08
d'Octubre
de
2014
Act.
08
d'Octubre
de
2014
"Ens coneixem tots i no hi sol haver un ambient de competició perquè tots són projectes diferents. En realitat, ens ajudem i compartim experiències. Sofrim junts". És el que ens explica, des de l'altra línia del telèfon, Òscar Macià, emprenedor i CEO de ForceManager. La seva empresa és una de les 20 empreses finalistes de Catalunya que, des d'aquest dimecres, participen en l'esdeveniment The South Summit que se celebra a Madrid. Una trobada internacional –"la més important d'Europa del Sud", afirmen des de l'organització- que acollirà inversors, emprenedors, empreses i directius, entre ells, la directora de Google per Emprenedors, Mary Grove.
Per què participen? Macià ho té clar. "L'objectiu és guanyar visibilitat, com és l'objectiu de totes les start-ups. Nosaltres fa poc que hem tancat una ronda de finançament però necessitarem més recursos en el futur i és molt important estar sempre parlant amb inversors o buscar possibles partners", argumenta. Fa unes setmanes, també Marc Sallent, fundador d'AudioSnaps, explicava a VIAempresa que "un esdeveniment gegant com aquest" els donaria una gran exposició de cara als mitjans per fer créixer la seva xarxa social.
The South Summit és, per tant, un aparador, un lloc "on s'ha d'estar", com apunten els emprenedors, per temptar els inversors amb propostes, projectes i idees que sàpiguen a rendibilitat. Una aroma, el de l'èxit, que persegueix el capital privat i que anhelen els emprenedors.
Èxit com el que han conegut aquest dimarts els emprenedors que treballen darrere de Trovit, un portal d'anuncis d'Internet (fundat el 2006 a Barcelona per Iñaki Ecenarro, Raúl Puente i Daniel Giménez), que acaba de ser comprat per la tecnològica japonesa Next per valor de 80 milions d'euros. "Encara hem de ser capaços de créixer, necessitem més temps i necessitem projectes com el de Trovit. Per a tots els emprenedors, el fet que un projecte tecnològic es vengui per aquesta quantitat fa que sumeix i això fa que mirin a altres projectes espanyols", assegura Sara Wener, responsable de l'start-up Concunat, altra de les finalistes.
Projectes molt diversos
Macià, que provè del management, va crear l'empresa en 2011. Té un soci, Xavier Bisbal, que aporta la part tecnològica per fer possible el seu producte, un sistema de gestió de la força de vendes. Tot i que no volen revelar les xifres de facturació de la companyia, sí que expliquen que des del seu naixement cada mes han facturat "més que l'anterior" mantenint, per tant, un creixement sostingut. Amb seus estables a Madrid, Barcelona i Londres, donen feina a 34 persones i els seus clients provenen de 10 països. Entre ells, es troba l'empresa Securitas Direct.
Les start-ups AudioSnaps, EcoBam, Force Manager, Hypecal, Lexdir, MintLabs, Nice People At Work, Nubelo, Ofertia, Phobious, Signaturit, Social & Beyond, Trip4real, ViCloning, Viuing, Zero2Infinity també hi participen. Cocunat, finalment, no hi podrà assistir però igualment valoren com una gran oportunitat estar entre el llistat de projectes finalistes.
"La raó per la qual ha d'existir un esdeveniment com aquest és perquè els projectes espanyols es donin a conèixer a escala internacional", sentencia Wener. En la seva opinió, hi ha hubs a Regne Unit i a França, etc. Destacats, "però aquí no hi ha cap hub a escala internacional que sigui capaç de cridar l'atenció perquè els inversors mirin els projectes espanyols", explica amb contundència.
El seu és un projecte empresarial nascut ara fa un any que dóna treball a sis treballadors. Una e-commerce de cosmètica natural que treballa des de Barcelona, amb clients ubicats principalment a Regne Unit, França, Suècia, Finlàndia, Alemanya i Portugal.
