• Empresa
  • Àngel Velasco, la reinvenció del bicentenari torró Vicens

Àngel Velasco, la reinvenció del bicentenari torró Vicens

L'empresari va fer-se amb la coneguda torronera el 2000 per tornar-li la vida. Ara prepara el salt a la Xina

Àngel Velasco
Àngel Velasco
Victor Solvas
29 de Maig de 2013
Act. 07 d'Abril de 2014
Que un fabricant de torrons sigui notícia a finals del mes de maig parla de la pèrdua de l'adjectiu "estacional" del producte. Un dels grans culpables de que el torró es pugui comprar de gener a desembre és Àngel Velasco, que després de tota una vida de torronaire i pastisser, el 2000 es va decidir a reviure la marca Torrons Vicens, inactiva des de feia dos anys. Les seves armes per aconseguir-ho, la denominació d'origen Agramunt, la innovació constant i la internacionalització.

Velasco és empresari per vocació. Ja amb vint anys va obrir la seva primera pastisseria a Sant Boi i, poc després, es llançaria amb una empresa de trufes. "L'empresa i l'ofici es porten a la sang; fins i tot em vaig casa abans del servei militar per poder-lo fer a Sant Boi!", explica. Amb la compra de Torrons Vicens va voler aprofitar una marca "regional però molt coneguda" que podia revifar "si s'apostava per la varietat", especifica.

Diferenciació i varietat
I aquest ha estat un dels eixos en la nova etapa de Torrons Vicens. Velasco reconeix que els primers cinc anys al capdavant de l'empresa van ser durs, però va decidir posar en pràctica un lema que avui és més vigent que mai: "la crisi és com la boira, que no deixa veure, però et deixa avançar". La fórmula era "ser més imaginatius i fer les coses bé". El resultat és un catàleg de més de 90 productes, que no només ha multiplicat les varietats del torró, sinó que l'ha convertit en un aliment consumible durant tot l'any.

L'altre aportació de Velasco a la marca va ser la recuperació de la barra de 500 grams. "Quan tothom anava a menys, nosaltres vam apostar per recuperar la barra artesanal, i aquesta va ser la nostra porta d'entrada a les grans superfícies", apunta. Ja consolidada, l'empresa factura avui més de 12 milions d'euros a l'any.

El màrqueting a les botigues
La creació d'un catàleg de productes atemporals no només ha obert les portes de la marca a moltes botigues, sinó que també ha permès obrir-ne de pròpies. Torrons Vicens compta amb 17 tendes repartides pels llocs més turístics del país i de l'exterior. "Estem a París, a Miami i a Alemanya; al principi pensàvem que els clients ens rebutjarien, però hem trobat una fórmula per vendre torró tot l'any".

El proper objectiu està a la Xina, on l'empresa distribuirà els seus productes amb un packaging especial, com explica Velasco. "Ja exportem a Europa, Israel i Estats Units, però la Xina és un mercat especial i hem preparat un empaquetat inspirat en Gaudí; volem fer marca Catalunya i Barcelona".