EMPRESA
Assolim, els frescos i congelats que aposten pel futbol femení
La companyia, amb seu social a Cardedeu, compta amb 200 treballadors i factura 50 milions d'euros anuals
Assolim és la fusió de dues empreses familiars, Himsa i Solé, que tenen trajectòries similars des de fa seixanta anys i vénen del món del congelat i refrigerat. Després d'un primer intent frustrat d’acostament el 2009, ho van aconseguir el 2014 i sembla que la unió ha donat els seus fruits. La primera es dedicava al congelat del Maresme i la segona del Baix Llobregat i, d'aquesta forma, van guanyar més quota de mercat per convertir-se en un “referent en el sector de la distribució de producte congelat i refrigerat amb 7.000 clients", segons explica a VIA Empresa, Toni Rodes, que lidera la companyia, juntament amb Xavier Castellví.
L'accionariat de la nova empresa està format a parts iguals per representants de les dues famílies de les antigues empreses i per Jordi Gallés, copropietari i president de la multinacional de producció de masses congelades Europastry, que es converteix en accionista minoritari d'Assolim.
Assolim va començar facturant 17 milions d'euros i recentment han assolit la xifra dels 50 milions d'euros anuals
En aquests moments, Assolim compta amb 200 treballadors i es dedica a donar servei de producte d'alimentació a l’hostaleria independent, és a dir, la que no pertany a grans cadenes, com ara restaurants, bars, cafeteries o menjadors d'escoles, independents. La seu social es troba a Cardedeu i el centre logístic al Bruc, després d'adquirir una companyia, que comptava amb un magatzem a Madrid i que els ha permès oferir serveix logístics a tercers a la capital espanyola. També disposen d’una flota de 60 vehicles per donar cobertura a Catalunya, el País Valencià i Aragó.
Amb l'inici de la pandèmica de la covid-19 el març del 2020, Rodes confessa que "el 90% dels clients van haver de tancar temporalment degut a les restriccions i només els demanaven productes els hospitals, les presons i alguna fleca en concret". Com a conseqüència, "el mes d'abril del 2020 tenien tots els magatzems plens per tota la campanya de Setmana Santa i estiu i només van facturar el 10%", continua el cofundador. Sortosament, els impulsors confessen que són ambiciosos i ara compten amb un pressupost més gran i que estan venent més que el 2019. Van començar facturant 17 milions d'euros fa uns anys i recentment han assolit la xifra dels 50 milions d'euros anuals.
L’impuls pel futbol femení
Com vam explicar a VIA Empresa, Assolim patrocinarà el primer equip femení del F.C Levante Las Planas. Rodes, que viu a Sant Joan Despí des de fa 20 anys, apunta que els venia molt de gust patrocinar l'esport femení. Confessa que des d'Assolim no havien patrocinat mai a ningú, però que "creuen molt en els valors i es veuen reflectits en el treball en equip i la lluita que representa l'esport femení". També valoren la cultura de l'esforç en l'esport, ja que "si no t'esforces el 120%, és difícil donar bons resultats". La clau de tot plegat? El líder ho té clar: "si fas les coses amb alegria, amb passió, cos i ànima, tens un 99% de possibilitats d'assolir-ho". El pronòstic per la temporada del F.C Levante Las Planas d'enguany? "Acabarem en posicions de Champions".