28
d'Octubre
de
2015
Act.
29
d'Octubre
de
2015
Siguem sincers: a tots ens encanta mirar el que habitualment està ocult. En el cas dels amants de l'emprenedoria, la innovació i les novetats tecnològiques; el seu somni humit segur que és poder entrar a les companyies més destacades de la ciutat, veure com organitzen l'oficina i on escalfen els tuppers. Si a tot això hi afegeixes poder parlar en petit comitè amb els seus fundadors o CEO's, el somni ja no té preu.
Aquest dimecres, la iniciativa NewCo BCN ha permès fer-ho realitat en una seixantena de les companyies més innovadores de l'entorn barceloní. La idea, originària de San Francisco, arribava per primer cop al sud d'Europa i ho feia a casa nostra. "És bo experimentar des de dins de les empreses com estan canviant la societat i l'economia", explicava a VIA Empresa un dels seus impulsors, Matthias Schneider. I a això ens hem dedicat, a ser voyeurs d'start-ups per un dia.
Geenapp, esmorzem a Pedralbes
Les primeres empreses que obrien les portes ho feien a quarts de deu del matí. A aquella hora VIA Empresa s'ha desplaçat fins a Pedralbes per conèixer on s'amaga la gent de Geenapp. Una imponent casa de quatre plantes, amb jardí, hamaques i hort (amb calçots acabats de plantar) sorprenia la quinzena de visitants matiners.
Parlem amb els fundadors de Geenapp, Jaime Ferré i Gina Tost, i la primera pregunta és obligada: què hi feu aquí quan tots els emprenedors són al 22@? "Al marxar de Wayra vam buscar oficina i el que vèiem al 22@ no ens acabava de convèncer", explica Gina Tost. El seu col·lega és més contundent: "Al 22@ ja es demanen uns preus molt elevats per oficines que no són res de l'altre món. Instal·lar-nos en aquest espai ens dóna una dinàmica molt millor que en una oficina".
Amb la taula del jardí ben parada amb un suculent esmorzar pels convidats, Ferré i Tost expliquen somrients com d'agradable és sortir a estirar-se una estona sobre la gespa, a collir caquis o a cuidar l'hort. Comparteixen l'espai amb una altra empresa, Emotions, i l'única pega que s'atreveixen a exposar de la seva singular ubicació és la cridòria dels nens al pati en la multitud d'escoles que els envolten.
Ja a dins de la casa, expliquen a què es dedica Geenapp. Fan servir paraules com "tracker, SDK o Appsflyer". Parlen de mòbil i d'aplicacions, de cost d'adquisició i de dispositius. Presumeixen d'obtenir unes taxes de conversió força superiors a la mitjana dels seus competidors. La resposta és que "apliquem tecnologia on els altres apliquen màrqueting".
GameBCN, és hora de jugar
Tot i l'entorn idíl·lic, les visites són d'una hora escassa i cal moure's àgilment per arribar a les següents. En el segon torn ens desplacem, ara sí, al 22@ per visitar GameBCN. S'ubiquen al que segurament és l'edifici més singular de la zona, i allà ens rep el seu impulsor, Simón Lee. "Vaig veure que era una iniciativa que venia de San Francisco, i això ja em va convèncer", confessa a VIA Empresa abans d'assegurar que "és molt bo per ensenyar el que fem i generar referències".
GameBCN és la incubadora de projectes de videojocs de Barcelona, i Lee explica amb vehemència davant d'un públic molt atent tota la seva activitat. "Volem ser líders d'incubació de videojocs al sud d'Europa", proclama ambiciós, i recorda que aquesta indústria ja s'ha fet un lloc destacat a la capital catalana. Ja no es tracta només que Barcelona aculli la seu de companyies com King o Social Point, sinó que disposa de quatre carreres i tres màsters sobre el sector. Simón Lee ho té clar: "sense l'ecosistema ric i variat de Barcelona, seria impossible fer que existís GameBCN".
