• Home
  • Economia
  • Article title

Campanya per retornar el català als productes de Consum

Més de 28.000 persones demanen a través de Change.org que la cadena de supermercats torni a etiquetar en aquesta llengua

Per Redacció VIA Empresa
13 de Febrer de 2018
Un supermercat Consum
Un supermercat Consum

Els consumidors de la cadena valenciana de supermercats Consum han iniciat una campanya a través de Change.org per demanar que es continuï usant el valencià a l’etiquetatge. Aquesta campanya sorgeix després que el passat divendres la cooperativa anunciés per Twitter que deixaria d’etiquetar els seus productes en català.

La campanya contra la discriminació lingüística, que ha d’arribar a 35.000 firmes, ja compta amb un total de 28.752 persones signants. Així mateix, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha lamentat "profundament" la decisió de la cooperativa de supermercats Consum de retirar el català de l'etiquetatge dels seus productes de marca blanca. A través de les xarxes socials l'AVL ha assenyalat que considera que és "una mala notícia per a la llengua". 

Segons Consum, la decisió d’etiquetar únicament en castellà s’ha produït després de testar-la entre els seus socis-clients i amb la finalitat de millorar la llegibilitat dels seus productes. La cooperativa compta amb 680 establiments repartits en sis comunitats autònomes: el País Valencià, Catalunya, Aragó, Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia. D'aquests, 421 supermercats es troben al País Valencià i 178, a Catalunya.

L’any 2016, la cooperativa va facturar un total de 2.344 milions d’euros, un 10,5% més que l’exercici anterior, i va obtenir un benefici de 46,8 milions d’euros, un 20% més.