31
de Maig
de
2016
Act.
03
de Juny
de
2016
Barcelona se situa com la tercera ciutat internacional amb major nombre de reunions organitzades el 2015 i torna al podi mundial del turisme de reunions en pujar dues posicions en el rànquing elaborat per l'Associació de Congressos i Convencions Internacionals (ICCA). La capital catalana va organitzar l'any passat un total de 180 trobades, la qual cosa li ha permès ascendir en la classificació i passar de la cinquena a la tercera posició, només superada per Berlín (195) i París (186). Barcelona ja va ocupar la tercera posició de la llista l'any 2011.
El turisme de reunions suposa per a Barcelona un impacte econòmic directe del voltant de 1.500 milions d'euros anuals, però també indirecte en afavorir una gran diversitat d'empreses de serveis de sectors com l'alimentació, el transport i el lloguer de vehicles, entre d'altres. A més, tendeix a ser associat a un turisme de qualitat.
Desestacionalització
Un dels aspectes més destacables del turisme de reunions és la seva contribució a la desestacionalització del fenomen i, per tant, a la consolidació del model de Barcelona més enllà dels mesos d'estiu. El Mobile World Congress i Alimentaria són alguns exemples de l'atracció de la ciutat en temporada baixa.
La distribució relativament uniforme dels visitants durant l'any dóna estabilitat a les activitats econòmiques relacionades amb el turisme i, en conseqüència, permet una gestió més ordenada i previsible, i una reducció substancial de la temporalitat que és característica del model turístic tradicional lligat al sol i platja.
Amb l'objectiu de captar congressos, jornades i reunions a Barcelona i ajudar a la seva organització, l'any 1983 es va crear Barcelona Convention Bureau (BCB), el principal programa del consorci Turisme de Barcelona. L'estratègia, planificació, promoció i coordinació de la ciutat com a seu de reunions són algunes de les seves tasques. Amb més de 300 empreses associades, el BCB ofereix un extens coneixement de la ciutat i una estreta relació amb les empreses del sector de les reunions.
El turisme de reunions suposa per a Barcelona un impacte econòmic directe del voltant de 1.500 milions d'euros anuals, però també indirecte en afavorir una gran diversitat d'empreses de serveis de sectors com l'alimentació, el transport i el lloguer de vehicles, entre d'altres. A més, tendeix a ser associat a un turisme de qualitat.
Desestacionalització
Un dels aspectes més destacables del turisme de reunions és la seva contribució a la desestacionalització del fenomen i, per tant, a la consolidació del model de Barcelona més enllà dels mesos d'estiu. El Mobile World Congress i Alimentaria són alguns exemples de l'atracció de la ciutat en temporada baixa.
La distribució relativament uniforme dels visitants durant l'any dóna estabilitat a les activitats econòmiques relacionades amb el turisme i, en conseqüència, permet una gestió més ordenada i previsible, i una reducció substancial de la temporalitat que és característica del model turístic tradicional lligat al sol i platja.
Amb l'objectiu de captar congressos, jornades i reunions a Barcelona i ajudar a la seva organització, l'any 1983 es va crear Barcelona Convention Bureau (BCB), el principal programa del consorci Turisme de Barcelona. L'estratègia, planificació, promoció i coordinació de la ciutat com a seu de reunions són algunes de les seves tasques. Amb més de 300 empreses associades, el BCB ofereix un extens coneixement de la ciutat i una estreta relació amb les empreses del sector de les reunions.