Privalia, l'start-up que es va convertir en multinacional
Molt a prop de GameBCN, també al Poble Nou, hi ha les àmplies oficines de Privalia. Aquesta era una de les visites que més expectació havia generat, i la trentena d'afortunats que hi ha entrat no n'han quedat decebuts. A punt d'arribar als 10 anys de vida, el que va començar com una start-up amb cinc persones ja té més de 1.000 treballadors i s'ha convertit en una autèntica multinacional.
La cap de comunicació de l'empresa condueix els visitants en una ruta per les àrees principals de les oficines. Un espai obert, enorme, acull fileres inacabables de taules i treballadors que miren encuriosits els visitants. Un futbolí, una taula de ping pong i un billar posen el toc més cool de l'oficina, que també compta amb una mena de mercat ambulant on els treballadors poden accedir als productes que ven l'empresa amb millors condicions.
La ruta avança i els curiosos visitants reben amb alegria la troballa d'unes sessions fotogràfiques. El grup es divideix entre els que miren a l'esquerra la sessió masculina, i els que miren a la dreta una bella model que llueix alguna de les peces de roba que Privalia posarà a la venda els propers dies.
Acabada la ruta, i mentre Lucas Carné, un dels fundadors, no acaba la reunió que el té atrapat; es projecta un vídeo on treballadors de les diferents seus de la companyia n'expliquen els valors. "We are good people", asseguren entre somriures. Quan la pel·lícula, de més de 20 minuts, és a punt d'acabar, entra a la sala Lucas Carné.
Els visitants escolten amb devoció les reflexions del fundador de la companyia, que dóna algunes claus del negoci. Per exemple, "si Privalia hagués nascut avui, ho hagués fet totalment mòbil". Tenir un outlet de roba de primeres marques a la butxaca augmenta les visites i, alhora, la conversió en vendes. Tot plegat en un model que no para de renovar l'aparador. "Inditex presenta noves col·leccions cada 15 dies que potser suposen el 10% del catàleg. Nosaltres en canviem cada dia el 25%", reflexiona Carné.
Trip4real, els fans d'Airbnb
Sense fer cas del que reclamen els impulsors de la Iniciativa per a la Reforma Horària, a les 14 hores i sense dinar ens desplacem al barri de Gràcia per entrar a les oficines de Trip4real. Turisme i consum col·laboratiu són un bon reclam que fa omplir la sala que tenien preparada. De fet, queda petita i n'hi ha que acaben seient a terra. El que calgui per conèixer la història d'una companyia que transmet passió i vitalitat per tot arreu.
La seva fundadora, Glòria Molins (@molinsg), demana als assistents que es presentin i expliquin què els interessa saber. Completada la ronda, Molins es llança a una apassionada explicació de la història de Trip4real. Recorda com va convèncer Ferran Adrià perquè fos un dels primers impulsors del projecte, enumera passatges d'emprenedor novell en la recerca de finançament i deixa clar que en aquest món "no és or tot el que lluu". De fet, Molins reconeix que "a vegades veig entrevistes que m'han fet i sembla que sigui una megacrack. Però no n'hi ha per tant".
Insisteix que el més important és la passió, creure en el projecte. Al fons de la sala, Anna Cañadell, Project Manager de Trip4real, assenteix amb el cap i se li il·luminen els ulls amb cada anècdota de les que recorda Glòria Molins. Per exemple, quan es va abraonar sobre el fundador d'Airbnb en un Mobile World Congress per explicar-li el seu projecte. "Eren els meus herois!", confessa entre els riures dels assistents.
Molins no sap on seran d'aquí quatre anys. "Potser ens segueixen invertint, potser ens han comprat o potser se'ns han acabat els diners i el projecte ha mort", planteja amb cruesa. L'únic que tenim clar és que la passió no s'ha de perdre. I, per què no? Que l'any que ve volem una nova edició del NewCo BCN per seguir sent voyeurs d'start-ups per un dia.
