29
de Juliol
de
2013
Act.
29
de Juliol
de
2013
Els laboratoris Almirall han facturat un total de 410,4 milions d'euros durant els sis primers mesos de 2013, el que suposa un 2,6% menys que en el mateix període de l'any passat. El benefici de la farmacèutica amb seu central a Barcelona durant el primer semestre s'ha quedat en 17,6 milions d'euros –un 34,8% menys que en els sis primers mesos de 2012, quan va guanyar 27 milions–.
Els més de 410 milions de facturació es desgranen en unes vendes netes de 343,8 milions –un 8,1% menys que 2012– i altres ingressos per valor de 66,6 milions –un 40,2% més que l'any anterior–. D'altra banda, l'Ebitda (resultat abans d'impostos) va ser de 41,8 milions d'euros –un 18,2% menys respecte el mateix període del 2012–.
L'ascens d'Aclidini
Un dels nous pilars d'Almirall, el fàrmac Aclidini –ja disponible en tretze països i amb cinc llançaments previstos abans de final d'any– va incrementar les seves vendes en un 132%, fins als 38,7 milions i ja és el segon producte més important en vendes de la companyia catalana.
Uns resultats d'acord amb les expectatives
Segons el conseller delegat d'Almirall, Eduardo Sanchiz, aquests resultats "estan en línia" amb les expectatives de la multinacional. "El percentatge de descens en vendes retrocedeix, passant del 14,9% en el primer trimestre, al 8,1% en el semestre. Esperem que aquesta tendència positiva es mantingui", ha explicat.
Més vendes per productes propis
Almirall ha augmentat durant aquests sis mesos les vendes procedents de productes propis i ha assolit un marge brut de 226,9 milions d'euros –un 66% de vendes netes– mostrant una millora del 61,6% respecte els sis primers mesos del 2012. D'altra banda, la multinacional ha reduït en un 25,7% la seva despesa en R D –fins als 57,7 milions d'euros– després de finalitzar els estudis de la fase III de la combinació d'alcidini formoterol per a la malaltia pulmonar obstructiva crònica.
Els més de 410 milions de facturació es desgranen en unes vendes netes de 343,8 milions –un 8,1% menys que 2012– i altres ingressos per valor de 66,6 milions –un 40,2% més que l'any anterior–. D'altra banda, l'Ebitda (resultat abans d'impostos) va ser de 41,8 milions d'euros –un 18,2% menys respecte el mateix període del 2012–.
L'ascens d'Aclidini
Un dels nous pilars d'Almirall, el fàrmac Aclidini –ja disponible en tretze països i amb cinc llançaments previstos abans de final d'any– va incrementar les seves vendes en un 132%, fins als 38,7 milions i ja és el segon producte més important en vendes de la companyia catalana.
Uns resultats d'acord amb les expectatives
Segons el conseller delegat d'Almirall, Eduardo Sanchiz, aquests resultats "estan en línia" amb les expectatives de la multinacional. "El percentatge de descens en vendes retrocedeix, passant del 14,9% en el primer trimestre, al 8,1% en el semestre. Esperem que aquesta tendència positiva es mantingui", ha explicat.
Més vendes per productes propis
Almirall ha augmentat durant aquests sis mesos les vendes procedents de productes propis i ha assolit un marge brut de 226,9 milions d'euros –un 66% de vendes netes– mostrant una millora del 61,6% respecte els sis primers mesos del 2012. D'altra banda, la multinacional ha reduït en un 25,7% la seva despesa en R D –fins als 57,7 milions d'euros– després de finalitzar els estudis de la fase III de la combinació d'alcidini formoterol per a la malaltia pulmonar obstructiva crònica.