• Un dia a Facebook

Un dia a Facebook

VIAempresa acompanya els dotze joves emprenedors del programa Imagine, a les visites que fan a les seus d'empreses de Silicon Valley. Aquest dimecres als 'headquarters' de Facebook, de la mà del 'dreamer' Albert Castelltort Mikkelsen  

Sergi Herrero, a la seu de Facebook
Sergi Herrero, a la seu de Facebook
Albert Castelltort Mikkelsen (emprendedor)
16 de Juliol de 2014

Do not take pictures of the animals és el cartell que es llegeix en un dels vidres que constitueixen les parets de l'oficina de MarkZuckerberg, ubicada al mig dels headquarters de Facebook. El que alguns podrien entendre com una espècie d'acudit d'un dels emprenedors més importants i reconeguts, és un símbol i reflex de la filosofia que es respira en tot el campus de la que probablement sigui la social network més popular del món.

Hem conegut la seu de l'empresa nord-americana de la mà de Sergi Herrero, Growth and Partnerships Manager - LATAM a Facebook. Després de superar l'estricte protocold'entrada, Herrero es va presentar amb la il·lusió, l'entusiasme i la passió que el caracteritza; una bona dosi d'inspiració per tot l'equip de Dreamers, tenint en compte la seva espectacular trajectòria professional. També ens va parlar breument d'una de les seves àrees de més expertise: tendències en innovació tecnològica, i de l'experiència de treballar a Facebook i el funcionament de la multinacional. Tot això sense separar-nos del seu costat, ja que un cop entres al campus de Faccebook com a visitant, no et pots separar del treballador que t'acompanya.



De Facebook se'n parla molt i a tot arreu. Però Facebook no es coneix bé fins que no en formes part, com passa amb una persona o un país. Els usuaris veiem un final outcome del qual estem més o menys satisfets, però el que realment és Facebook es veu quan entres al seu headquarter... I és espectacular, tal com demostra el cartell de l'entrada de l'oficina de Mark Zuckerberg.

En Sergi ens va parlar de la transparència que hi ha tant entre departaments com entre nivells de responsabilitat; de la llibertat d'horaris de feina (no hi ha ningú que "arribi tard''); de l'estímul de l'intraemprenedoria, amb la conseqüent sensació que totes les idees són benvingudes, i de la il·lusió per canviar el món: "Hem volgut canviar el món durant 10 anys sense diners. Ara que els tenim per fer-ho no ens podem aturar".

De fet, la millor manera d'explicar la filosofia de Facebook és mitjançant un recopilatori dels cartells que hi ha per tot el campus. Segons ens va confirmar Sergi Herrero en el seu speech, "la filosofia que hi ha darrera d'aquests cartells s'aplica en el dia a dia de la feina". Aquí van les 15 frases de Facebook!

1.If it works it's obsolete.
2.Fail Harder.
3.I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work.
4.No company can be all things to all people and still win.
5.The only place where success comes before work is in the dictionary.
6.In order to be irreplaceable one must always be different.
7.Capital isn't scarce. Vision is.
8.You won't find a solution by saying there is no problem.
9.What helps people, helps business.
10.Taking risks gives me energy.
11.Everything you need is already inside.
12.Your most unhappy customers are your greatest source of learning.
13.If you don't make mistakes, you're not reaching far enough.
14.We're all working together. That's the secret.
15.Do not take pictures of the animals; cartell penjat en el vidre de l'oficina d'en Mark (com li diuen allà) per tractar-lo com un igual dins l'empresa.

En resum: transparència, emprenedoria, gust pel risc, creativitat, innovació, passió i ganes de canviar el món. És a dir, una injecció d'inspiració per emprendre i omplir d'aquest esperit les start-ups i projectes en els que aquests dies estem treballant.