La firma de moda Desigual preveu créixer més d'un 22 % l'any vinent i arribar als mil milions de facturació, situant-se en el "top cent" de les empreses espanyoles, segons ha explicat aquest diumenge el seu director general, ManelJadraque.
El directiu, que ha participat en la Trobada d'Economia de S'Agaró, ha destacat que Desigual ha experimentat un creixement "espectacular" en l'última dècada, passant d'unes vendes de 12 milions el 2003 a 818 milions el 2013.
La previsió de la companyia, que és present en 109 països, és seguir creixent el 2014 i arribar a la "xifra màgica" dels 1.000 milions d'euros de volum de negoci.
"Si ho fem bé, tenim un futur gran", ha afirmat Jadraque, que ha recordat que en deu anys el mercat de la moda es duplicarà a tot el món i que encara hi ha lloc en ell per vint companyies com el gegant Inditex.
"El mercat no és un pastís que se'n va tallant, sinó un globus que s'infla. Per això, des d'una visió global, està tot per fer", ha subratllat. Manel Jadraque ha indicat que les marques que triomfen avui dia són aquelles que intenten transformar el món, el que explica en part l'èxit de Desigual, que tracta d'"incrementar la felicitat".
"Ens posicionem fent coses diferents. No som els millors en qualitat ni en preu, però tenim un estil", ha apuntat el directiu, que considera que Desigual, més que una marca de moda, és una actitud.
Fundada fa dues dècades pel suís Thomas Meyer, Desigual va començar venent moda per a dona, encara que avui dia dissenya i distribueix també roba per a home i nen, accessoris, sabates, roba per a la llar, calçat esportiu i, més recentment, perfums.La introducció de noves categories és una de les vies que ha utilitzat Desigual per créixer, unida a l'expansió geogràfica i la multiplicitat de canals de venda.
L'empresa, que compta amb una plantilla de 4.000 treballadors, 1.000 d'ells a Barcelona, on té la seva seu central, és present en més d'un centenar de països, el que l'ha permès diversificar geogràficament la seva font d'ingressos.
De fet, l'Estat espanyol representa només el 20% de la seva facturació, tres vegades menys que fa només tres anys, i la previsió és que l'any que ve el mercat francès sigui ja més gran que l'espanyol.
Encara que Europa representa un 85 % del negoci de Desigual, l'empresa segueix mirant cap als mercats exteriors i, especialment, cap a Sud-amèrica, que Jadraque considera "un mannà per a les marques espanyoles" gràcies a la "connexió cultural" i l'estabilització de la corrupció i els governs de la regió
Desigual preveu mil milions de facturació
La firma de moda vol arribar a aquesta xifra l'any vinent
01
de Desembre
de
2013
Act.
01
de Desembre
de
2013