• Empresa
  • El Corte Inglés aposta per Catalunya

El Corte Inglés aposta per Catalunya

El president del grup, Dimas Gimeno, assegura que la situació actual ja és de "normalitat"

Dimas Gimeno és el president del consell d'administració del Corte Inglés | VC
Dimas Gimeno és el president del consell d'administració del Corte Inglés | VC
Barcelona
06 de Març de 2018
Act. 07 de Març de 2018

Era el 22 de setembre de 1962 quan El Corte Inglés va obrir els seus primers grans magatzems a Catalunya. Han passat 55 anys des de llavors i el grup presidit per Dimas Gimeno ja acumula 10 establiments al territori, dels quals set se situen a Barcelona, que donen feina a 8.000 persones. A més, manté "una relació fluïda" amb 4.000 proveïdors catalans i realitza compres per 1.900 milions d'euros. 

Ara bé, la política no acostuma a passar mai desapercebuda i encara menys quan es tracta d'un grup de distribució i comerç amb origen madrileny. Gimeno ha aprofitat un Dinar Cambra organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona per deixar la seva postura molt clara: "Hi ha hagut moments on s'ha notat. Tot el que sigui extraordinari i no ajudi a l'estabilitat, afecta". 

Però, encara ha volgut afegir: "Afortunadament, tot això s'està arreglant i som ja a la normalitat, que és l'important".

Així doncs, per què no invertir a Catalunya en una situació "normal"? De moment, El Corte Inglés té planejada "una remodelació integral" del centre comercial de Girona fins al punt d'augmentar-ne la superfície en quasi 8.000 metres quadrats. Alhora, també s'estan incorporant "nous conceptes comercials" a La Diagonal i a Plaça Catalunya. I pel que fa a la nova edició de la cursa del Corte Inglés que se celebrarà el pròxim 8 d'abril, "és una mostra més de la proximitat i el compromís amb la societat". 

Abans de finalitzar el seu discurs, Gimeno ha volgut donar també les gràcies en català i ha augurat que el grup està atent a noves oportunitats a Catalunya però que de moment, la seva "màxima prioritat" és centrar-se en afrontar la transformació digital, diferenciar-se dels competidors, aprofitar la seva base de dades i potenciar la combinació entre botiga física i online. Tot plegat, dues setmanes després que el director d'Alibaba Group per Espanya i Portugal, Ernesto Caccavale, s'assegués a la mateixa cadira que Gimeno davant la possibilitat que Catalunya aculli el hub del gegant xinès al sud d'Europa.