El president del grup El Corte Inglés, Dimas Gimeno

Empresa

El Corte Inglés guanya un 3% més i aposta per Internet per créixer

El grup eleva la facturació un 2% fins als 15.504 milions d'euros i dispara les vendes 'ecommerce' un 40% aquest 2016

El Corte Inglés ha guanyat en el seu darrer exercici fiscal, tancat aquest mes de febrer, 160,63 milions d'euros, exactament un 3% més que un any abans. Així mateix, l'empresa de grans magatzems ha elevat les seves vendes el 2%, fins a 15.504 milions d'euros, cosa que significa que ha elevat la xifra per tercer any consecutiu, segons els comptes del grup, que aposta per Internet per seguir creixent, on ha elevat les vendes un 40%.

La companyia ha elevat el seu benefici malgrat destinar 178,4 milions d'euros al seu pla de prejubilacions, al que s'han acollit 1.341 persones. De no ser per aquesta provisió, el resultat net atribuït hauria estat d'uns 294 milions d'euros, enfront dels 155,93 milions d'euros de 2015.

El Corte Inglés factura 15.504 milions d'euros i eleva les vendes un 2%

El resultat brut d'explotació (ebitda) ha millorat un 7,5% (981 milions d'euros ), segons els comptes del grup aprvats per la Junta d'Accionistes, que ha donat llum verda a tots els punts de l'ordre del dia per "unanimitat", destaca la companyia en un comunicat.. S'han assentat les bases perquè el grup torni als seus millors temps i a viure una nova etapa daurada recolzada en uns comptes sans", han apuntat des d'El Corte Inglés, que confia a tornar a les xifres prèvies a la crisi encara que sense fixar-se un marc temporal. Abans de l'esclat de la crisi econòmica, el grup fregava els 18.000 milions d'euros: el 2007, el gegant de la distribució va guanyar 747,6 milions d'euros i fa assolir un volum de negoci de 17.989 milions d'euros

Estalvi amb la fusió d'Hipercor

La companyia, que manté el lideratge dels grans magatzems a Europa, confia a tancar 2017 també amb creixement gràcies, en part, a la fusió entre El Corte Inglés i Hipercor, operació aprovada per la Junta i amb la qual preveuen estalviar costos i créixer en vendes gràcies a una millor organització de l'oferta comercial. Així, la cadena de supermercats deixa de ser una filial 38 anys després de la seva creació. Encara que la marca continuarà existint com a tal -i fonts oficials d'El Corte Inglés han garantit la continuïtat de la plantilla i han descartat el tancament de centres-, la fusió amb la seva matriu suposa un abans i un després en la història de Hipercor.

El Corte Inglés ha decidit absorbir ara la cadena d'hipermercats amb l'objectiu de "millorar i complementar l'oferta comercial de cara al client, al mateix temps que s'aprofiten les sinergies entre tots dos formats comercials tant a l'àrea de compres com en el de vendes".

Futur digital

Durant la seva intervenció en la Junta, el president del grup, Dimas Gimeno, ha assegurat que seguiran centrats a optimitzar processos interns i recursos i dedicaran "importants inversions" per avançar en la seva "fonamental transformació digital".

El "gran desafiament", ha subratllat, és l'omnicanalitat -que els usuaris puguin comprar indistintament a botiga i per Interne-, cosa pel que El Corte Inglés està molt millor posicionat que operadors purament de vendes en línia, com Amazón, gràcies a la seva xarxa comercial, asseguren des de de el grup.

Les comandes al web de grup han crescut un 60%

Per a Gimeno, el comerç electrònic no és el futur, sinó que ja és el present, i no hi ha repte "més suggestiu ni més urgent" que enllaçar la botiga tradicional amb els nous canals electrònics. Segons dades del grup, les comandes al web de grup han crescut un 60%; les vendes, el 40% i el tràfic, el 25%. Només en alimentació, les vendes han pujat el 20% i el Supermercat d'El Corte Inglés lidera aquest segment del mercat per Internet.

Resultats encoratjadors

Respecte a l'exercici de 2017, Gimeno ha assegurat que la segona part "s'inicia amb encoratjadores perspectives, tant de vendes com de beneficis, segons les dades contrastades del primer semestre".

Els accionistes també han aprovat el nomenament com a conseller del director de retail, Víctor del Pou, que va ser decidit pel Consell que va tenir lloc poc abans de la Junta, i ha ratificat el de Jesús Nuño de la Rosa, director de Viatges El Corte Inglés i que va ser nomenat conseller al març.

El grup ha invertit 319 milions d'euros i ha tancat amb 91.690 empleats

Tots dos executius han anat escalant posicions en els òrgans de decisió del grup en els últims temps i, per exemple, són ja consellers delegats solidaris de Sfera, firma de moda a la qual recentment s'ha dotat de Consell d'Administració propi.

Sobre els comptes de 2016, el grup ha invertit 319 milions d'euros i ha tancat amb 91.690 empleats, xifra similar a la d'un any abans de les prejubilacions, ja que s'han efectuat més de 1.200 contractacions. Per línies d'activitat, els grans magatzems, el seu principal negoci, ha elevat les seves vendes el 2,8%, fins als 9.716,72 milions d'euros, han millorat el seu ebitda el 20,6% (652,2 milions d'euros) i han guanyat 184,52 milions d'euros (+8,5 %).

Per a la companyia, aquestes dades reflecteixen que el model de grans magatzems segueix "absolutament" vigent i que ja està donant els seus fruits la seva aposta per l'omnicanal. Hipercor ha reduït les seves vendes el 5,7%, fins a 1.322,14 milions d'euros, i el seu ebitda el 12,9% (71,94 milions d'euros) llastrat per la minoració de la seva superfície de venda per la seva fusió amb El Corte Inglés.

Viatges El Corte Inglés ha retallat el seu negoci l'1,6% (2.396,72 milions d'euros) i el seu benefici el 18,2% (31,16 milions d'euros) per uns desfavorables tipus de canvi i la incertesa internacional. La cadena de moda Sfera, en plena expansió, ha facturat 247,61 milions d'euros (+7,3 %) i ha reduït el seu ebitda el 35% (32 milions d'euros). La firma de bricolatge i decoració Bricor ha millorat les seves vendes l'1,7% (110,59 milions d'euros) i ha perdut 5,9 milions d'euros (el 31,9 % menys).