Imatge promocional de la presentació de KOI amb Disney+ | Disney +/KOI

e-Sports

"El 1899 no es presentaven els clubs així"

Ibai Llanos i Gerard Piqué presenten en societat la seva nova organització d'e-sports, KOI, davant un Palau Sant Jordi ple de gom a gom

"Gerard, em podries dir un campió de League of Legends?". El CEO de Kosmos i central del FC Barcelona Gerard Piqué presideix, juntament amb el referent mundial de l'streaming Ibai Llanos, un dels primers esdeveniments d'esports electrònics presencials a l'Estat des de l'inici de la pandèmia. Llunyà encara a les dinàmiques i narratives del sector on ha anat a parar, el futbolista s'ho pensa, entre els riures del seu copresentador. "Vols dir un jugador?".

Piqué i Ibai han presentat al Palau Sant Jordi KOI, l'equip d'esports electrònics amb què competiran a les lligues de League of Legends i Valorant de la Lliga de Videojocs Professional, les màximes competicions de l'Estat en les seves disciplines – i els dos videojocs competitius més populars del món, com reconeix el mateix Ibai. L'adquisició de la seva plaça a la Superlliga – així s'anomena la competició domèstica de LoL – juntament amb l'entrada del Barça eSports i Bisons, club que compta entre els seus inversors amb el propietari del Bilbao Basket Gorka Arrinda, ha estat el principal factor recent a l'hora de demostrar la consolidació de la competició en videojocs al mercat espanyol.

La vetllada ha servit per presentar el conjunt de l'estructura de l'equip: staff tècnic, jugadors, creadors de continguts associats, planter i patrocinadors. L'operadora alacantina de telecomunicacions Finetwork serà la principal marca associada a l'equip, amb un lloc central a la samarreta i l'escut de KOI, mentre que Cupra i Disney+ també han apostat pel nou club – aquest darrer donarà nom a la gaming house, la casa que ocuparà l'equip de League of Legends. Tant és així, de fet, que una de les primeres introduccions en societat del Cupra Born, el nou model elèctric de la marca, s'ha produït en el marc de l'esdeveniment d'esports electrònics.

Tothom és 'summoner'

La dels creadors de continguts – com Ibai – com a inversors en aquest tipus d'entorns és una tendència ja coneguda pel panorama europeu. De fet, l'equip amb què KOI ha jugat el seu primer amistós, un millor de tres dins el mateix esdeveniment, respon a la mateixa dinàmica. La jove organització francesa Karmine Corp, campiona de la lliga nacional francesa i bicampeona de l'European Masters – una sort de Champions League de les lligues regionals d'e-Sports europees – té al capdavant Kameto, una de les principals figures de l'streaming al país.

"Tu creus que al 1899 quan es va fundar el Barça les presentacions dels equips es feien així?", es qüestiona Piqué davant prop de 15.000 espectadors locals i uns 400 fanàtics francesos de KCorp. La consolidació davant el gran públic dels esports electrònics ha passat pel reconeixement d'inversors i firmes d'entreteniment tradicionals del seu potencial. KOI és, de fet, la darrera iteració de les inversions de futbolistes en els videojocs competitius. Piqué s'afegeix, amb la seva aposta, als equips fundats per Casemiro (Case e-Sports), David de Gea (Rebels), César Azpilicueta (Falcons), o Aymeric Laporte (AYM e-Sports), tots ells competidors a la segona divisió estatal de League of Legends a partir d'enguany. Amb aquesta proposta, així, KOI comença a caminar com un dels grans noms dels esports electrònics a l'Estat.