Inversió
TravelPerk rep una injecció de 44 milions de dòlars
L'empresa, que ha crescut un 700% en tres anys, vol expandir-se a nous mercats i ampliar la seva oferta tecnològica
TravelPerk, la startup dedicada a la gestió automatitzada de viatges empresarials, ha captat 44 milions de dòlars d'inversió, segons informen en un comunicat. Una nova injecció de capital que ha de servir a la companyia per ampliar la seva cartera de clients, incoporant empreses més petites, i augmentar la seva oferta tecnològica, integrant la gestió de viatges i despeses.
L'empresa barcelonina té com a eix del seu model la simplificació de l'organització dels viatges de negocis. Segons asseguren, utilitzant la plataforma és possible reduir el seu temps de contractació de 3-4 hores a només 10 minuts; a banda de reduir un 20% anual la despesa en aquest tipus d'operacions. Per aconseguir-ho compten amb l'inventari més gran de reserves del món, que inclou cotxes, trens, vols i hotels i un ambli ventall de proveïdors, entre ells Booking.com, Expedia i Airbnb.
TravelPerk va ser fundada el 2015 per Avi Mei i Javier Suárez, dos exdirectius de Booking.com. Des d'aleshores s'ha fet un lloc al mercat, gràcies a clients com Glovo i Typeform, que li ha permés augmentar un 700% els seus ingressos any rere any, arribant als 75 milions de dòlars facturats des de la seva creació. Aquest 2018, ha triplicat el seu equip de Barcelona passant de 50 a 150 treballadors i, de cara el futur més immediat, tenen prevista l'obertura d'oficines a Londres, Berlín, Amsterdam i París.
Entre els inversos que s'han interessat pel projecte trobem especialistes en noves tecnologies com Kinnevik, Yuri Milner i Tom Stafford. Així, se sumen als ja existents com Felix Capital, Target Global, Spark Capital, LocalGlobe, Suntone i Amplo.