L'Automobile obre portes amb el cotxe elèctric com a protagonista
En la commemoració del seu centenari, el saló comptarà també amb una exposició de cotxes emblemàtics del darrer segle i amb la possibilitat d'experimentar sobre l'autonomia dels vehicles
L'Automobile Barcelona ha obert aquest dijous les portes de la seva 40a edició, marcada per la commemoració del centenari del saló i l'impuls del vehicle elèctric. El director del saló, José Miguel García, ha explicat que es tracta d'una "edició molt especial" que permetrà al visitant no només conèixer les darreres novetats de l'automoció sinó fer "un recorregut pel passat i present" del sector. El vehicle elèctric ha estat el principal protagonista de l'edició d'enguany, un fet que demostra que va agafant pes en totes les marques.
El saló, que s'obrirà al públic general el dissabte i s'allargarà fins al 19 de maig, comptarà també amb una exposició de cotxes emblemàtics del darrer segle, un espectacle d'immersió sobre els 100 anys del saló i la possibilitat d'experimentar sobre l'autonomia. A més, aquest any les marques exposades han augmentat un 50% respecte a l'edició anterior, una de les xifres més altes de la seva història.
García ha destacat que el saló sempre ha estat "molt lligat" a les marques d'automoció i ha apuntat que enguany esdevé un "gran aparador de l'electrificació". El director de l'Automobile ha constatat que totes les marques porten ja un vehicle elèctric a la seva oferta. Per això, ha fet una crida al consumidor a aprofitar l'oportunitat que ofereix el saló "per provar i testar" aquest tipus de vehicles, que ha apuntat que ja aconsegueixen una autonomia mitjana de 400 kilòmetres.
Les marques es bolquen en l'electrificació
Que el vehicle elèctric és una important aposta de futur no és només la percepció del director del saló sinó que les marques hi coincideixen. El director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha apuntat que la seva marca fa anys que ja va fer aquesta aposta i ha anunciat que l'objectiu és que el 2022 el 42% de les seves vendes siguin de vehicles elèctrics. Toro ha destacat que el seu cotxe elèctric icònic, el Leaf, ja ha arribat a la segona generació amb una bateria bidireccional que permet "un estalvi de fins al 80% de la factura de la llum".
En aquest sentit, ha afirmat que les marques han de portar vehicles competitius al mercat però que sols no ho poden fer tot, per la qual cosa ha reclamat mesures governamentals per impulsar el sector. Entre d'altres, Toro ha reclamat una rebaixa de l'IVA que faci que els ajuts a la compra d'aquests cotxes no depenguin dels pressupostos generals.
D'altra banda, Seat porta al saló el model el-Born, el primer vehicle 100% elèctric de la marca, que estarà en el mercat el 2020. A més, també es pot veure l'e-Racer, el primer turisme de curses 100% elèctric. El CEO de la companyia, Luca de Meo, ha destacat que la indústria automobilística "està en plena transformació i s'enfronta al major repte en els seus més de 100 anys d'història" però ha assegurat que estan en condicions d'afrontar-lo.