• Home
  • Economia
  • Article title

CaixaBank reitera "la seva vocació de permanència" a València

"No està damunt la taula", així aparca José Ignacio Goirigolzarri el retorn de l'entitat a Catalunya

03 de Febrer de 2023
Imatge dels dos màxims dirigents de Caixabank | Cedida

La pregunta és recurrent des de l’octubre de l’any 2017, però des d’aquella data no perd rellevància. La seu social de CaixaBank tornarà a Catalunya? José Ignacio Goirigolzarri, durant la presentació de resultats del 2022, ha reiterat que el debat “no està damunt la taula” del consell d’administració.

Més enllà de la resposta oficialista, el president de l’entitat expressa “una vocació de permanència a València” i no vincula la posició de CaixaBank en l’afer a “la seguretat jurídica” de Catalunya. Retornant estrictament a l’àmbit econòmic, Goirigolzarri ha presentat uns guanys de 3.145 milions d’euros

Com a context, CaixaBank mostra satisfacció per la bona salut de l’entitat, marcada pels avenços en la transició digital, la fi del procés de fusió amb Bankia i la consegüent retallada de personal. En clau política, en resposta a les crítiques d’alguns membres del govern espanyol al paper dels empresaris i la banca, Goirigolzarri planteja que “els empresaris són qui realment canvien les regles del joc”. 

__relacionada__

La complexitat i les incerteses del 2023 

Les previsions dels analistes de CaixaBank, com la resta de la societat, queden marcades pels efectes de la guerra d’Ucraïna. “Tot i les moltes incerteses, l’ambient general dels darrers mesos és positiu”, afirma el banquer basc. 

De cara al pla estratègic 2022-2024, José Ignacio Goirigolzarri ha focalitzat l’activitat del banc en els següents àmbits: Creixement del negoci, dinamisme comercial i creació de valor per l’accionista. En aquest sentit, el president assegura que el full de ruta s’executa “amb un gran control del risc”. 

Actualment, CaixaBank té presència física a 2.200 municipis i el 40% de les seves oficines estan situades en poblacions de menys de 10.000 habitants. Pel que fa a la clientela digital, aquest sector s’eleva fins a la xifra d’11,2 milions. 

Imatge dels dos màxims dirigents de CaixaBank | CaixaBank

La via judicial per l’impost a la banca

Seguint la posició expressada fa uns dies pel Banc Sabadell, Goirigolzarri no ha desvetllat si CaixaBank optarà per la via judicial, de cara a revertir l’impost del govern espanyol a la banca. “Ens trobem en la fase d’anàlisi per part dels serveis jurídics”, exposa el president. 

Sense abandonar el debat polític i les crítiques socials envers el paper dels bancs, José Ignacio Goirigolzarri recorda que, en anteriors crisis, l’entitat ha dut a terme “360.000 casos de readaptació d’hipoteques”. En paral·lel, CaixaBank ha reivindicat la seva adhesió al codi de bones pràctiques. 

En el capítol de personal, l’entitat descarta noves retallades de plantilla. A partir de la fusió amb Bankia, empresa i treballadors van acordar 6.450 sortides voluntàries. De fet, des de la direcció de CaixaBank s’apunta un reforç dels centres gestors d’empreses.

Reducció de la morositat 

En el seu torn d’intervenció, Gonzalo Gortázar ha destacat la reducció dels nivells de la morositat. El 2021, l’entitat registrava 10.634 milions d’euros en actius dubtosos, una xifra que durant el 2022 s’ha retallat gairebé 3.000 milions.

El conseller delegat ha informat com tot el conjunt del grup CaixaBank té un 29,7% de quota de mercat. Deixant de banda situacions concretes, Gortázar afronta la “desacceleració econòmica amb molta confiança”.

Gonzalo Gortázar, conseller delegat de CaixaBank, durant una presentació de resultats | CaixaBank


En aquest escenari d’optimisme moderat, Goirigolzarri també ha volgut llançar un missatge de tranquil·litat per la bona capacitat del banc a l’hora d’assumir els problemes dels clients relacionats amb el pagament d’hipoteques.

Arxivat a