La vida entre cartells de Marc Martí
De ser detingut per penjar un pòster de Joan-Pere Viladecans al requisat de cartells del primer d'Octubre, l'empresa de l'Hospitalet és referent en impressió digital des de fa més de 40 anys
Els cartells són els protagonistes de la vida professional de Marc Martí, gerent de l’empresa d’impressió digital del mateix nom. De ser detingut pels grisos per penjar-ne un del pintor i escriptor Joan-Pere Viladecans a veure com la Guàrdia Civil requisava 100.000 de la nau de la seva companyia al barri del Poblenou de Barcelona han passat 40 anys. El 1977 va ser l’any que Marc Martí va iniciar la seva trajectòria en el món dels cartells. L’any passat va rebre l’encàrrec de la Generalitat de Catalunya de dissenyar i imprimir cartells destinats a la campanya de publicitat del referèndum del primer d’octubre. Són pancartes que mai es van arribar a penjar perquè van ser interceptades en una operació policial el 15 de setembre.
L’any 2017 va dissenyar i imprimir 100.000 cartells pel referèndum del primer d’octubre, que no van arribar a penjar-se perquè els va requisar la Guardia Civil al mes de setembre
Quan ha passat una mica més d’un any de l’operació, Marc Martí ho recorda amb humor. “Tinc 58 anys, porto 40 treballant i mai m’havia passat que em requisessin un cartell. En quatre dècades, he evolucionat de ser amonestat per les autoritats policials per penjar cartells a ser-ho per dissenyar-los i imprimir-los”. Ara, Marc Martí comenta que ho viu “com una anècdota més en la meva vida professional”. De fet, la Guàrdia Civil va entrar a la impremta que l’empresa té al barri barceloní del Poblenou i a la seu central de Marc Martí, ubicada al districte econòmic de l’Hospitalet de Llobregat. La firma també té delegacions a Badalona, Madrid i València.
Cartells per a tothom
Marc Martí defensa la professionalitat de la companyia i la desvincula de qualsevol component polític. “Ens dediquem a la impressió des de fa més de 40 anys i hem treballat per partits polítics, institucions, el sector de la restauració i fins i tot amb Ciutadans”, comenta per insistir en el seu ‘savoir faire’. Tot i que els cartells van ser l’activitat que va impulsar els inicis de l’empresa, ara només suposa entre un 5 i un 10% de la facturació total, que supera els 5 milions d’euros anuals.
La companyia Marc Martí s’ha especialitzat en serveis com el disseny i la fabricació de banderoles, vinils, senyals, retolació de vehicles. “La diversificació ens fa ser competitius en el desenvolupament de la imatge corporativa, l’organització d’esdeveniments, la comunicació en el punt de venda i la publicitat exterior”, indica el gerent. Marc Martí internalitza els seus processos de producció, ja que disposa de tallers i magatzems propis.
Mercat de proximitat
Dins d’aquesta estratègia per la integració, la companyia va establir el 2016 la seva seu central a L’Hospitalet de Llobregat, amb unes instal·lacions de 3.000 metres quadrats al districte econòmic de la localitat. Amb una plantilla de 100 treballadors, Marc Martí assegura que el perfil de clients es basa en “els mercats de proximitat”. Als seus inicis, la companyia va apostar per exportar, però des de fa més d’una dècada s’ha centrat “a subministrar a empreses de l’Estat espanyol, però cada vegada més només de Catalunya per garantir-nos una garantia de qualitat en el servei”.
L’any passat, Marc Martí va rebre quatre reconeixements en la XVIII edició dels Premis Lletra, que es van repartir en el marc de la fira ‘Graphispag’. L’organització va destacar que l’empresa ha aconseguit ser un “referent en el sector de la impressió digital i la comunicació visual”.
El gerent, Marc Martí, afirma: “No sóc independentista, sóc català”. Així vol exemplificar la voluntat de servei universal i integral de l’empresa. Per sort, la firma Marc Martí no només serà recordada per dissenyar 100.000 cartells per la campanya del referèndum del primer d’octubre, avui fa un any. Uns cartells que mai es van arribar a penjar.