Dia s'enfronta a la taxa rosa. La cadena de supermercats ha decidit que el dia 28 de cada mes a les botigues de Clarel, especialista en la cura personal i de la llar, els productes d'higiene femenina no estaran gravats per l'IVA. D'aquesta manera la companyia presidida per Ana María Llopís Rivas, una de les poques dones de l'Ibex 35, posa en marxa la campanya 28 íntim per donar a conèixer aquesta iniciativa.
Sota aquest lema, tant a les botigues físiques com a la botiga online, les compreses, els tampons, els protectors íntims i la copa menstrual estaran exempts d'aquest impost que actualment és del 10%.
Amb aquesta acció, Grupo Dia es fa ressò d'una reivindicació històrica perquè els productes de primera necessitat es gravin amb l'IVA reduït del 4 %. No obstant això, Clarel l'elimina en un total de 86 productes d'higiene femenina tant de la marca pròpia Bonté com de marques de fabricant.
Segons explica l'empresa en un comunicat, el 50 % de la població són dones i es calcula que productes de primera necessitat, com les compreses o els tampons, són utilitzats al llarg d'una mitjana d'uns 35 anys.
Clarel, marca hereva de la ja desapareguda Schleker, compta amb més de 1.000 establiments arreu de l'Estat espanyol que ofereixen al voltant de 6.000 referències tant de marca de fabricant com de marques pròpies de la companyia.