05
de Maig
de
2014
Act.
07
de Maig
de
2014
La història de Cafès Cornellà va començar fa gairebé un segle. El 1920 es va fundar l'empresa, que ha crescut amb el pas dels anys i que ha arribat a la tercera generació. Cafès Cornellà manté la seva essència com a negoci familiar i reivindica que el seu producte arribi a la tassa "amb tota l'expressió aromàtica". El director general de l'empresa, Pere Cornellà, afirma que la seva pretensió és satisfer el consumidor "amb una tassa de cafè perfecta". Per aquest motiu el negoci ha creat la certificació de qualitat Punt Espresso, per acreditar els establiments que compleixen els seus requisits.
Amb la seu a Fornells de la Selva (Girona), l'empresa preveu créixer geogràficament. Més enllà de les províncies de Girona i Barcelona, on la seva presència és destacada, Cafès Cornellà confia en "fer un salt" i consolidar el seu concepte de producte a altres zones.
1. L'excel·lència del cafè
"Fa 12 anys, em vaig adonar que el nostre producte no és el cafè en gra sinó la tassa de cafè", explica Cornellà. Aquesta reflexió va néixer de la pregunta: "Per què aquest producte tan bo pot donar, a vegades, una tassa de cafè tan dolenta?". Cornellà respon que en el procés d'elaboració, especialment a l'últim tram, es comet "una mala combinació de factors". És per això que l'empresa va considerar que calia treure de l'anonimat els professionals de les cafeteries, "els baristes", per formar-los adequadament.
Segons Cornellà, "el barista és el xef de la cafeteria". Des de l'any 2000, el negoci gironí ha format més de 6.000 persones. "El 75% dels assistents als nostres cursos no tenen cap tipus d'estudi professional d'hostaleria", lamenta el director general de l'empresa. Així, amb la intenció de reconèixer els establiments que serveixen "un cafè excel·lent", Cafès Cornellà va crear el 2010 la certificació de qualitat Punts Espresso. Aquest distintiu es combina amb la qualificació directa dels consumidors, que a través de l'app 'No som ningú sense un cafè' poden valorar el servei de les cafeteries que tenen la certificació Espresso.
2. Evitar la vulgaritat
Cornellà assegura que es troben sols "com a proveïdors del sector, parlant de l'excel·lència del cafè". Afegeix que la majoria de proveïdors "només parlen d'ofertes i de regals". Per aquest motiu, considera que perquè el sector "pogués pujar uns graons", hauria de canviar el valor que es dóna al producte. De fet, Cornellà manifesta que "les multinacionals del cafè no tenen rumb" i que la competència del sector "és absurda", perquè només es ven un preu econòmic. "Mai d'un cafè mediocre en podrà sortir una tassa excel·lent", destaca.
Afirma que amb la crisi econòmica, els bars i les cafeteries han caigut "en la crisi de la vulgaritat". Així, subratlla que es tracta d'un model "en declivi", perquè "no importa que la persona que hi ha darrere la barra no tingui experiència en el sector de l'hostaleria". Per això reclama desenvolupar un model selectiu d'establiments "que tinguin clara la seva funció i que ofereixin allò que realment paga el consumidor".
3. Ampliar el territori de negoci
El mercat de Cafès Cornellà se centra actualment entre les províncies de Girona i Barcelona, on disposa d'una àmplia xarxa de distribució local. L'empresa també compta amb presència al sud de França i treballa amb distribuïdors de la resta del territori espanyol. Tot i això, Cornellà avança que la seva pretensió és "fer un salt més enllà de Catalunya". El director general del negoci familiar espera replicar el seu model a altres zones i consolidar-lo "amb la col·laboració de distribuïdors específics".
Cafès Cornellà, amb una plantilla de 30 treballadors, va aconseguir una facturació de sis milions d'euros l'any passat. La major part del negoci sorgeix de les cafeteries, tot i que l'empresa també distribueix per a màquines dispensadores automàtiques. En canvi, Cornellà explica que "el sector de l'alimentació, on el cafè només es ven per oferta, és un terreny que hem anat abandonant". Sobre l'èxit de les càpsules de cafè, manifesta que el seu objectiu és "complir una necessitat insatisfeta".
4. El valor de les pimes
"Les pimes tenim un sentit: valor i diferenciació. Amb el cafè i amb tants altres sectors", assegura Cornellà. El director general de l'empresa subratlla que el futur s'afronta "amb confiança" perquè "el nostre projecte és sòlid i es basa en un model de satisfacció al consumidor final". Destaca que "estem situats en una destinació turística extraordinària" que es reconeix mundialment com un lloc "on es menja bé i on s'està bé". Per això, afegeix que caldria que "totes les tasses de cafè fossin bones".
