VTC
L'AMB aprova la limitació a Uber i Cabify
Només podran circular 399 vehicles de lloguer amb conductor per les localitats de l'àrea metropolitana
El ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat definitivament el reglament per limitar les llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC), amb què operen empreses com Uber i Cabify. La nova regulació exigeix una autorització per als vehicles VTC per circular als 36 municipis de l'àrea metropolitana, encara que ja disposin de la llicència de la Generalitat, i ha comptat amb el suport de tots els grups metropolitans excepte Cs i PP, que s'han abstingut. L'AMB limitarà a 399 els vehicles de lloguer amb conductor autoritzats per prestar servei a l'àrea metropolitana. Actualment hi ha prop de 2.000 llicències VTC atorgades a Catalunya, segons dades del departament de Territori.
El Consell Metropolità aprova definitivament el reglament que obliga els vehicles de lloguer amb conductor, com Uber o Cabify, a tenir una segona autorització per operar-hi
Així, el permís metropolità dependrà de si es considera que el servei ja està cobert. El sector del taxi, amb Élite Taxi al capdavant, ha celebrat l'aprovació de la mesura, que pretén evitar la multiplicació d'aquestes llicències. El nou reglament s'ha aprovat amb la intenció de protegir el sector del taxi de l'augment d'aquestes llicències, que podria incrementar-se en 3.000 a Catalunya a causa de diverses sentències judicials.
Llocs de feina
El president d'Unauto VTC, Eduardo Martín, ha advertit que el reglament suposarà la destrucció de 1.300 llocs de feina. "També suposarà la desaparició de les noves alternatives de mobilitat que milers de barcelonins i turistes usen cada dia. Analitzarem el seu contingut i presentarem un recurs en els propers dies", ha afirmat en un comunicat.
Unauto VTC, que és l'associació amb major representació al sector del lloguer de vehicles amb conductor a Espanya amb més de 120 empreses associades i més de 1.300 conductors professionals, ha afirmat que aquest posicionament és compartit i amb el suport de tots els seus membres, incloent Uber i Cabify.
A més, ha lamentat que aquesta situació sigui fruit de la pressió del sector més radical del taxi a la capital catalana, privant a centenars de VTCs del seu dret a operar i convertint Barcelona en l'única gran ciutat europea sense alternatives: "A Barcelona, una vegada més, guanya el taxi i perden els ciutadans. A costa de tot i de tots".