'Tuppers' que cuiden l'alimentació
La start-up gironina Uniq Lifestyle prepara menús equilibrats i aptes per a persones que volen fer dieta, cuidar-se i esportistes que necessiten plans espcials
La start-up de Girona Uniq Lifestyle té la solució: plats elaborats com a casa, llestos per consumir i amb un càlcul exhaustiu dels nutrients que aporten. El seu co-fundador, Andreu Busquets, explica a VIA Empresa que la proposta inicial era oferir "menjars per emportar calculats per calories per la gent que fa dieta i pels esportistes que necessiten àpats especials". No obstant això, conscients dels malabarismes que cal fer en la vida quotidiana per parar atenció als aspectes nutricionals, també pretenen adreçar-se als qui no tenen temps de cuinar.
La iniciativa ha sigut premiada a la sisena edició de la Mostra d'Emprenedors de Girona, on el jurat d'experts i el públic l'ha valorat per la seva innovació.
'Tuppers' ràpids i saludables
D'entrada, l'empresa ofereix dos tipus de menús. Els primers són de 450 kilocalories i els segons, de 650 kilocalories; i els que prefereixen tenir un servei a mida, poden optar per l'opció gurmet i la personalitzada.
Tots els tuppers aporten una certa quantitat de proteïnes, hidrats de carboni i greixos |
Els menjars estan elaborats sense additius ni conservants i amb productes frescos i de proximitat, pel que poden aguantar a la nevera un màxim de tres dies. A més a més, se serveixen en uns envasos de plàstics aptes pel microones i tenen un cost d'entre 4,5 i 6 euros.
La nutricionista i co-fundadora Gloria Sais és qui elabora els menús, pel que Busquets assegura que tots estan "ben repartits en qüestió de macro-nutrients". A més a més, Sais atén les consultes individuals que fan els clients, d'aquí surten els menús personalitzats i el 'repte pla 21 dies'. "Els primers clients no sabien ben bé què volien, deien que fóssim nosaltres els que muntéssim el menú. Vam fer primer els estàndards, però al final s'acaben modificant en funció de cada persona", afegeix.
El perfil del client és divers, "d'entre 25 i 40 anys, i tantes persones que fan esport com d'altres que volen deixar de menjar productes congelats i processats per cuidar-se", detalla Busquets.
Impulsar el negoci
La start-up, de moment, en plantilla tres persones, però l'aspiració és créixer en els pròxims mesos gràcies a l'impuls que els donarà el premi rebut a la Fira de Mostres. Per això, Busquets detalla que entre els objectius a curt termini que es plantegen hi ha el de servir el seu producte a tota la província de Girona i allargar de 3 a 15 dies la durabilitat del plat. Alhora, contemplen la possibilitat d'obrir un nou canal corporatiu i oferir els seus menús a les empreses.
La plantilla de Uniq està formada per tres persones. Cedida |
La companyia, que va obrir les seves portes el passat mes de maig amb una inversió inicial de 50.000 euros, compta amb prop de 50 clients diaris i preveu tancar l'últim trimestre del 2015 amb guanys.