El grup d'infrastructures Abertis estarà present a l'Àsia. D'aquesta manera, el conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha assegurat aquest divendres 8 de novembre que la companyia, com a líder mundial en el negoci d'autopistes, acabarà per tenir presència a l'Àsia i també a l'Àfrica, si bé ha assegurat que la presència a l'Àsia és un objectiu "a mitjà i llarg termini".Reynés ha intervingut en una taula rodona organitzada en el marc del 52a trobada d'antics alumnes de l'IESE, que s'ha celebrat a Barcelona.
Encara que, a curt termini, la prioritat d'Abertis és analitzar opcions de creixement a Mèxic, EUA o bé Canadà, "no deixar passar" oportunitats a Europa i reforçar les inversions en països on Abertis ja és present, com el Brasil, Reynés ha comentat: "Algun dia haurem d'anar a l'Àsia, però dependrà de la seguretat jurídica".
"A la Xina existeixen diverses companyies cotitzades d'autopistes però encara estan majoritàriament en mans de l'Estat perquè encara s'està construint un sistema jurídic concessional", ha asseverat Reynés.En aquest sentit, ha deixat clar que l'Àsia serà un continent "d'oportunitats", però "a mitjà i llarg termini", i ha recordat que el concepte de mitjà termini és més dilatat en el temps a l'Àsia que a Europa.També Reynés ha remarcat que si Abertis arribés a estar a Àsia, en primer lloc faria aquest pas mitjançant "petites inversions", i no amb sumes "rellevants".
Durant la conferència, el primer executiu d'Abertis ha comentat que l'objectiu d'Abertis és passar d'estar en 12 països a 40.
Preguntat per la compensació que reclama Abertis a Bolívia per la nacionalització dels seus aeroports al país, ha assegurat que no hi ha novetats en aquest conflicte.
A la taula rodona també ha intervingut Markus Langes-Swarovski, membre de la Junta d'aquesta companyia austríaca de caràcter familiar que fabrica complements de luxe de vidre tallat, que ha assegurat que una de les claus de l'èxit d'una empresa familiar és la seva "capacitat de transformació". Com testimoni d'emprenedor, ha intervingut Simon Liang, conseller delegat de Sinó Pacific, un grup xinès amb negocis en el sector miner, navilier, petrolífer i en sectors com l'enginyeria i la logística, i que ha repassat la trajectòria d'aquesta companyia des dels seus inicis.