Aquest dimecres, la iniciativa NewCo BCN ha permès fer-ho realitat en una seixantena de les companyies més innovadores de l'entorn barceloní. La idea, originària de San Francisco, arribava per primer cop al sud d'Europa i ho feia a casa nostra. "És bo experimentar des de dins de les empreses com estan canviant la societat i l'economia", explicava a VIA Empresa un dels seus impulsors, Matthias Schneider. I a això ens hem dedicat, a ser voyeurs d'start-ups per un dia.
Geenapp, esmorzem a Pedralbes
Les primeres empreses que obrien les portes ho feien a quarts de deu del matí. A aquella hora VIA Empresa s'ha desplaçat fins a Pedralbes per conèixer on s'amaga la gent de Geenapp. Una imponent casa de quatre plantes, amb jardí, hamaques i hort (amb calçots acabats de plantar) sorprenia la quinzena de visitants matiners.
Parlem amb els fundadors de Geenapp, Jaime Ferré i Gina Tost, i la primera pregunta és obligada: què hi feu aquí quan tots els emprenedors són al 22@? "Al marxar de Wayra vam buscar oficina i el que vèiem al 22@ no ens acabava de convèncer", explica Gina Tost. El seu col·lega és més contundent: "Al 22@ ja es demanen uns preus molt elevats per oficines que no són res de l'altre món. Instal·lar-nos en aquest espai ens dóna una dinàmica molt millor que en una oficina".
Amb la taula del jardí ben parada amb un suculent esmorzar pels convidats, Ferré i Tost expliquen somrients com d'agradable és sortir a estirar-se una estona sobre la gespa, a collir caquis o a cuidar l'hort. Comparteixen l'espai amb una altra empresa, Emotions, i l'única pega que s'atreveixen a exposar de la seva singular ubicació és la cridòria dels nens al pati en la multitud d'escoles que els envolten.
.@GinaTost comença a explicar què és @Geenapp al @newcobcn#NewCoBCN@VIAEmpresapic.twitter.com/m2An4xCpMa
— Pau Garcia Fuster (@PauGFuster) October 28, 2015
Ja a dins de la casa, expliquen a què es dedica Geenapp. Fan servir paraules com "tracker, SDK o Appsflyer". Parlen de mòbil i d'aplicacions, de cost d'adquisició i de dispositius. Presumeixen d'obtenir unes taxes de conversió força superiors a la mitjana dels seus competidors. La resposta és que "apliquem tecnologia on els altres apliquen màrqueting".
GameBCN, és hora de jugar
Tot i l'entorn idíl·lic, les visites són d'una hora escassa i cal moure's àgilment per arribar a les següents. En el segon torn ens desplacem, ara sí, al 22@ per visitar GameBCN. S'ubiquen al que segurament és l'edifici més singular de la zona, i allà ens rep el seu impulsor, Simón Lee. "Vaig veure que era una iniciativa que venia de San Francisco, i això ja em va convèncer", confessa a VIA Empresa abans d'assegurar que "és molt bo per ensenyar el que fem i generar referències".
GameBCN és la incubadora de projectes de videojocs de Barcelona, i Lee explica amb vehemència davant d'un públic molt atent tota la seva activitat. "Volem ser líders d'incubació de videojocs al sud d'Europa", proclama ambiciós, i recorda que aquesta indústria ja s'ha fet un lloc destacat a la capital catalana. Ja no es tracta només que Barcelona aculli la seu de companyies com King o Social Point, sinó que disposa de quatre carreres i tres màsters sobre el sector. Simón Lee ho té clar: "sense l'ecosistema ric i variat de Barcelona, seria impossible fer que existís GameBCN".
Privalia, l'start-up que es va convertir en multinacional
Molt a prop de GameBCN, també al Poble Nou, hi ha les àmplies oficines de Privalia. Aquesta era una de les visites que més expectació havia generat, i la trentena d'afortunats que hi ha entrat no n'han quedat decebuts. A punt d'arribar als 10 anys de vida, el que va començar com una start-up amb cinc persones ja té més de 1.000 treballadors i s'ha convertit en una autèntica multinacional.
