04
de Desembre
de
2015
El tenista Rafa Nadal i el seu oncle, l'exfutbolista Miquel Àngel Nadal, parlen, mentre passegen per un camí de sorra, sobre l'esport, sobre com afrontar i aprendre tant dels èxits com de les derrotes i de com han canviat els temps respecte l'època en què van començar les seves carreres. És una conversa distesa, franca i propera. I també, encara que no ho sembli, és un anunci del Banc Sabadell.
L'entitat que presideix Josep Oliu acaba de llançar la campanya 'Nous Temps' per promocionar el nou Préstec Expansió, que atén la sol·licitud de crèdit a particulars en 24 hores. Però en aquest anunci no es parla de préstecs ni es menciona el nom de l'entitat. A través de la seva conversa, els dos esportistes ens diuen que cal mirar el futur amb confiança i optimisme en un món en procés de canvis. Quan sentim els dos Nadal pensem també en proximitat, confiança i compromís. Són valors que Banc Sabadell vol que es relacionin amb la seva marca. I per fer-ho, només ha calgut vincular-se al prestigi personal d'un famós.
Són poques les entitats bancàries que no han caigut en la temptació de recórrer a la imatge d'una celebrity. Potser l'excepció més sonada sigui la de CaixaBank, que no s'ha vinculat mai a cap nom conegut i només ha comptat ocasionalment amb algun famós, com per exemple quan el jugador del Barça Xavi Hernández va prestar la seva imatge per anunciar el gran recapte d'aliments, promogut per l'Obra Social.
Altres entitats sí que han apostat per relacionar la seva marca a un rostre popular. El cas més emblemàtic a Espanya és, possiblement, el d'ING Direct i el periodista Matías Prats, el prestigi del qual ha aconseguit fer creïble el popular lema "su otro banco", que identifica el banc holandès. L'any 2006, amb una crisi d'imatge provocada per l'escàndol per la intervenció judicial de Fórum Filatélico i Afinsa, el banc taronja va endegar una agressiva campanya publicitària que recuperava la figura de Matías Prats. A través seu transmetia un missatge de calma i fortalesa. És un bon exemple de com les entitats bancàries intenten projectar els seus valors i missatges a través de la marca personal de les celebrities, i més quan la imatge pròpia dels bancs, en època de trasbals financer, ha quedat sovint en entredit.
Vincular-se als valors de l'esport
Entre els famosos més reclamats per a la publicitat bancària destaquen els esportistes. Els valors implícits del món de l'esport aporten valor afegit i ajuden a vincular el client amb l'entitat. Així, per exemple, el jugador de bàsquet Pau Gasol ha estat imatge del Banco Popular des del 2007, i el passat mes de juny es va anunciar la renovació de la col·laboració fins al 2019.
Una altra entitat que també ha apostat per associar la seva marca als valors de l'esport és el Banco Santander, que fa uns mesos va llançar una campanya amb la campiona mundial i europea de natació Mireia Belmonte anunciant el compte 1,2,3.
Així doncs, no és d'estranyar que Banc Sabadell també hagi apostat pels esportistes de renom per la seva nova campanya "Nous Temps". Segons explica el director de màrqueting de l'entitat, Lluís Pons, quan es va pensar en Rafa Nadal "buscàvem els valors que transmet de superació, professionalitat i honestedat, que també van amb la nostra entitat".
No és la primera vegada que Banc Sabadell col·labora amb una cara coneguda, ja que anteriorment havien comptat amb Pep Guardiola. En aquest cas, però, s'ha optat per una campanya amb un caire diferent, més fresca i propera. A banda de Miquel Àngel i Rafa Nadal, la nova campanya compta amb altres estrelles com els actors Leticia Dolera i José Coronado, o els científics Miguel López Alegria i Juan Luis Arsuaga.
"Els famosos funcionen per la notorietat i el coneixement de marca", assegura Pons, que defensa que els personatges populars ajuden a transmetre el missatge del banc. "Però és clar, has de tenir els valors que estàs venent, sinó no funciona", adverteix.
Solució fàcil
Mentre el director de Màrqueting de Banc Sabadell defensa les campanyes amb famosos, el creatiu i expert en publicitat Josep Maria Batalla considera que aquesta és "una solució fàcil però poc efectiva", i que caldria "apostar per una publicitat més propera, creïble i transparent".
"En la majoria dels casos els famosos no són prescriptors, i la gent sap que cobren per fer aquesta publicitat", afirma Batalla. Considera que, en general, els anuncis de les entitats bancàries són "antiquats i obsolets". No obstant, el creatiu admet que la campanya de "Nous temps" és diferent i "força actual".
