Resultats
Caprabo surt dels nombres vermells: guanya 11 milions d'euros
Els supermercats milloren en gairebé 40 milions d'euros el resultat de l'any anterior quan va perdre 28,7 milions
Caprabo ha tancat l'exercici de 2017 amb un benefici d'11 milions d'euros, millorant en 39,7 milions d'euros el resultat de 2016, que va tancar amb pèrdues de 28,7 milions, mentre que la seva facturació ha aconseguit una xifra d'1.052 milions, un 4,9% menys que l'exercici previ al sanejament de la xarxa de botigues.
Segons ha informat la cadena de supermercats en un comunicat, en l'últim any ha invertit 4 milions d'euros en l'obertura de 20 botigues de proximitat i conveniència, que han generat 130 ocupacions i han significat el millor any d'obertures de l'última dècada per a la companyia.
Aquestes noves botigues s'han basat en un nou model de supermercat adequat a les noves necessitats del consumidor i han comptat amb un major focus en els productes frescos, alguna cosa que ha repercutit en un creixement superior al 10% en els seus primers pilots.
El negoci de franquícies de Caprabo també ha registrat un increment del 20% en l'últim exercici -la companyia ja suma 70 franquícies-, en el qual també ha obert el primer supermercat de Catalunya gestionat íntegrament per persones amb discapacitat de la Fundació Ampans.
Al llarg de 2018, la companyia pretén recuperar l'obertura de botigues pròpies, que acompanyarà amb el pla d'expansió per mitjà d'obertures de supermercats franquiciados en els seus tres diferents formats: Caprabo, Rapid i Aliprox.
Comarques
Les vendes de productes de proximitat se situen per sobre dels 28 milions d'euros, mentre que els productes de les cooperatives són els que registren millors dades, amb un increment superior al 3% en l'últim any.
De fet, el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, que va néixer el 2014, ja ha introduït en els seus supermercats més de 2.600 referències noves d'uns 300 petits productors i cooperatives agroalimentàries des que es va engegar.
Venda online
La xifra de compres online del supermercat ha sofert un augment del 3% en el total de la facturació de la companyia en 2017, any que Caprabocasa, el supermercat online llançat en 2001, va impulsar un servei de lliurament a domicili en el mateix dia i que ja ho utilitzen més del 40% dels clients.