Empresa
Colvin, el creixement de les flors digitals
El marketplace català de floricultura capta una ronda de finançament de 45 milions d'euros
Colvin, la plataforma tecnològica dedicada al comerç digital en el sector de la floricultura, ha tancat una ronda de finançament de Sèrie C per valor de 45 milions d'euros. Segons la companyia, el nou finançament servirà per "escalar el negoci a Europa i esdevenir líders del sector de les flors i plantes", tant en el model de vendes a empreses com en el B2C i el contacte directe amb el consumidor.
L'operació ha estat liderada per Eurazeo, inversors en altres marketplaces líders a Europa com Farfecth, Glovo o ManoMano; i per Capagro, que, segons afirma la companyia, ha "confiat en el potencial de Colvin i la seva ambició per canviar un sector global en plena revolució digital" del que s'espera que arribi als 120.00 milions d'euros en 2027. Amb la nova injecció de capital, Colvin prepara una inversió en tecnologia i sistemes propis per contactar directament amb els productors de flors i plantes. L'empresa preveu un reforç especialment significatiu en les àrees de tecnologia, màrqueting i operacions.
Tot i que l'empresa va néixer amb un model B2C de contacte directe amb el consumidor, l'empresa veu un gran potencial de creixement en la categoria B2B per a professionals. Segons ha comunicat l'empresa, el model direct to consumer és encara el pilar fonamental de la companyia per la seva gran rendibilitat, però el següent pas és l'ampliació cap a la venda a altres negocis.
"Ens agradaria que el nostre model pugui servir com a marketplace a altres professionals per beneficiar i dinamitzar tot el sector", afirma Andrés Cester, cofundador de Colvin. "Començarem per les plantes i flors, però en el futur també ho farem per altres productes peribles", preveu l'empresari.
Segons Sergi Bastardas, l'altre cofundador de la companyia, "2020 va ser un any d'acceleració per Colvin, un punt d'inflexió que marcarà el nostre ritme de creixement durant els propers anys". La nova ronda de finançament, afirma l'emprenedor, "permetrà a l'empresa consolidar el seu creixement en la venda de flors i plantes".