• Empresa
  • Abertis llança un pla estratègic a tres anys

Abertis llança un pla estratègic a tres anys

L'anunci coincideix amb la presentació dels últims resultats, on la companyia augmenta un 5% els seus guanys fins assolirs els 560 milions d'euros

Abertis potencia el seu negoci a les autopistes de Xile
Abertis potencia el seu negoci a les autopistes de Xile
Agències
30 d'Octubre de 2014
Act. 30 d'Octubre de 2014

Abertis ha presentat a Londres el seu nou pla estratègic a tres anys (2015-2017), en el qual definirà la línia que seguiran els seus negocis de gestió d'infraestructures de telecomunicacions i autopistes, entre altres. La internacionalització es perfila com un dels objectius clau, una notícia que ha vingut avalada per la presentació dels seus resultats fins el mes de setembre. Un període en el qual la companyia ha obtingut 560 milions d'euros de guanys, un 5% que en els primers nou mesos del 2013.

A més de l'expansió, el conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha explicat que l'estratègia de futur del grup que la focalització en els negocis d'autopistes i telecomuniaccions arribarà una vegada culmini el procés d'ajust i reestructuració desenvolupat en els últims anys.

Així, després de tancar desinversions per valor d'uns 4.800 milions d'euros en els últims cinc anys, Abertis compta actualment amb una liquiditat de 6.600 milions d'euros que, al seu torn, li atorga una capacitat d'inversió per d'uns 2.200 milions, segons ha detallat Reynés en una trobada amb la premsa.

Créixer i consolidar-se a l'exterior
En matèria d'autopistes, el grup, participat per CaixaBank, OHL i CVC, sempre ha apostat per augmentar la seva cartera de concessions entrant en nous mercats com Amèrica del Nord i Austràlia.

En paral·lel, busca ampliar els terminis de concessió de les vies que explota a França i Xile a través d'acords d'inversió en millores i ampliacions com el signat al setembre a Brasil.

Respecte a Abertis Telecom, la companyia també busca créixer entrant en nous països, després del seu recent desembarcament a Itàlia. Així mateix, en una presentació a analistes a principis del 2014, el grup va apuntar la seva previsió d'obrir aquesta filial a l'entrada d'un soci a mitjà termini i una vegada que aquesta divisió sigui financerament independent.

El nou pla estratègic d'Abertis coincidirà, a més, amb el desenvolupament del programa de creixement que Hispasat duu a terme amb horitzó d'execució a 2022, amb el qual l'operador espanyol de satèl·lits preveu duplicar la seva grandària i superar els 600 milions de facturació.

"Regla d'or"
Abertis sempre ha defensat que qualsevol operació o inversió ha de cenyir-se a la "regla d'or" del grup de generar valor, garantir el paper de soci industrial de la companyia i respectar la seva fortalesa i disciplina financera.

En aquest sentit, el grup de concessions està tancant diferents operacions d'abaratiment i allargament de venciment del seu finançament, canviant títols de deute ja emesos per uns altres de nova emissió per valor de més d'1.000 milions d'euros. En el tancament de juny, Abertis presentava un endeutament net de 13.597 milions d'euros.

Pel que fa a la retribució a l'accionista, Abertis tradicionalment complementa el pagament del dividend en efectiu amb una ampliació de capital alliberada per repartir entre els socis accions noves i gratuïtes en funció de la participació que tinguin en el grup.