CaixaBank, Global Payments, Samsung, Visa i Arval han creat el Payment Innovation Hub, el primer hub d'innovació en comerç i mitjans de pagament d'Espanya i un dels primers del món en el qual líders dels seus sectors s'uneixen per promoure conjuntament projectes d'R D, han anunciat els seus impulsors en roda de premsa aquest dijous.
El director general de CaixaBank, Juan Alcaraz, ha explicat que la seu del laboratori estarà a Barcelona -en una ubicació encara per concretar- i que l'objectiu és posar la tecnologia al servei de les persones "perquè l'experiència de compra en línia i física sigui la millor possible".
El centre neix amb una inversió prevista de cinc milions d'euros en els propers tres anys i tres àrees d'investigació: automòbil -vehicle connectat-, llar -Internet de les Coses- i Comerç, i a més de realitzar innovació, també oferirà divulgació i formació.
Alcaraz ha explicat que aquests àmbits inicials es poden ampliar si s'afegeixen nous socis o col·laboradors, perquè els pagaments es realitzen en tot, i l'objectiu del hub és la cocreació amb qualsevol que ho desitgi per satisfer necessitats no cobertes dels consumidors.
Ha indicat que no hi haurà una plantilla fixa -més enllà d'entre cinc i deu persones per coordinar-, sinó interacció de persones que "aniran entrant i sortint de cadascun dels projectes", si bé des de CaixaBank hi haurà implicació dels departaments d'innovació, de pagaments, de tecnologia i de la seva joint venture amb Global Payments.
"Volem poder començar a tenir-lo operatiu just després de l'estiu, però no anem a esperar a tenir l'espai físic per treballar, les cinc entitats ja estem col·laborant", ha asseverat, esperant resultats concrets en els propers mesos.
Alcaraz ha instat a fugir de la concepció tradicional d'innovació i pensar en la col·laboració entre moltes companyies, que permetrà desenvolupar iniciatives ara encara impensades: "No tenim un full de ruta, és anar col·laborant per ser capaços d'identificar què experiències de clients hem d'anar resolent".
Noves formes de pagament
Ha destacat que els clients de CaixaBank que paguen amb el mòbil realitzen més transaccions que els qui tenen una targeta de crèdit tradicional, i el director general de Visa Europe per al sud d'Europa, Bertrand Sava, ha detallat que l'any passat Visa Europa va registrar 5.000 milions de transaccions contactless (sense contacte), que en l'últim any s'han triplicat les persones que han mercat amb el mòbil, i que els joves utilitzen el mòbil per a tot.
El director a la zona EMEA de Samsung Pay, Victor Kim, ha agraït a CaixaBank el fet de servir de pont entre el servei financer i els socis tecnològics, i ha identificat tres tendències principals en la indústria tecnològica i mòbil: la cerca de tecnologies d'identificació més segures -com l'empremta digital, l'escanejat de l'iris i el reconeixement facial-, la facilitat d'ús -per exemple podent pagar utilitzant la càmera del mòbil-, i l'Internet de les Coses per fer la vida més còmoda.
Seu a Barcelona
El vicepresident sènior de Global Payments, Frank Young, ha afirmat que Barcelona és "un lloc ideal en el qual invertir" i que els seus empleats i socis de tot el món podran venir a la capital catalana a intercanviar idees en aquest hub.
El director de nous negocis d'Arval -líder mundial en renting de vehicles amb més d'un milió d'unitats gestionades en 28 països-, Christophe Conegero, ha incidit que el nou hub es podrà beneficiar de l'ecosistema de startup de Barcelona.
Els cinc impulsors han coincidit a recalcar el paper del Payment Innovation Hub com a espai de col·laboració entre empreses, entre aquestes empreses i els seus proveïdors, i com a via per escoltar la veu dels consumidors.
El director general de CaixaBank, Juan Alcaraz, ha explicat que la seu del laboratori estarà a Barcelona -en una ubicació encara per concretar- i que l'objectiu és posar la tecnologia al servei de les persones "perquè l'experiència de compra en línia i física sigui la millor possible".
El centre neix amb una inversió prevista de cinc milions d'euros en els propers tres anys i tres àrees d'investigació: automòbil -vehicle connectat-, llar -Internet de les Coses- i Comerç, i a més de realitzar innovació, també oferirà divulgació i formació.
Alcaraz ha explicat que aquests àmbits inicials es poden ampliar si s'afegeixen nous socis o col·laboradors, perquè els pagaments es realitzen en tot, i l'objectiu del hub és la cocreació amb qualsevol que ho desitgi per satisfer necessitats no cobertes dels consumidors.
Ha indicat que no hi haurà una plantilla fixa -més enllà d'entre cinc i deu persones per coordinar-, sinó interacció de persones que "aniran entrant i sortint de cadascun dels projectes", si bé des de CaixaBank hi haurà implicació dels departaments d'innovació, de pagaments, de tecnologia i de la seva joint venture amb Global Payments.
"Volem poder començar a tenir-lo operatiu just després de l'estiu, però no anem a esperar a tenir l'espai físic per treballar, les cinc entitats ja estem col·laborant", ha asseverat, esperant resultats concrets en els propers mesos.
Alcaraz ha instat a fugir de la concepció tradicional d'innovació i pensar en la col·laboració entre moltes companyies, que permetrà desenvolupar iniciatives ara encara impensades: "No tenim un full de ruta, és anar col·laborant per ser capaços d'identificar què experiències de clients hem d'anar resolent".
Noves formes de pagament
Ha destacat que els clients de CaixaBank que paguen amb el mòbil realitzen més transaccions que els qui tenen una targeta de crèdit tradicional, i el director general de Visa Europe per al sud d'Europa, Bertrand Sava, ha detallat que l'any passat Visa Europa va registrar 5.000 milions de transaccions contactless (sense contacte), que en l'últim any s'han triplicat les persones que han mercat amb el mòbil, i que els joves utilitzen el mòbil per a tot.
El director a la zona EMEA de Samsung Pay, Victor Kim, ha agraït a CaixaBank el fet de servir de pont entre el servei financer i els socis tecnològics, i ha identificat tres tendències principals en la indústria tecnològica i mòbil: la cerca de tecnologies d'identificació més segures -com l'empremta digital, l'escanejat de l'iris i el reconeixement facial-, la facilitat d'ús -per exemple podent pagar utilitzant la càmera del mòbil-, i l'Internet de les Coses per fer la vida més còmoda.
Seu a Barcelona
El vicepresident sènior de Global Payments, Frank Young, ha afirmat que Barcelona és "un lloc ideal en el qual invertir" i que els seus empleats i socis de tot el món podran venir a la capital catalana a intercanviar idees en aquest hub.
El director de nous negocis d'Arval -líder mundial en renting de vehicles amb més d'un milió d'unitats gestionades en 28 països-, Christophe Conegero, ha incidit que el nou hub es podrà beneficiar de l'ecosistema de startup de Barcelona.
Els cinc impulsors han coincidit a recalcar el paper del Payment Innovation Hub com a espai de col·laboració entre empreses, entre aquestes empreses i els seus proveïdors, i com a via per escoltar la veu dels consumidors.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.