23
de Març
de
2017
"Si al súper compres dos pots de detergent i te'n regalen un, per què això no passa amb les nits d'hotel?", es pregunta Luis Osorio, fundador de Stayforlong, una "web de reserva d'hotels especialitzada en estades a partir de les tres nits que fa descomptes com més nits es reservin".
Més nits, més despesa
Per què no premiar els clients que més gasten? Osorio va considerar injust el tractament que les agències en línia fan amb els visitants que s'estan més nits en un hotel, perquè són tractats de la mateixa manera que un que només dorm una nit. I especialitzar-se en aquest segment tan atractiu pot ser una gran oportunitat, en un moment en què al sector turístic apareixen altres actors especialitzats com ara ByHours o HotelTonight.
La plataforma funciona com qualsevol altra agència en línia, però Stayforlong només treballa amb estades llargues. "A partir de tres nits oferim un millor preu que la resta de webs amb descomptes d'entre el 5% i el 25%", apunta l'emprenedor. El web, que de moment està operatiu a Espanya, treballa amb més de 6.500 hotels de pràcticament totes les cadenes hoteleres. El públic objectiu a qui es dirigeix aquest cercador són "famílies que viatgen un o dos cops l'any i que acostumen a fer reserves de vacances" amb una mitjana d'estada de sis nits. Però un 20% de les reserves que es fan a través d'aquest web són "de 10 nits o més", diu l'emprenedor, "famílies o parelles que estan més d'una setmana de vacances". Així, aquesta clientela té un tiquet mitjà molt més alt.
Stayforlong ataca un segment que es gasta molt més en la reserva i en la destinació. "Acostumen a incloure pensió completa, lloguen cotxes i fan més activitats en el destí", apunta Osorio.
L'emprenedor treballava a la cadena hotelera Dante. Durant aquesta època va observar que els clients que s'estaven poc pagaven el mateix que els que s'allotjaven moltes nits, "i considerava que aquesta era una situació injusta", també de cara a l'hotel. Més que res, perquè, naturalment, l'establiment prefereix els clients de llarga durada. La idea va néixer, també, pel contacte d'Osorio amb ByHours, una startup dedicada a oferir hores d'hotel. Es podria dir que Stayforlong és "el contrari que ByHours", fa broma. "Ells fan molt bé la seva feina, és un concepte nou i que funciona", recorda l'emprenedor. El problema és que tot i això "el seu tiquet mitjà és bastant baix". Així va decidir enfocar-se en els clients que, precisament, gasten més.
20 MEUR de vendes
El projecte va començar a caminar ara fa dos anys, a l'inici del 2015. Després d'un començament "tortuós" i de "replantejar-nos el projecte, vam agafar l'empenta que necessitàvem", explica. Les primeres vendes van venir a mitjans de l'any passat i van tancar l'any amb una facturació de 350.000 euros. Actualment, però, Stayforlong factura prop d'un milió d'euros al mes.
L'empresa, que ja dóna feina a cinc persones i està instal·lada a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, té uns objectius ambiciosos per aquest any. Segons explica Osorio, Stayforlong vol acabar l'exercici amb un volum de vendes de 20 milions d'euros: "Ara comencem amb força la temporada alta i volem validar el nostre model de negoci". Així mateix, en els mesos vinents incorporaran fins a 10 treballadors, sobretot en l'àrea tecnològica.
A més, per acabar l'any, Stayforlong vol realitzar una ronda d'inversió per finançar el seu creixement internacional. Aquesta expansió començarà per "un parell de països més a partir de l'estiu amb producte espanyol i més endavant amb hotels de l'estranger", conclou Osorio.
Més nits, més despesa
Per què no premiar els clients que més gasten? Osorio va considerar injust el tractament que les agències en línia fan amb els visitants que s'estan més nits en un hotel, perquè són tractats de la mateixa manera que un que només dorm una nit. I especialitzar-se en aquest segment tan atractiu pot ser una gran oportunitat, en un moment en què al sector turístic apareixen altres actors especialitzats com ara ByHours o HotelTonight.
La plataforma funciona com qualsevol altra agència en línia, però Stayforlong només treballa amb estades llargues. "A partir de tres nits oferim un millor preu que la resta de webs amb descomptes d'entre el 5% i el 25%", apunta l'emprenedor. El web, que de moment està operatiu a Espanya, treballa amb més de 6.500 hotels de pràcticament totes les cadenes hoteleres. El públic objectiu a qui es dirigeix aquest cercador són "famílies que viatgen un o dos cops l'any i que acostumen a fer reserves de vacances" amb una mitjana d'estada de sis nits. Però un 20% de les reserves que es fan a través d'aquest web són "de 10 nits o més", diu l'emprenedor, "famílies o parelles que estan més d'una setmana de vacances". Així, aquesta clientela té un tiquet mitjà molt més alt.
Stayforlong ataca un segment que es gasta molt més en la reserva i en la destinació. "Acostumen a incloure pensió completa, lloguen cotxes i fan més activitats en el destí", apunta Osorio.
L'emprenedor treballava a la cadena hotelera Dante. Durant aquesta època va observar que els clients que s'estaven poc pagaven el mateix que els que s'allotjaven moltes nits, "i considerava que aquesta era una situació injusta", també de cara a l'hotel. Més que res, perquè, naturalment, l'establiment prefereix els clients de llarga durada. La idea va néixer, també, pel contacte d'Osorio amb ByHours, una startup dedicada a oferir hores d'hotel. Es podria dir que Stayforlong és "el contrari que ByHours", fa broma. "Ells fan molt bé la seva feina, és un concepte nou i que funciona", recorda l'emprenedor. El problema és que tot i això "el seu tiquet mitjà és bastant baix". Així va decidir enfocar-se en els clients que, precisament, gasten més.
20 MEUR de vendes
El projecte va començar a caminar ara fa dos anys, a l'inici del 2015. Després d'un començament "tortuós" i de "replantejar-nos el projecte, vam agafar l'empenta que necessitàvem", explica. Les primeres vendes van venir a mitjans de l'any passat i van tancar l'any amb una facturació de 350.000 euros. Actualment, però, Stayforlong factura prop d'un milió d'euros al mes.
L'empresa, que ja dóna feina a cinc persones i està instal·lada a la incubadora de Glòries de Barcelona Activa, té uns objectius ambiciosos per aquest any. Segons explica Osorio, Stayforlong vol acabar l'exercici amb un volum de vendes de 20 milions d'euros: "Ara comencem amb força la temporada alta i volem validar el nostre model de negoci". Així mateix, en els mesos vinents incorporaran fins a 10 treballadors, sobretot en l'àrea tecnològica.
A més, per acabar l'any, Stayforlong vol realitzar una ronda d'inversió per finançar el seu creixement internacional. Aquesta expansió començarà per "un parell de països més a partir de l'estiu amb producte espanyol i més endavant amb hotels de l'estranger", conclou Osorio.