Tanmateix, la presència catalana també és destacada en altres seccions de The South Summit, ja que entre els nombrosos speakers participen el conseller delegat d'Inspirit, Dídac Lee; el fundador de Softnonic, Tomàs Diago; o el xef Ferran Adrià en qualitat d'inversor i col·laborador de Telefonica (empresa patrocinadora de l'esdeveniment). Una representació, la de Catalunya, que és parell a l'esperit emprenedor català. De fet, de les start-ups finalistes, la segona regió amb major representació és la catalana.
Per què participen? Macià ho té clar. "L'objectiu és guanyar visibilitat, com és l'objectiu de totes les start-ups. Nosaltres fa poc que hem tancat una ronda de finançament però necessitarem més recursos en el futur i és molt important estar sempre parlant amb inversors o buscar possibles partners", argumenta. Fa unes setmanes, també Marc Sallent, fundador d'AudioSnaps, explicava a VIAempresa que "un esdeveniment gegant com aquest" els donaria una gran exposició de cara als mitjans per fer créixer la seva xarxa social.
The South Summit és, per tant, un aparador, un lloc "on s'ha d'estar", com apunten els emprenedors, per temptar els inversors amb propostes, projectes i idees que sàpiguen a rendibilitat. Una aroma, el de l'èxit, que persegueix el capital privat i que anhelen els emprenedors.
Èxit com el que han conegut aquest dimarts els emprenedors que treballen darrere de Trovit, un portal d'anuncis d'Internet (fundat el 2006 a Barcelona per Iñaki Ecenarro, Raúl Puente i Daniel Giménez), que acaba de ser comprat per la tecnològica japonesa Next per valor de 80 milions d'euros. "Encara hem de ser capaços de créixer, necessitem més temps i necessitem projectes com el de Trovit. Per a tots els emprenedors, el fet que un projecte tecnològic es vengui per aquesta quantitat fa que sumeix i això fa que mirin a altres projectes espanyols", assegura Sara Wener, responsable de l'start-up Concunat, altra de les finalistes.
Projectes molt diversos
Macià, que provè del management, va crear l'empresa en 2011. Té un soci, Xavier Bisbal, que aporta la part tecnològica per fer possible el seu producte, un sistema de gestió de la força de vendes. Tot i que no volen revelar les xifres de facturació de la companyia, sí que expliquen que des del seu naixement cada mes han facturat "més que l'anterior" mantenint, per tant, un creixement sostingut. Amb seus estables a Madrid, Barcelona i Londres, donen feina a 34 persones i els seus clients provenen de 10 països. Entre ells, es troba l'empresa Securitas Direct.
Les start-ups AudioSnaps, EcoBam, Force Manager, Hypecal, Lexdir, MintLabs, Nice People At Work, Nubelo, Ofertia, Phobious, Signaturit, Social & Beyond, Trip4real, ViCloning, Viuing, Zero2Infinity també hi participen. Cocunat, finalment, no hi podrà assistir però igualment valoren com una gran oportunitat estar entre el llistat de projectes finalistes.
"La raó per la qual ha d'existir un esdeveniment com aquest és perquè els projectes espanyols es donin a conèixer a escala internacional", sentencia Wener. En la seva opinió, hi ha hubs a Regne Unit i a França, etc. Destacats, "però aquí no hi ha cap hub a escala internacional que sigui capaç de cridar l'atenció perquè els inversors mirin els projectes espanyols", explica amb contundència.
El seu és un projecte empresarial nascut ara fa un any que dóna treball a sis treballadors. Una e-commerce de cosmètica natural que treballa des de Barcelona, amb clients ubicats principalment a Regne Unit, França, Suècia, Finlàndia, Alemanya i Portugal.
Tanmateix, la presència catalana també és destacada en altres seccions de The South Summit, ja que entre els nombrosos speakers participen el conseller delegat d'Inspirit, Dídac Lee; el fundador de Softnonic, Tomàs Diago; o el xef Ferran Adrià en qualitat d'inversor i col·laborador de Telefonica (empresa patrocinadora de l'esdeveniment). Una representació, la de Catalunya, que és parell a l'esperit emprenedor català. De fet, de les start-ups finalistes, la segona regió amb major representació és la catalana.