04
de Juny
de
2014
Un usuari que vol comprar i un altre que vol vendre. La fórmula és senzilla però ningú abans havia convertit el clàssic classificat de paper (ja desterrat, pràcticament) en una xarxa social que connecta compradors i venedors que viuen a prop. Si la distància era un dels inconvenients més habituals en aquest tipus de transaccions, Wallapop soluciona el problema fent ús de la geolocalització per posar en contacte els 1,25 milions d'usuaris que ja té a Espanya.
Darrere de la idea està Miguel Vicente (@MiguelVicente_), emprenedor català responsable de la creació de LetsBonus. L'èxit sense precedents de la plataforma de compra col·lectiva que va fundar el 2009 des de Sant Cugat del Vallès li ha permès llançar-se a una nova aventura empresarial.
Gran inversió inicial
Aquí no comença a caminar a soles, a diferència del que va fer abans, sinó que compta amb una plantilla de 25 persones i el suport i treball del CEO, Agustín Gómez i de l'altre cofundador, Gerard Olivé. "La creació ha sigut totalment distinta, però el model és semblant tot i que aquesta és una companyia molt més tecnològica. En 24 hores, des de Barcelona, podia començar a rodar amb una sola persona", explica Vicente a VIAempresa.
Wallapop comença fort. Recentment ha arribat a un acord amb el grup Atresmedia (presidit per José Manuel Lara), pel qual el grup de comunicació pren una participació en el seu accionariat a través d'un model de media for equity. Sumant la seva aportació a les de Grup Godó i Grupo Zeta -ja presents en l'accionariat-, l'start-up disposa d'una inversió d'1,3 milions d'euros en espai publicitari en els diferents suports del grup de comunicació.
I és que Wallapop ja disposava d'1,5 milions d'euros d'inversors com Caixa Capital Risc, el fons de capital de risc Bonsai, ESADE Ban i la xarxa de business angels Antai, a més de comptar amb suport d'ENISA i l'Institut Català de Finances (ICF).
Per què és diferent Wallapop?
Vicente sosté que el que fa única l'app són tres factors: "És un concepte mòbil, en un sector que està creixent a un ritme vertiginós. A més, l'experiència mòbil permet que el producte sigui geolocalitzat. També pots veure el producte abans de comprar-ho i, per últim, és fàcil d'usar. En tres segons has penjat el teu producte", resumeix. Per arrodonir-ho, l'app incorpora un xat, utilitat pròpia de xarxa social.
Tot i estar al mercat des del mes d'octubre passat, les seves xifres són destacables. Actualment, el valor de les transaccions que es realitzen és de vora 10 milions d'euros al mes. "Estem treballant per incorporar una plataforma de pagament que les monetitzi, però abans hem de millorar la capacitat tecnològica dels usuaris", afirma Vicente.
Campanya a televisió
Usuaris que en són ja uns quants: només a Espanya hi ha 1.250.000 usuaris que es connecten, bàsicament, en horari prime time, mentre descansen de la seva jornada o miren la televisió. La mitjana del temps de dedicació és de 20 minuts, "perquè pensem que a la gent li agrada descobrir coses noves", apunta.
Amb aquest sentiment, el de descobrir, sorprendre i crear expectació, és arran el que han fet girar la seva primera campanya publicitària que ja s'emet a les televisions generalistes. Igual que amb el nom –"Walla!" no vol dir res, sinó que al·ludeix l'onomatopeia sovint utilitzada quan es descobreix alguna cosa nova- , la campanya buscava alguna cosa divertida, màgica. "És com allò que t'explota, que et sorprèn", matisa Vicente.
Les previsions que esperen deixar amb el "walla" a la boca als seus fundadors serien arribar als dos milions d'usuaris i créixer a països com França i Regne Unit. Amb tot, Vicente afirma que encara no s'han marcat reptes. Ells també volen experimentar la sorpresa que els dóna el seu client.
Darrere de la idea està Miguel Vicente (@MiguelVicente_), emprenedor català responsable de la creació de LetsBonus. L'èxit sense precedents de la plataforma de compra col·lectiva que va fundar el 2009 des de Sant Cugat del Vallès li ha permès llançar-se a una nova aventura empresarial.
Gran inversió inicial
Aquí no comença a caminar a soles, a diferència del que va fer abans, sinó que compta amb una plantilla de 25 persones i el suport i treball del CEO, Agustín Gómez i de l'altre cofundador, Gerard Olivé. "La creació ha sigut totalment distinta, però el model és semblant tot i que aquesta és una companyia molt més tecnològica. En 24 hores, des de Barcelona, podia començar a rodar amb una sola persona", explica Vicente a VIAempresa.
Wallapop comença fort. Recentment ha arribat a un acord amb el grup Atresmedia (presidit per José Manuel Lara), pel qual el grup de comunicació pren una participació en el seu accionariat a través d'un model de media for equity. Sumant la seva aportació a les de Grup Godó i Grupo Zeta -ja presents en l'accionariat-, l'start-up disposa d'una inversió d'1,3 milions d'euros en espai publicitari en els diferents suports del grup de comunicació.
I és que Wallapop ja disposava d'1,5 milions d'euros d'inversors com Caixa Capital Risc, el fons de capital de risc Bonsai, ESADE Ban i la xarxa de business angels Antai, a més de comptar amb suport d'ENISA i l'Institut Català de Finances (ICF).
Per què és diferent Wallapop?
Vicente sosté que el que fa única l'app són tres factors: "És un concepte mòbil, en un sector que està creixent a un ritme vertiginós. A més, l'experiència mòbil permet que el producte sigui geolocalitzat. També pots veure el producte abans de comprar-ho i, per últim, és fàcil d'usar. En tres segons has penjat el teu producte", resumeix. Per arrodonir-ho, l'app incorpora un xat, utilitat pròpia de xarxa social.
Tot i estar al mercat des del mes d'octubre passat, les seves xifres són destacables. Actualment, el valor de les transaccions que es realitzen és de vora 10 milions d'euros al mes. "Estem treballant per incorporar una plataforma de pagament que les monetitzi, però abans hem de millorar la capacitat tecnològica dels usuaris", afirma Vicente.
Campanya a televisió
Usuaris que en són ja uns quants: només a Espanya hi ha 1.250.000 usuaris que es connecten, bàsicament, en horari prime time, mentre descansen de la seva jornada o miren la televisió. La mitjana del temps de dedicació és de 20 minuts, "perquè pensem que a la gent li agrada descobrir coses noves", apunta.
Amb aquest sentiment, el de descobrir, sorprendre i crear expectació, és arran el que han fet girar la seva primera campanya publicitària que ja s'emet a les televisions generalistes. Igual que amb el nom –"Walla!" no vol dir res, sinó que al·ludeix l'onomatopeia sovint utilitzada quan es descobreix alguna cosa nova- , la campanya buscava alguna cosa divertida, màgica. "És com allò que t'explota, que et sorprèn", matisa Vicente.
Les previsions que esperen deixar amb el "walla" a la boca als seus fundadors serien arribar als dos milions d'usuaris i créixer a països com França i Regne Unit. Amb tot, Vicente afirma que encara no s'han marcat reptes. Ells també volen experimentar la sorpresa que els dóna el seu client.