Imatge de la passada Fira de Productes de Proximitat de Caprabo a Altafulla | Caprabo

Empresa

Caprabo evita el malbaratament de més de 1.200 tones d’aliments, en el primer semestre de l’any

La companyia participa en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari, una iniciativa d’AECOC per maximitzar l’aprofitament alimentari i sensibilitzar la societat

Caprabo ha evitat el malbaratament de més de 1.200 tones d’aliments durant el primer semestre de l’any. La companyia participa fins al pròxim 30 de setembre en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari promoguda per l’Associació d’Empreses del Gran Consum (AECOC).

Caprabo maximitza l’aprofitament alimentari a través de diverses accions que fomenten l’estalvi i redueixen l’impacte mediambiental. Entre elles, destaca la comercialització d’aliments propers a la seva data de consum preferent, etiquetats com a "consum ràpid", que ofereixen descomptes de fins al 30%. Gràcies a aquesta iniciativa, Caprabo ha evitat el malbaratament de més de 681 kg d’aliments, cosa que es tradueix en 2,7 milions d'àpats. A més, realitza microdonacions i col·labora amb els Bancs d’Aliments, lliurant a diferents entitats socials 264 tones d’aliments, equivalents a més d’un milió d’àpats per a gairebé 300 famílies en situació de vulnerabilitat. La logística inversa també juga un paper crucial en l’estalvi alimentari, amb més de 200 tones de subproductes orgànics reciclades durant el primer semestre de 2024, que es transformen en pinsos i farina d’origen animal. En col·laboració amb toogoodtogo, Caprabo ha lliurat 60.478 paquets de productes a preus reduïts a través de l’app durant els primers sis mesos de l’any. A més, ha donat 1.374 kg d’aliments per a mascotes, en col·laboració amb la Fundació Altarriba i Amics dels Animals, i ha reciclat més de 16 tones de càpsules de cafè.

Caprabo maximitza l’aprofitament alimentari a través de diverses accions que fomenten l’estalvi i redueixen l’impacte mediambiental

Caprabo, a la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari d’AECOC

Caprabo participa en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari de la mà de diferents iniciatives que tenen com a objectiu sensibilitzar els seus clients i treballadors sobre la importància de l’aprofitament alimentari. Destaca la iniciativa Alimentació saludable i reducció del malbaratament alimentari, que duu a terme al costat de la Creu Roja, amb la qual diversos voluntaris acudeixen als supermercats Caprabo per informar i conscienciar els clients sobre la pèrdua de menjar.

Compromís amb la salut i la cura del medi ambient

La participació de Caprabo en la VII Setmana Contra el Malbaratament Alimentari s’emmarca en el decàleg de compromisos per la Salut i la Sostenibilitat de Caprabo. L’empresa és social i mediambientalment responsable amb el seu entorn i treballa per reduir residus i les emissions de CO2. Realitza una tasca de conscienciació amb els clients que cada dia compren als seus supermercats amb l’objectiu de millorar i crear valor compartit a través de la cura del medi ambient. A més de la lluita contra el malbaratament d’aliments, les actuacions de Caprabo en matèria de responsabilitat corporativa i medi ambient posen el focus en el reciclatge de plàstic i per mitjà de la logística inversa; la racionalització en l’ús d’envasos; l’eficiència energètica als seus supermercats de nova generació; i la promoció de les bones pràctiques, entre altres iniciatives.