• Empresa
  • Bizbarcelona analitzarà les tendències de la digitalització dels negocis

Bizbarcelona analitzarà les tendències de la digitalització dels negocis

Seran ponents Silvia Leal, Carlos Latre, Genís Roca, Txell Costa, Andy Stalman, Leyre Olavarria i Jay Rao

El Bizbarcelona concentra centenars de conferències
El Bizbarcelona concentra centenars de conferències
Redacció VIA Empresa
Barcelona
25 de Maig de 2017
Act. 25 de Maig de 2017

La propera edició de Bizbarcelona by Barcelona Activa, que tindrà lloc del 31 de maig a l'1 de juny al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, dedicarà una part important del seu programa de conferències a analitzar les principals tendències que fan imprescindible la transformació digital d'organitzacions i pimes, a més de la reinvenció dels processos empresarials, productes, serveis i relacions amb clients. Entre els conferenciants més destacats figuren noms com Sílvia Leal, Carlos Latre, Genís Roca, Txell Costa, Andy Stalman, Leyre Olavarria, Francisco Polo, Jay Rao, Xavier Verdaguer, Mª Ángeles Tejada Barrio, Melcior de Palau, Jordi Urbea i José Maria Gay de Liébana.

 

Entre d'altres temes es parlarà de com desenvolupar una marca a l'era digital; de les oportunitats de la transformació digital i el treball autònom; del vehicle connectat; de com muntar una empresa feliç; d'entorn econòmic; de pimes que innoven gràcies a emprenedors; del big data, robòtica, intel·ligència artificial i blockchain; del comerç en línia; de l'ús de l'entreteniment per canviar les organitzacions, de la digitalització del mercat laboral o de la innovació oberta.

Transformació i digitalització

El dia 31 obrirà les sessions sobre tendències el consultor Genís Roca qui analitzarà com la transformació digital està alterant els entorns personals, professionals i empresarials i quines són les conseqüències i oportunitats d'aquests canvis, sobretot, aplicades al treball autònom. Després d'ell, el polifacètic showman i conseller delegat de l'empresa tecnològica Inteknio, Carlos Latre, i el professor de la Universitat Oberta de Catalunya, assessor d'empreses i emprenedor, Pablo Lara, impartiran una ponència sobre les necessitats empresarials en l'era de la comunicació i la tecnologia. Tots dos explicaran com vehicular l'entreteniment per transformar una organització i captar o fidelitzar clients amb una visió de mercat horitzontal i més propera.

 

Els seguirà el director general d'Ogilvy One Barcelona, Jordi Urbea, qui se centrarà en el poder de les dades per millorar les vendes i guanyar clients, i el reconegut economista José Maria Gay de Liébana que, amb el seu estil didàctic, dibuixarà les tendències immediates que marquen el context econòmic en què es desenvolupen els nous negocis. Aquesta darrera ponència constitueix l'acte inaugural del Congrés de les Professions de la Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya.

Per la seva part la responsable de Infotainment (barreja d'informació i entreteniment) i Connected Car a SEAT, Leyre Olavarria, s'aventurarà a predir com seran els cotxes d'aquí a uns anys amb l'entrada en escena del vehicle connectat.

La Fundación Iniciador reunirá els responsables de tres startups que explicaran els secrets del seu èxit. Hi participarán en una taula rodona el conseller delegat de l'empresa pionera en la gestió del Dark Data Datumize, Nacho Lafuente; la creadora de Yoplan.com, una plataforma per comprar activitats creades per gent local de la zona del Carib, Yamilet Rivas; i el fundador de Curlerapp.com, Edgar Moreno, una aplicació per sol.licitar serveis de perruqueria i maquillatge a domicili.

Incidint en els efectes de les tecnologies disruptives que estan canviant la societat i el món dels negocis, l'experta i assessora de la Comissió Europea en e-lideratge, transformació digital i innovació, Silvia Leal, centrarà la seva ponència en les aplicacions de la robòtica i la intel·ligència artificial en el dia a dia de les persones i les empreses. I per acabar la primera jornada de Bizbarcelona, el World Work Innovation (WWi) ha convidat al professor d'estratègia i innovació al Babson College de Boston, Jay Rao, qui oferirà consells sobre innovació oberta, emprenedoria corporativa i col·laboració entre empreses, aportant l'experiència de companyies de la indústria cultural que ho estan aplicant. A Jay Rao també l'acompanyarà un panell d'experts que debatran sobre les noves tendències en innovació laboral. El panell, moderat pel professor Simon Dolan de Global Future of Work Foundation, estarà format per Fran Chuan, CEO i cofundador de Dicere Global & Innoquotient; Óscar Paz, Responsable de AXA Opensurance i Lluis Font, CEO de Agile Sales.

Empreses de futur

El dia 1 de juny, l'encarregat d'obrir les conferències sobre grans tendències serà Andy Stalman, un dels millors especialistes del món en branding i estratègia de marca qui explicarà com crear una marca de prestigi en l'era digital, diferenciada de la competència i referent en el seu sector. A continuació, la youtuber i consultora de màrqueting i creació de negocis, Txell Costa, reflexionarà sobre la forma i l'esperit que ha de tenir l'empresa del futur, que -defensa- ha de ser una empresa feliç. Per la seva banda, l'emprenedor social i fundador d'Actuable, Francisco Polo, exposarà la seva pròpia experiència en l'àmbit de l'economia social que el va portar a resoldre la tensió entre negoci i impacte positiu sobre l'entorn.

El programa seguirà amb la intervenció de la directora general de Public Affairs de Randstat Espanya, María Ángeles Tejada Barrio, que abordarà un debat candent: les conseqüències de la digitalització de les empreses en el mercat laboral. Es presentarà un estudi sobre el futur mercat del treball en què es crearan i demandaran nous perfils professionals, mentre desapareixeran altres.

Les persones emprenedores també estaran en el punt de mira. El consultor i professor col·laborador a Esade, JoanRiera, els animarà a cercar "coses noves" i enumerarà els passos que s'han de seguir per aconseguir un projecte d'èxit, així com les 20 claus que la transformació digital no cambiaran en qualsevol procés empresarial. Mentrestant, el reconegut emprenedor en sèrie, XavierVerdaguer, demostrarà que l'emprenedoria no té edat, presentant l'experiència de tres joves d'entre 15 i 16 anys creadors de Smartdog, app guanyadora en el 4YFN. Aquesta aplicació permet que les mascotes puguin ajudar a les persones grans o amb dependència en el monitoratge del seu estat de salut gràcies a la sincronització d'un rellotge intel·ligent i un collaret. Així mateix, les persones emprenedores poden ajudar les pimes a innovar i ser decisives en la seva transformació. Ho explicarà el president de la International Association of Science Parks (IASP), Josep Maria Piqué.

Tancaran el bloc de l'apartat de tendències el director de desenvolupament de negoci d'eCommerce a Comercia Global Payments de CaixaBank, Melcior de Palau Rovira, qui  parlarà de la transformació dels hàbits de consum dels compradors que ha portat la tecnologia i de l'adaptació que ha de fer el petit i mitjà comerç. A més avançarà com seran les compres a través de l'Internet of Things. Finalment el president de Atraura Blockchain i especialista en innovació i Blockchain, AlbertCastellana, exposarà els avantatges d'aquesta nova tecnologia que ve a revolucionar les transaccions a la xarxa.