• Empresa
  • Barcelona torna a ser 3a ciutat en turisme de congressos

Barcelona torna a ser 3a ciutat en turisme de congressos

La capital catalana se situa només per darrere de Berlín i París al rànquing que elabora l'ICCA

La fira creada pel MWC celebra enguany la seva tercera edició
La fira creada pel MWC celebra enguany la seva tercera edició
ACN
31 de Maig de 2016
Act. 03 de Juny de 2016
Barcelona se situa com la tercera ciutat internacional amb major nombre de reunions organitzades el 2015 i torna al podi mundial del turisme de reunions en pujar dues posicions en el rànquing elaborat per l'Associació de Congressos i Convencions Internacionals (ICCA). La capital catalana va organitzar l'any passat un total de 180 trobades, la qual cosa li ha permès ascendir en la classificació i passar de la cinquena a la tercera posició, només superada per Berlín (195) i París (186). Barcelona ja va ocupar la tercera posició de la llista l'any 2011.

El turisme de reunions suposa per a Barcelona un impacte econòmic directe del voltant de 1.500 milions d'euros anuals, però també indirecte en afavorir una gran diversitat d'empreses de serveis de sectors com l'alimentació, el transport i el lloguer de vehicles, entre d'altres. A més, tendeix a ser associat a un turisme de qualitat.

Desestacionalització
Un dels aspectes més destacables del turisme de reunions és la seva contribució a la desestacionalització del fenomen i, per tant, a la consolidació del model de Barcelona més enllà dels mesos d'estiu. El Mobile World Congress i Alimentaria són alguns exemples de l'atracció de la ciutat en temporada baixa.

La distribució relativament uniforme dels visitants durant l'any dóna estabilitat a les activitats econòmiques relacionades amb el turisme i, en conseqüència, permet una gestió més ordenada i previsible, i una reducció substancial de la temporalitat que és característica del model turístic tradicional lligat al sol i platja.

Amb l'objectiu de captar congressos, jornades i reunions a Barcelona i ajudar a la seva organització, l'any 1983 es va crear Barcelona Convention Bureau (BCB), el principal programa del consorci Turisme de Barcelona. L'estratègia, planificació, promoció i coordinació de la ciutat com a seu de reunions són algunes de les seves tasques. Amb més de 300 empreses associades, el BCB ofereix un extens coneixement de la ciutat i una estreta relació amb les empreses del sector de les reunions.