Operacions
Abertis vol adquirir la totalitat dels Túnels de Vallvidrera i el Cadí
La concessionària té dret a tempteig pel 49,99% que el fons francès Ardian ha posat a la venda
Abertis ha fet una oferta milionària per adquirir la totalitat dels Túnels de Barcelona i Cadí, segons publica aquest dimarts el diari ARA i ha pogut confirmar l'ACN. La companyia de concessions d'autopistes, propietat d'ACS i Atlantia, ja té el 51,01% de la concessionària que explota els túnels a Vallvidrera i el Cadí, i tenia dret a tempteig pel 49,99% restant.
Ara, el fons francès Ardian, actual propietari del paquet en venda, haurà de valorar l'oferta –que alguns mitjans apunten que supera els 100 milions d'euros- i comunicar la seva intenció d'acceptar-la o no abans de finals d'any. La titularitat dels Túnels de Barcelona i Cadí és de la Generalitat, i la concessió s'allarga fins el 2037. Aquest és un actiu del qual va adquirir-ne el 35% l'any 2012 del fons BTG. Dos anys més tard, el fons brasilé va traspassar els seus drets al francés, que més endavant va vendre-li un 15,01% a Abertis per 34 milions d'euros.
Aquesta és la primera operació que llança la concessionària catalana després que la filial alemanya d'ACS, Hochtief, i la firma italiana d'autopistes l'adquirissin. Abertis torna a les compres per adquirir els 41 km de túnels de la Generalitat de Catalunya. Aquest podria ser un salvavides per a la companyia, ja que les concessions de l'AP-7 entre Tarragona i València i l'AP-4 entre Sevilla i Càdis caduquen l'any vinent i el Govern espanyol ja va avisar que no les allargaria.
Però s'apropen més finalitzacions de concessions, ja que l'any 2021 caduquen diversos contractes més: la Jonquera-Barcelona, Barcelona-Tarragona, Montmeló-El Paiol; de l'AP-2 el tram entre Saragossa i el Mediterrani , la C-31, el tram entre Montgat i Palafolls de la C-32 i el tram entre Barcelona i Granollers de la C-33. Abertis busca un nou coixí per salvar el seu negoci dins i fora de les fronteres estatals.