Els membres de l'equip de Suite Ebs

Emprèn

Suite Ebs, la solució per unir els comerços online i offline

L'empresa crea un 'software' informàtic que permet a les empreses tenir integrat en un únic programa tot el necessari per a la gestió del negoci en tots els canals de venda

Cada cop són més les botigues que es llancen al món online. Per què tenir només una botiga física quan pots augmentar els punts de venda gràcies a l'ecommerce? A Espanya el 50% de la població va comprar a través d'Internet el 2016, una tendència que és encara major en altres països d'Europa. "Tot i així, el problema d'algunes botigues del retail és que no aconsegueixen unir la gestió del negoci online amb el de la botiga física", assenyala Jordi Condominas, emprenedor i CEO de Suite Ebs.

Suite Ebs és una solució informàtica que pretén unir el món offline amb el món online de les empreses, principalment de les empreses del sector del retail. "Hem creat un software omnicanal que engloba el TPV (Terminal Punt de Venda), el programa de gestió del negoci i la botiga online. Així, qualsevol modificació que es fa en un dels canals de venda arriba a tot el sistema", explica Condominas. Amb Suite Ebs una empresa pot tenir controlades i sincronitzades les compres, vendes, estoc, factures i moltes altres característiques de qualsevol dels seus punts de venda mitjançant un únic programa.

El projecte va sorgir per donar resposta a un problema real d'una empresa que tenia una botiga física i va obrir una botiga online. "Aquesta empresa estava venent molt tant a la botiga com a través d'Internet, però no estava unit la gestió dels dos canals de venda, i vam veure que aquest era un problema que tenien molts comerços: les botigues online venen, però no gestionen", apunta Condominas. Per això van idear una eina que gestionés tots aquests canals de venda que les empreses podien tenir.

L'empresa va estar uns quatre anys preparant el model de negoci i desenvolupant la solució, gràcies a la formació dels membres de l'equip de Suite Ebs com a programadors informàtics. Va ser el setembre del 2016 quan, finalment, el software va sortir al mercat.

Entre els serveis que ofereix Suite Ebs es troben la gestió del TPV (tiquets, factures, vendes), gestió de l'ERP (sistema de planificació de recursos empresarials), disseny de la botiga online, creació de la pàgina web corporativa de l'empresa i gestió de les xarxes socials.

"En aquest moment ens trobem en el 'break even' del cicle de vida de la companyia, ja que ens estem gairebé autofinançant"

Suite Ebs, ubicada a l'Almogàvers Business Factory de Barcelona Activa, ja compta amb una vintena de clients, la majoria del món del retail. Alguns d'ells són franquícies que volen tenir controlada tota la gestió de cada un dels seus franquiciats o empreses que tenen una cadena de botigues a diversos territoris de Catalunya i amb diverses pàgines web.

La startup s'ha finançat amb 30.000 euros de recursos propis, així com amb un crèdit Enisa per a joves emprenedors de 40.000 euros i un crèdit ICF amb el Banc Sabadell de 30.000 euros. "Tot i així, ara mateix ens trobem en el break even del cicle de vida de l'empresa, ja que ens estem gairebé autofinançant", assenyala l'emprenedor.

Després de gairebé un any al mercat, Suite Ebs preveu tancar aquest 2017 sense pèrdues i aconseguir un benefici de 200.000 euros de cara a finals del 2018. A més, té com a objectiu arribar al milió d'euros d'Ebitda i a un total de 2.000 clients d'aquí a quatre anys.