Albert Castellón (Barcelona, 1973) és un directiu atípic. Parla clar i català, sobretot a Twitter (@albertcastellon), i lluny del convencionalisme empresarial no amaga el seu independentisme.
Amb tot just 40 anys ja presenta un currículum envejable. Artífex del rellançament de Moritz, 13 anys després de la seva incorporació al projecte, amb els deu últims a la direcció general, tanca una etapa per emprendre nous reptes. "Tinc ganes de fer projectes nous, però alhora no em volia desvincular de Moritz", explica a VIAempresa. Una empresa de la qual no té cap acció, però que "sento com la meva filla", assegura. La solució que ha acordat amb la propietat és ser membre del consell per seguir marcant la direcció de l'estratègia de marca, de branding i posicionament. "Això m'apassiona i alhora em deixa temps per nous projectes", relata Castellón.
Nous projectes que s'encaminen en dues vies: l'assessorament estratègic d'empreses i "un projecte editorial molt ambiciós, fet a Barcelona però amb mirada global, on dedicaré moltes hores del meu futur", explica sense voler avançar-ne més detalls.
Una carrera fulgurant
Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Ramon Llull, i amb un Executive MBA a Esade, Castellón es va incorporar a Unilever tot just sortir de la universitat. "Hi vaig entrar com a aprenent, de Trainee; i en sis anys vaig anar progressant", recorda. A Unilever va ser Product Manager primer, per ser després Partner Manager en marques com La Casera i Pepsi; i finalment acabar dirigint l'àrea d'hostaleria.
"Duia cinc anys a Bilbao i vaig decidir canviar de projecte per poder tornar a Barcelona", explica Castellón; en el que seria el punt d'inflexió de la seva carrera. La família propietària de Moritz volia rellançar la marca, i a través d'un headhunter van contactar amb ell. "Havien seguit la meva carrera, que havia estat bastant profitosa amb 26 anys. També hi influïa l'experiència en el món de l'hostaleria", assegura.
Després de parlar amb la família, de seguida es va entusiasmar pel projecte. "Ho afrontava amb molta il·lusió, el repte m'apassionava. Tenia els dubtes típics de passar d'una multinacional a una empresa familiar, i d'engegar un projecte des de zero, però alhora això també em motivava i em donava més energia". Del resultat d'aquests 13 anys "no me'n puc penedir i estic encantat d'haver fet el pas", assegura.
Per Castellón, Moritz ho significa "pràcticament tot". Des dels primers anys de feina a l'ombra, passant per la refundació pública de la marca el 2004 i fins ara, "a Moritz ho he après tot: com de difícil és fer-se forat en un mercat tan madur com el de les cerveses; i que hi ha reptes que semblen inassolibles però que amb convenciment, compromís i esforç es poden aconseguir".
Apassionat de la vida
L'encara director general de Moritz es defineix com un "apassionat". Al seu parer, "és vital tenir un compromís absolut, i em crec el projecte pel que treballo". Reconeix que exigeix molt a la gent que treballa al seu costat, de qui demana "el mateix compromís"; i que sovint la família li ha hagut de retreure que visqui "pensant sempre en el projecte, en noves idees".
"Quan vaig de vacances segueixo pensant en Moritz", assegura; però això no impedeix que gaudeixi amb altres passions com la pesca, la lectura, la història o la gastronomia. Això per no parlar de l'hoquei patins, "l'esport que practicava el meu pare, que era professional als anys 60 i 70, i que és l'esport nacional català".
Castellón, a més, també va trobar temps per publicar un llibre durant el 2012, Catalonia: next brand in Europe. "Vaig tenir la idea de fer una aproximació diferent al tema català. Emmirallar-nos en com ho fan les empreses amb el màrqueting i què hauríem de fer si el que hem de vendre és Catalunya", explica orgullós.
Albert Castellón, l'essència de Moritz
Després de rellançar la cervesera, Castellón deixa la direcció general per centrar-se en nous projectes sense desvincular-se de la marca
18
de Desembre
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014