La cap de comunicació de l'empresa condueix els visitants en una ruta per les àrees principals de les oficines. Un espai obert, enorme, acull fileres inacabables de taules i treballadors que miren encuriosits els visitants. Un futbolí, una taula de ping pong i un billar posen el toc més cool de l'oficina, que també compta amb una mena de mercat ambulant on els treballadors poden accedir als productes que ven l'empresa amb millors condicions.
La ruta avança i els curiosos visitants reben amb alegria la troballa d'unes sessions fotogràfiques. El grup es divideix entre els que miren a l'esquerra la sessió masculina, i els que miren a la dreta una bella model que llueix alguna de les peces de roba que Privalia posarà a la venda els propers dies.
Acabada la ruta, i mentre Lucas Carné, un dels fundadors, no acaba la reunió que el té atrapat; es projecta un vídeo on treballadors de les diferents seus de la companyia n'expliquen els valors. "We are good people", asseguren entre somriures. Quan la pel·lícula, de més de 20 minuts, és a punt d'acabar, entra a la sala Lucas Carné.
Els visitants escolten amb devoció les reflexions del fundador de la companyia, que dóna algunes claus del negoci. Per exemple, "si Privalia hagués nascut avui, ho hagués fet totalment mòbil". Tenir un outlet de roba de primeres marques a la butxaca augmenta les visites i, alhora, la conversió en vendes. Tot plegat en un model que no para de renovar l'aparador. "Inditex presenta noves col·leccions cada 15 dies que potser suposen el 10% del catàleg. Nosaltres en canviem cada dia el 25%", reflexiona Carné.
Trip4real, els fans d'Airbnb
Sense fer cas del que reclamen els impulsors de la Iniciativa per a la Reforma Horària, a les 14 hores i sense dinar ens desplacem al barri de Gràcia per entrar a les oficines de Trip4real. Turisme i consum col·laboratiu són un bon reclam que fa omplir la sala que tenien preparada. De fet, queda petita i n'hi ha que acaben seient a terra. El que calgui per conèixer la història d'una companyia que transmet passió i vitalitat per tot arreu.
Voluntaris que seuen a terra i assistents que ho apunten tot. La "passió" a #NewCoBCN by @trip4realpic.twitter.com/9xf6M0WlGA
— Pau Garcia Fuster (@PauGFuster) October 28, 2015
La seva fundadora, Glòria Molins (@molinsg), demana als assistents que es presentin i expliquin què els interessa saber. Completada la ronda, Molins es llança a una apassionada explicació de la història de Trip4real. Recorda com va convèncer Ferran Adrià perquè fos un dels primers impulsors del projecte, enumera passatges d'emprenedor novell en la recerca de finançament i deixa clar que en aquest món "no és or tot el que lluu". De fet, Molins reconeix que "a vegades veig entrevistes que m'han fet i sembla que sigui una megacrack. Però no n'hi ha per tant".
Insisteix que el més important és la passió, creure en el projecte. Al fons de la sala, Anna Cañadell, Project Manager de Trip4real, assenteix amb el cap i se li il·luminen els ulls amb cada anècdota de les que recorda Glòria Molins. Per exemple, quan es va abraonar sobre el fundador d'Airbnb en un Mobile World Congress per explicar-li el seu projecte. "Eren els meus herois!", confessa entre els riures dels assistents.
Molins no sap on seran d'aquí quatre anys. "Potser ens segueixen invertint, potser ens han comprat o potser se'ns han acabat els diners i el projecte ha mort", planteja amb cruesa. L'únic que tenim clar és que la passió no s'ha de perdre. I, per què no? Que l'any que ve volem una nova edició del NewCo BCN per seguir sent voyeurs d'start-ups per un dia.