió", conclou Florido.
El dilema de si regalar unes sabatilles o una samarreta tècnica s'esvaeix. Cada capsa compta amb un codi que dóna accés a una experiència o un servei: "La capsa de muntanya ofereix més de 800 curses a tota Espanya, per exemple", explica Florido. La companyia ofereix una selecció de curses de totes les distàncies, superfícies, inscripció fàcil i té dos anys de validesa "pels més indecisos". Els preus depenen del tipus de targeta i els serveis que inclou.
Actualment la companyia està treballant per oferir paquets d'hotel i dorsal, assegurances per corredors i proves d'esforç. A més del seu lloc web, les experiències es poden trobar a quatre botigues físiques especialitzades de Tarragona i Barcelona. Florido vol posicionar les "caixes i targetes regal en els principals canals de venda en línia i grans superfícies esportives, a més d'apostar pel màrqueting digital i crear una gran comunitat de consumidors runners".
De Califòrnia a Barcelona Activa
Florido és enginyer informàtic i fa dos anys i mig va deixar la seva feina a Califòrnia l'empresa CA Technologies. "Vaig començar a engegar diversos projectes que tenia al cap fins que el novembre del 2015 se'm va ocórrer fer una barreja entre les caixes regal i el running", diu l'emprenedor. Després de tenir cert èxit va poder trobar inversors i formar un equip que ara l'acompanyen: en Jordi Figueras, corredor de maratons i l'Ana de la Rosa, aficionada al pilates i el TRX.
El projecte va ser seleccionat per Conector per entrar al seu programa d'acceleració. Des de Barcelona Activa, Runnerbox ha rebut assessorament i ha pogut tancar una ronda de finançament de 60.000 euros per consolidar el projecte. La startup té la previsió de vendre 5.000 capses i 200.000 euros de facturació a final d'any.
Un referent pels esportistes
Segons explica el cofundador de la companyia, Runnerbox vol consolidar-se "com una alternativa al regal material tradicional, proposant una experiència esportiva. Marcar la diferència del clàssic obsequi que compres i no saps ni si agradarà. Volem que, de la mateixa manera que convides a un cafè a un amic, puguis sorprendre'l amb una cursa de manera original i divertida".
A més, en un futur pròxim, Runnerbox oferirà caixes d'experiències amb altres esports com el ciclisme, triatló, esquí, tennis i pàdel. Així mateix, en els plans de futur d'aquesta companyia també hi ha la internacionalització del producte. "Per aconseguir tot això la idea és, de cara a l'any que ve, triplicar l'equip, tancar una ronda de finançament més agressiva i amb les vendes del Nadal, afegir algun inversor de qualitat per falcar l'expansió", conclou Florido.