Segons el publicista, "els bancs, en general, busquen la notorietat i la identificació amb la celebrity, i els costa renunciar a un model que ja els va bé, però per diferenciar-se de la competència haurien de fer alguna cosa més innovadora. S'hauria de fer una revolució", conclou Batalla.
L'entitat que presideix Josep Oliu acaba de llançar la campanya 'Nous Temps' per promocionar el nou Préstec Expansió, que atén la sol·licitud de crèdit a particulars en 24 hores. Però en aquest anunci no es parla de préstecs ni es menciona el nom de l'entitat. A través de la seva conversa, els dos esportistes ens diuen que cal mirar el futur amb confiança i optimisme en un món en procés de canvis. Quan sentim els dos Nadal pensem també en proximitat, confiança i compromís. Són valors que Banc Sabadell vol que es relacionin amb la seva marca. I per fer-ho, només ha calgut vincular-se al prestigi personal d'un famós.
Són poques les entitats bancàries que no han caigut en la temptació de recórrer a la imatge d'una celebrity. Potser l'excepció més sonada sigui la de CaixaBank, que no s'ha vinculat mai a cap nom conegut i només ha comptat ocasionalment amb algun famós, com per exemple quan el jugador del Barça Xavi Hernández va prestar la seva imatge per anunciar el gran recapte d'aliments, promogut per l'Obra Social.
Altres entitats sí que han apostat per relacionar la seva marca a un rostre popular. El cas més emblemàtic a Espanya és, possiblement, el d'ING Direct i el periodista Matías Prats, el prestigi del qual ha aconseguit fer creïble el popular lema "su otro banco", que identifica el banc holandès. L'any 2006, amb una crisi d'imatge provocada per l'escàndol per la intervenció judicial de Fórum Filatélico i Afinsa, el banc taronja va endegar una agressiva campanya publicitària que recuperava la figura de Matías Prats. A través seu transmetia un missatge de calma i fortalesa. És un bon exemple de com les entitats bancàries intenten projectar els seus valors i missatges a través de la marca personal de les celebrities, i més quan la imatge pròpia dels bancs, en època de trasbals financer, ha quedat sovint en entredit.
Vincular-se als valors de l'esport
Entre els famosos més reclamats per a la publicitat bancària destaquen els esportistes. Els valors implícits del món de l'esport aporten valor afegit i ajuden a vincular el client amb l'entitat. Així, per exemple, el jugador de bàsquet Pau Gasol ha estat imatge del Banco Popular des del 2007, i el passat mes de juny es va anunciar la renovació de la col·laboració fins al 2019.
Pau Gasol és la cara visible de molts anuncis. Banco Popular |
Una altra entitat que també ha apostat per associar la seva marca als valors de l'esport és el Banco Santander, que fa uns mesos va llançar una campanya amb la campiona mundial i europea de natació Mireia Belmonte anunciant el compte 1,2,3.
Així doncs, no és d'estranyar que Banc Sabadell també hagi apostat pels esportistes de renom per la seva nova campanya "Nous Temps". Segons explica el director de màrqueting de l'entitat, Lluís Pons, quan es va pensar en Rafa Nadal "buscàvem els valors que transmet de superació, professionalitat i honestedat, que també van amb la nostra entitat".
No és la primera vegada que Banc Sabadell col·labora amb una cara coneguda, ja que anteriorment havien comptat amb Pep Guardiola. En aquest cas, però, s'ha optat per una campanya amb un caire diferent, més fresca i propera. A banda de Miquel Àngel i Rafa Nadal, la nova campanya compta amb altres estrelles com els actors Leticia Dolera i José Coronado, o els científics Miguel López Alegria i Juan Luis Arsuaga.
"Els famosos funcionen per la notorietat i el coneixement de marca", assegura Pons, que defensa que els personatges populars ajuden a transmetre el missatge del banc. "Però és clar, has de tenir els valors que estàs venent, sinó no funciona", adverteix.
Solució fàcil
Mentre el director de Màrqueting de Banc Sabadell defensa les campanyes amb famosos, el creatiu i expert en publicitat Josep Maria Batalla considera que aquesta és "una solució fàcil però poc efectiva", i que caldria "apostar per una publicitat més propera, creïble i transparent".
Mireia Belmonte també és un bon reclam publicitari en el sector bancari. Santander |
"En la majoria dels casos els famosos no són prescriptors, i la gent sap que cobren per fer aquesta publicitat", afirma Batalla. Considera que, en general, els anuncis de les entitats bancàries són "antiquats i obsolets". No obstant, el creatiu admet que la campanya de "Nous temps" és diferent i "força actual".
Segons el publicista, "els bancs, en general, busquen la notorietat i la identificació amb la celebrity, i els costa renunciar a un model que ja els va bé, però per diferenciar-se de la competència haurien de fer alguna cosa més innovadora. S'hauria de fer una revolució", conclou Batalla.