Els 'expats' han fet augmentar el preu del lloguer a Barcelona | iStock

AUDIOVISUAL

Bigo Live tria Barcelona per obrir mercat a Europa

Des de la capital catalana, la plataforma amb seu a Singapur gestionarà el negoci d'Espanya i Portugal

Bigo Live, plataforma de transmissió en directe, ha triat Barcelona per ubicar la seva primera seu a Europa. Amb seu a Singapur, la firma forma part de la multinacional xinesa Joyy. L'objectiu, des de la capital catalana, és assumir la gestió del negoci a Espanya i Portugal, així com el desenvolupament d'iniciatives relacionades amb el màrqueting. L'aterratge s'ha dut a terme amb la col·laboració de Barcelona & Partners, l'agència de captació d'inversions de Barcelona Global.

A Barcelona, el grup asiàtic activarà un equip de vint persones que estarà liderat per Montse Puig. En paral·lel, Catalunya compta amb 153 empreses dedicades a l'univers de les tecnologies immersives. Segons un estudi elaborat per Acció, les empreses catalanes d'aquest sector facturen uns 136 milions d'euros i, a la vegada, generen una ocupació de 900 treballadors. El 58% de les companyies analitzades tenen menys de 10 anys i el 19% exporten la seva tecnologia.

Els principals àmbits d'actuació del món immersiu català són la realitat virtual, el metavers, l'entreteniment, el comerç, la indústria 4.0, la formació i la salut. Barcelona és la quarta ciutat de la Unió Europea en rondes tancades per startups i la setena amb més talent que treballa en tecnologies immersives, per davant d'Estocolm o Madrid. A més, 100 entitats catalanes han captat més de 55 milions d'euros en projectes europeus relacionats amb les tecnologies immersives.