Cellnex entra al mercat francès
La filial de telecomunicacions d'Abertis adquireix 230 torres de telecomunicació a Bouygues Telecom per 80 milions d'euros
L'acord signat aquest dimarts contempla una segona fase, en la qual ja es treballa i es preveu tancar en els propers mesos, que ampliaria el total d'emplaçaments adquirits fins a les 500. Els torres es distribueixen per tot el territori francès, majoritàriament en zones rurals i suburbanes, amb un petit percentatge en zones urbanes. Bouygues Telecom és, per xifra de negoci, el tercer operador de telefonia mòbil a França. Compta actualment amb una cartera d'11.000 emplaçaments.
Reforç de l'abast europeu
Tobías Martínez, Conseller Delegat de Cellnex, ha destacat la lògica industrial de l'actual procés de creixement i implantació de la companyia en diferents mercats europeus: "L'acord aconseguit amb Bouygues Telecom inicia una col·laboració a llarg termini que obre la porta a altres àmbits d'interès com la construcció de nous emplaçaments a demanda (Build to Suit) o el desplegament de noves tecnologies basades en les small cells per donar servei de banda ampla en mobilitat. Aquest acord reforça el nostre abast europeu i amb això nostra capacitat de construir acords i aliances amb clients que operen en diferents països europeus als quals els podrem oferir solucions de connectivitat per a les telecomunicacions".
La companyia ha executat en els darrers 18 mesos operacions que l'han duta de ser "una companyia monopaís i monoproducte a ser un operador de referència en 4 països europeus; a diversificar les línies de negoci sobre la base del nostre know how en la gestió d'infraestructures de telecomunicacions; a invertir més d'1.100 milions d'euros en creixement; a duplicar les principals magnituds del grup i a consolidar un conjunt d'actius que ens aporten fluxos estables i previsibles a llarg termini", afegeix Martínez.
Per la seva banda Francisco Reynés, President de Cellnex Telecom, ha afirmat que "estem davant unes operacions que consoliden el model de gestor neutre i independent d'infraestructures de telecomunicacions, centrat en les oportunitats de creixement a Europa. Aquest era l'objectiu que, en bona mesura justificava la sortida a Borsa de la companyia fa un any: guanyar en flexibilitat i marge de maniobra per aprofitar les oportunitats que enteníem que el mercat ens oferia i que estem veient confirmades amb operacions com la d'avui a França, o les més recents de CommsCon a Itàlia i Protelindo a Holanda".