• Empresa
  • B-Travel pren el relleu al Saló del Turisme

B-Travel pren el relleu al Saló del Turisme

Fira de Barcelona opta per articular l'oferta turística catalana per segments de mercat i no per territori com fins ara

El B-Travel torna a Barcelona
El B-Travel torna a Barcelona
ACN
08 d'Abril de 2015
Act. 09 d'Abril de 2015
El Saló Internacional del Turisme de Catalunya que s'articulava a partir de les ofertes de cada un dels territoris de Catalunya, de l'estat espanyol i de diferents indrets del món ha canviat totalment la seva oferta fins el punt que els ha obligat a modificar el nom d'identificació i que a partir d'ara es dirà B-Travel.

Fira de Barcelona, coincidint amb la línia estratègica del Govern, ha optat per articular l'oferta turística de Catalunya no tant pel que ofereix el territori sinó per qualificar aquestes possibilitats per segments de mercat.

A partir d'ara, el visitant que vagi al nou B-Travel o l'exSaló Internacional de Turisme de Catalunya no es trobarà l'oferta que ofereixin els respectius territoris sinó que podrà saber quina oferta té per exemple en turisme cultural, en turisme d'aventura o en turisme gastronòmic.

Es tracta, ha dit Marian Muro, directora general de Turisme de Catalunya, de presentar al turista no el que tens ''sinó el que demana'', cosa que suposa un canvi ''revolucionari'' en el món de la política turística de Catalunya. Un canvi que ara ha assumit també Fira de Barcelona amb el Saló Internacional de Turisme de Catalunya i que ha obligat canviar fins i tot el nom del saló que a partir de la pròxima edició que comença el 17 d'abril.

Salons especialitzats
El salons especialitzats o àrees temàtiques que formaran part del nou saló seran el B-Happy o turisme familiar; el B-Special o l'oferta turística no de luxe però de compres, solidari o de redescobriment de la cultura local; el B-Adventure pels amants de l'esport, la natura i l'aventura com el turisme rural, nàutic, de muntanya o cicloturisme; el B-Culture relacionat amb les propostes de l'art, la història o la cultura; i el B-Delicious que agrupa les ofertes gastronòmiques i rutes enològiques.

La directora del saló, Marta Serra, ha dit que ''s'ha evolucionat cap a un model de saló enfocat a les experiències per adaptar-se a les últimes tendències del sector i a les demandes d'un viatger que la seva principal motivació és sentir emocions úniques''.

Ara per ara, els visitants del saló que passin per taquilla després de pagar 10 euros per persona i amb l'entrada gratuïta per als nens menors de 12 anys, disposaran d'una ''ruta de recomanacions'' temàtiques a gust de les seves necessitats, ha explicat la directora del saló.

L'objectiu de B-Travel és rebre el mateix nombre de visitants que en l'edició de l'any passat del Saló Internacional de Turisme de Catalunya, que es va situar en 27.000 persones que es van passejar pels 5.000 metres quadrats útils d'exposició del pavelló número 8 de les instal·lacions de Fira de Barcelona al recinte de Montjuïc.

En aquesta edició que obrirà les portes el divendres 17 d'abril fins el diumenge 19 d'abril hi haurà 200 expositors directes que arriben fins a 1.000 si es tenen en compte els indirectes.

En cas que s'opti per comprar les entrades aquesta setmana, els visitants tindran un descompte del 50% que en els casos dels visitants que les han adquirit durant el mes de març ha estat una entrada gratuïta. Aquest preu de 10 euros és el mateix que es manté per part de Fira de Barcelona en els últims anys en aquest saló.

Una de les novetats d'aquest any més rellevants és l'organització d'un congrés de turisme destinat als estudiants de turisme de les escoles i facultats de Catalunya que es celebrarà en el recinte de Fira de Barcelona en el recinte de Gran Via de L'Hospitalet del Llobregat.

En aquestes jornades destinades als estudiants de turisme participaran ponents com Ferran Adrià o Àlex Cruz, conseller delegat de la companyia Vueling.

A més de l'oferta de Catalunya, B-Travel tindrà la presència de l'oferta de totes les comunitats autònomes de l'Estat amb l'excepció de La Rioja i Ceuta i la presència de nous països com Cambotja i Singapur, presents per primera vegada en la convocatòria de Fira de Barcelona. El nombre de països que presentarà la seva oferta turística se situa en un total de 50 països o regions del món que vénen a presentar la seva oferta turística per als turistes catalans.