Cornellà aposta per "posar el prefix co- (de cooperar, col·laborar, compartir...), per salvar les pimes i les persones". De fet, considera que es tracta "d'un concepte fonamental amb la crisi" per poder fer de contrapès a les multinacionals, "que només imposen". Així, conclou que la seva base és "oferir el coneixement necessari per extreure el millor cafè".
Amb la seu a Fornells de la Selva (Girona), l'empresa preveu créixer geogràficament. Més enllà de les províncies de Girona i Barcelona, on la seva presència és destacada, Cafès Cornellà confia en "fer un salt" i consolidar el seu concepte de producte a altres zones.
1. L'excel·lència del cafè
"Fa 12 anys, em vaig adonar que el nostre producte no és el cafè en gra sinó la tassa de cafè", explica Cornellà. Aquesta reflexió va néixer de la pregunta: "Per què aquest producte tan bo pot donar, a vegades, una tassa de cafè tan dolenta?". Cornellà respon que en el procés d'elaboració, especialment a l'últim tram, es comet "una mala combinació de factors". És per això que l'empresa va considerar que calia treure de l'anonimat els professionals de les cafeteries, "els baristes", per formar-los adequadament.
Segons Cornellà, "el barista és el xef de la cafeteria". Des de l'any 2000, el negoci gironí ha format més de 6.000 persones. "El 75% dels assistents als nostres cursos no tenen cap tipus d'estudi professional d'hostaleria", lamenta el director general de l'empresa. Així, amb la intenció de reconèixer els establiments que serveixen "un cafè excel·lent", Cafès Cornellà va crear el 2010 la certificació de qualitat Punts Espresso. Aquest distintiu es combina amb la qualificació directa dels consumidors, que a través de l'app 'No som ningú sense un cafè' poden valorar el servei de les cafeteries que tenen la certificació Espresso.
2. Evitar la vulgaritat
Cornellà assegura que es troben sols "com a proveïdors del sector, parlant de l'excel·lència del cafè". Afegeix que la majoria de proveïdors "només parlen d'ofertes i de regals". Per aquest motiu, considera que perquè el sector "pogués pujar uns graons", hauria de canviar el valor que es dóna al producte. De fet, Cornellà manifesta que "les multinacionals del cafè no tenen rumb" i que la competència del sector "és absurda", perquè només es ven un preu econòmic. "Mai d'un cafè mediocre en podrà sortir una tassa excel·lent", destaca.
Afirma que amb la crisi econòmica, els bars i les cafeteries han caigut "en la crisi de la vulgaritat". Així, subratlla que es tracta d'un model "en declivi", perquè "no importa que la persona que hi ha darrere la barra no tingui experiència en el sector de l'hostaleria". Per això reclama desenvolupar un model selectiu d'establiments "que tinguin clara la seva funció i que ofereixin allò que realment paga el consumidor".
3. Ampliar el territori de negoci
El mercat de Cafès Cornellà se centra actualment entre les províncies de Girona i Barcelona, on disposa d'una àmplia xarxa de distribució local. L'empresa també compta amb presència al sud de França i treballa amb distribuïdors de la resta del territori espanyol. Tot i això, Cornellà avança que la seva pretensió és "fer un salt més enllà de Catalunya". El director general del negoci familiar espera replicar el seu model a altres zones i consolidar-lo "amb la col·laboració de distribuïdors específics".
Cafès Cornellà, amb una plantilla de 30 treballadors, va aconseguir una facturació de sis milions d'euros l'any passat. La major part del negoci sorgeix de les cafeteries, tot i que l'empresa també distribueix per a màquines dispensadores automàtiques. En canvi, Cornellà explica que "el sector de l'alimentació, on el cafè només es ven per oferta, és un terreny que hem anat abandonant". Sobre l'èxit de les càpsules de cafè, manifesta que el seu objectiu és "complir una necessitat insatisfeta".
4. El valor de les pimes
"Les pimes tenim un sentit: valor i diferenciació. Amb el cafè i amb tants altres sectors", assegura Cornellà. El director general de l'empresa subratlla que el futur s'afronta "amb confiança" perquè "el nostre projecte és sòlid i es basa en un model de satisfacció al consumidor final". Destaca que "estem situats en una destinació turística extraordinària" que es reconeix mundialment com un lloc "on es menja bé i on s'està bé". Per això, afegeix que caldria que "totes les tasses de cafè fossin bones".
Cornellà aposta per "posar el prefix co- (de cooperar, col·laborar, compartir...), per salvar les pimes i les persones". De fet, considera que es tracta "d'un concepte fonamental amb la crisi" per poder fer de contrapès a les multinacionals, "que només imposen". Així, conclou que la seva base és "oferir el coneixement necessari per extreure el millor cafè".