• StepsLife, el bagul dels records infantils

StepsLife, el bagul dels records infantils

La startup, impulsada per Anna Cejudo, Pau Garcia-Milà i Ferran Cáceres, emmagatzema les vivències dels primers anys de vida per recuperar-los en l'edat adulta

Anna Cejudo, Ferran Cáceres i Pau Garcia-Milà
Anna Cejudo, Ferran Cáceres i Pau Garcia-Milà
Aida Corón
18 de Gener de 2017
Act. 18 de Gener de 2017
Des que un nen neix i fins que té aproximadament quatre anys passen alguns dels esdeveniments més importants de la seva vida: aprèn a caminar, a parlar, a relacionar-se amb les persones... "I també es forma la personalitat que tindrà quan sigui adult", explica Anna Cejudo. Ella és la CEO i cofundadora de StepsLife, la startup presentada aquest dimarts i que ha creat juntament amb Pau Garcia-Milà i Ferran Cáceres, fundadors d'IdeaFoster.

"És una llàstima que aquests primers anys de la nostra infància, que defineixen com serem, no els puguem recordar", lamenta Cejudo. Aquest període és el que els psicòlegs anomenen amnèsia infantil, que és quan el cervell no té la capacitat d'emmagatzemar les vivències.

Si algú recorda un fet concret d'aquests anys, sovint és per la recreació que ha fet a través del relat de terceres persones. Però això, assegura, "no és un record real", un problema que se soluciona fàcilment amb la proposta d'aquesta startup.

Missatges per al futur
Ara per ara, l'accés a la plataforma es fa amb una aplicació mòbil. Els pares creen un usuari i allà hi van penjant totes les fotografies i vídeos que volen compartir en un futur amb el seu fill, però sempre amb un missatge que contextualitza. Perquè no és el mateix una imatge que les paraules, "una fotografia pot explicar una història, però després la realitat pot ser una altra", afirma la CEO, d'aquí que sempre vagi acompanyat de text.

De fet, el text és un missatge adreçat al nen. La idea de StepsLife és que es converteixi en una mena de càpsula del temps que el nen obrirà en uns anys. Llavors podrà llegir tot el que li han escrit, les fotografies que li han fet i els vídeos que han gravat amb aquests grans esdeveniments que no recorda.

Un bagul dels records digital
Tot el contingut és generat pels pares –qui normalment creen l'usuari-, però també poden fer les seves aportacions altres familiars i amics a qui els pares donin accés. "Volem que tot el contingut, en compte de quedar dispers en diversos telèfons i ordinadors, quedi emmagatzemat en un sol espai", explica Cejudo.

A més a més, això assegura que el material no es perdi. "Jo tinc un fill d'un any i mig, quan el nen tenia 2 mesos, se'm va espatllar el telèfon i vaig perdre moltes fotografies", relata per posar en situació, "vaig sentir molta impotència per no poder recuperar-les".



StepsLife també preserva la privacitat de la família i el futur adult. La cofundadora no posa en dubte el desig dels pares de què "el fill creixi bé", però no comparteix la tendència de publicar les fotografies a les xarxes socials: "Les famílies publiquen més de 1.000 fotografies a Internet abans que el nen faci 5 anys i ho fan de manera pública. A la gent li encanta compartir, és una necessitat social que no es pot canviar, el que sí que podem canviar és el lloc". Per aquest motiu els diversos usuaris no poden interactuar entre els, la comunicació sempre es fa en direcció al nen.

El regal perfecte
Cejudo va ser el conillet d'índies de la seva pròpia idea, va provar totes les seves funcionalitats i disseny abans de sortir al mercat, però la idea no va sorgir amb el seu embaràs. "Un amic va tenir una filla i no sabíem què regalar. També vam veure que els pares arriba un punt que no saben dir què han comprat ells i què els han regalat, pel que vaig pensar que havíem de fer-los un regal útil", relata a VIA Empresa.

Abans de llançar-se, ella i els seus dos socis van investigar el mercat per saber si hi havia alguna altra plataforma que cobrís aquesta demanda. "Hi havia coses similars, però totes enfocades a les xarxes socials", afirma, raó per la qual embarcar-se en aquest nou projecte.

La startup monetitza el servei a través del model de subscripció. Hi ha un primer servei gratuït perquè els pares puguin posar a prova l'eina. Si els agrada, poden contractar el servei durant un any o tres, el que els converteix en dos paquets perfectes per regalar als futurs pares. En el moment en què vulguin deixar la subscripció, StepsLife guarda els continguts –sense la possibilitat de pujar-hi cap més- perquè el fill pugui accedir-hi en un futur.

Primera incursió
Els tres socis han dissenyat l'eina, però el desenvolupament del software s'ha externalitzat a una empresa madrilenya. "Ells han fet la part tecnològica, mentre que nosaltres hem creat el producte mínim viable per provar el concepte", explica Cejudo, "un cop vam veure que funcionava i tenia interès, ho vam fer bé i aquest és el resultat".

La inversió inicial ha vingut tota de fons propis dels tres fundadors i esperen monetitzar aviat la startup per poder sostenir-la. Tanmateix, la CEO recorda que tot just es troben en fase inicial i que segurament l'eina anirà canviant per adaptar-se a les necessitats, perquè no es descarten nous serveis per ampliar el model de negoci.