Era el 22 de setembre de 1962 quan El Corte Inglés va obrir els seus primers grans magatzems a Catalunya. Han passat 55 anys des de llavors i el grup presidit per Dimas Gimeno ja acumula 10 establiments al territori, dels quals set se situen a Barcelona, que donen feina a 8.000 persones. A més, manté "una relació fluïda" amb 4.000 proveïdors catalans i realitza compres per 1.900 milions d'euros.
Ara bé, la política no acostuma a passar mai desapercebuda i encara menys quan es tracta d'un grup de distribució i comerç amb origen madrileny. Gimeno ha aprofitat un Dinar Cambra organitzat per la Cambra de Comerç de Barcelona per deixar la seva postura molt clara: "Hi ha hagut moments on s'ha notat. Tot el que sigui extraordinari i no ajudi a l'estabilitat, afecta".
Però, encara ha volgut afegir: "Afortunadament, tot això s'està arreglant i som ja a la normalitat, que és l'important".
Així doncs, per què no invertir a Catalunya en una situació "normal"? De moment, El Corte Inglés té planejada "una remodelació integral" del centre comercial de Girona fins al punt d'augmentar-ne la superfície en quasi 8.000 metres quadrats. Alhora, també s'estan incorporant "nous conceptes comercials" a La Diagonal i a Plaça Catalunya. I pel que fa a la nova edició de la cursa del Corte Inglés que se celebrarà el pròxim 8 d'abril, "és una mostra més de la proximitat i el compromís amb la societat".
Abans de finalitzar el seu discurs, Gimeno ha volgut donar també les gràcies en català i ha augurat que el grup està atent a noves oportunitats a Catalunya però que de moment, la seva "màxima prioritat" és centrar-se en afrontar la transformació digital, diferenciar-se dels competidors, aprofitar la seva base de dades i potenciar la combinació entre botiga física i online. Tot plegat, dues setmanes després que el director d'Alibaba Group per Espanya i Portugal, Ernesto Caccavale, s'assegués a la mateixa cadira que Gimeno davant la possibilitat que Catalunya aculli el hub del gegant xinès al sud d'Europa.