• Verse, el WhatsApp dels pagaments

Verse, el WhatsApp dels pagaments

Tres emprenedors catalans creen una aplicació per fer transaccions bancàries als contactes del mòbil l'instant

Dario Nieuwenhuis, Borja Rossell and Alex Lopera
Dario Nieuwenhuis, Borja Rossell and Alex Lopera
Aida Corón
25 d'Octubre de 2016
Act. 26 d'Octubre de 2016
Si el mòbil ja s'ha convertit en una eina gairebé imprescindible, aviat podrem obviar aquest "gairebé" i afirmar que és totalment necessari en el dia a dia. Permet trucar, fer fotografies, prendre notes, navegar per Internet... i, per si no fos ja prou polifacètic, ara també permet fer transferències monetàries a contactes de l'agenda. Bé, no és que ho faci l'aparell en si, sinó les aplicacions mòbils, i en aquest cas parlem de Verse.

Fa només vuit mesos que aquesta app creada per tres joves emprenedors situats a Barcelona va sortir al mercat. Però en aquest curt recorregut, han aconseguit tancar dues rondes de finançament que superen els 10 milions de dòlars de la mà d'inversors destacats en l'entrepreneurial ecosystem de Silicon Valley. "En l'última transacció hem aconseguit 8,3 milions de dòlars", concreta Àlex Lopera, un dels seus socis fundadors, qui esmenta la participació Greycroft Patners, eVentures i Spark Capital – "inversor de Twitter i Oculus"- en l'operació. També van participar en la primera edició del programa de desacceleració Menorca Millennials.

Adaptar-se al segle XXI
Tot i que la companyia està registrada com nord-americana, la seva base es troba a Barcelona i compta amb una desena de treballadors. Estan ja presents a 16 països europeus, però no es plantegen fer el salt al mercat americà malgrat haver-hi els contactes i els inversors amb qui tenen relacions gràcies al seu pas pel continent.

Estan arrelats a Silicon Valley des de la seva participació en l'acceleradora fintech i de realitat virtual BoostVC, on van treballar durant tres mesos a principis del 2015 per desenvolupar un software que llavors es trobava a mig camí del producte que van llançar un any més tard. "En aquell moment treballàvem amb una plataforma que havia d'integrar 17.000 caixers automàtics per vendre Bitcoins ii retirar efectiu", explica Lopera.



En tornar a Espanya, la idea va mutar fins a convertir-se en Verse. La causa, segons el soci fundador, no va ser més que la mateixa experiència: "Vam començar a analitzar les dades que teníem i l'eina, i vam veure que hi havia una oportunitat més gran si desenvolupàvem una solució mobile que facilités el pagament entre amics que estan constantment devent-se diners i pagant-se coses". I és que si una cosa té clara Lopera, és que les transferències bancàries "segueixen sent lentes" i que l'experiència d'usuari "no és la que una persona del segle XXI esperaria". El resultat? Verse, una eina que sí que cobreix les necessitats. Una eina que, com referma l'emprenedor, vol ser "el WhatsApp dels pagaments".

El futur del blockchain
La seguretat és una de les principals preocupacions de la startup, per això compten a l'equip amb ex treballadors d'empreses pioners en el negoci d'Internet com Google o Twitter. Però el que assegura que no hi haurà cap mena de frau en l'aplicació és el fet d'estar basada en la tecnologia blockchain i de tenir tota la informació encriptada.

Per si els més escèptics encara dubten, Lopera recorda que es tracta d'una indústria "molt regulada". "El Banc d'Espanya ens obliga a tenir-ho tot totalment traçat, de manera que la taxa de frau és pràcticament nul·la. No hi ha pràcticament ningú que hagi perdut tots els seus diners", insisteix.

A tot això també cal sumar-hi que els fundadors tenen experiència en l'ús del Bitcoin. Lopera i Borja Rossell havien estat al capdavant de BTC Point, una startup que creava caixers automàtics per obtenir monedes i que avui dia deixat d'operar. El darrer soci, en Dario Nieuwenhuis, compta amb experiència a Google, on havia treballat abans d'embarcar-se en Verse.

Guanyar-se el client millennial
No poden parlar de nombre d'usuaris ni d'ingressos, perquè són encara xifres poc significatives pels objectius que tenen marcat. Cobren entre l'1,5% i el 2% de les transaccions per canvi de divises, un marge petit però suficient per anar picant pedra i "fer créixer la base d'usuaris", el que Lopera identifica com la fita principal.

Però són joves i ambiciosos, pel que la idea clara és convertir-se en la plataforma líder de pagaments a Europa per a millennials. Saben que la competència creixerà, i que ara ja és forta, una realitat que no els atura. "Les nostres transaccions es fan al moment, no són lentes com les dels bancs", recorda el soci fundador, "i nosaltres seguim treballant dia i nit per oferir el millor servei als nostres usuaris". Precisament això és el que juga a favor seu, "la resposta que dóna la competència als reptes del mercat és més lenta".