• Empresa
  • Codorníu llança el primer vi associat a la seva marca

Codorníu llança el primer vi associat a la seva marca

El chardonnay Viñas de Anna s'introduirà primer en el mercat espanyol amb la promoció del xef Jordi Cruz, amb la idea de saltar després a l'estranger

Codorníu s'ha associat amb el xef Jordi Cruz per promocionar aquest nou vi
Codorníu s'ha associat amb el xef Jordi Cruz per promocionar aquest nou vi
EFE
11 de Març de 2015
Act. 11 de Març de 2015
El grup Codorníu ha llançat el primer vi associat a la seva marca, un vi blanc de gamma 'premium' que es diu Viñas de Anna, amb el qual pretén aprofitar el ganxo que té la seva marca Anna de Codorníu en el sector del cava.

En un dinar amb mitjans de comunicació, el director general del grup, JavierPagés, ha explicat que aquest vi, que tindrà una versió, denominada Blanc de Blancs, per al canal de restauració i una altra pensada per a la distribució entre el gran públic, s'introduirà primer en el mercat espanyol, amb la idea de saltar després a l'estranger.

El vi, un negoci en augment
El grup Codorníu Raventós va facturar en l'exercici fiscal del 2013-2014 un total de 218 milions d'euros, un 3,5% menys, si bé el seu benefici va ser de 4,7 milions, enfront dels 700.000 euros de guanys de l'exercici anterior.

El grup va créixer un 2,8% en facturació a Espanya, on va sumar uns ingressos de 116 milions, mentre que els seus vins amb denominació d'origen van vendre un 9,5% més, i el vi representa ja un 43% de les vendes totals del grup, un negoci que ha crescut un 66% des de l'any 2008.


Codorníu és propietari de marques com Bach, Raimat o Bodegas Bilbaínas, entre d'altres, i ara aspira a continuar ampliant la seva presència en el sector de vi amb aquest vi que ja està al mercat i que s'associa a una de les seves marques emblemàtiques, Anna de Codorníu.

Es tracta d'un chardonnay elaborat amb raïm procedents de diferents parcel·les de la seva propietat i forma part de la denominació d'origen Catalunya, atès que es nodreix de raïm que pertanyen a diferents denominacions d'origen. Pagés ha titllat el nou producte de "vi tranquil" i no ha precisat quina serà la producció inicial d'aquest blanc, si bé ha comentat que serà, d'entrada, modesta.

Codorníu s'ha associat amb el xef Jordi Cruz per promocionar aquest nou vi, que es vendrà al públic entorn dels 8 euros, i no ha descartat en un futur continuar ampliant la gamma de productes associats a la marca Codorníu amb un vi rosat o fins i tot un negre.

Espanya, el Regne Unit, Bèlgica i Estats Units són els principals països on el grup Codorníu ven els seus productes.

Preguntat per si veu més potencial en vendes per al cava o bé per al vi, Pagés ha comentat que veu ampli recorregut per al grup en els dos sectors.