• Empresa
  • Didac Lee, la cara digital del Barça

Didac Lee, la cara digital del Barça

L'emprenedor ha estat reconegut com a Millor Mentor Europeu d'Startups pel Founder Institute

Didac Lee, responsable de l'Àrea Tecnològica del FC Barcelona
Didac Lee, responsable de l'Àrea Tecnològica del FC Barcelona
Víctor Solvas
22 de Juliol de 2013
Act. 07 d'Abril de 2014
Amb la crisi econòmica han sorgit a l'escena pública una sèrie d'emprenedors que anys enrere, en temps de bonança, eren poc menys que ignorats. Són la cara visible de la nova i respectada emprenedoria, i entre aquests personatges està el fundador del grup tecnològic Inspirit i de les botigues online Tradeinn, Didac Lee. Però el seu treball no va començar abans d'ahir. Lee, de 39 anys, va iniciar l'aventura d'Inspirit al 1995, i avui ja és un grup de referència en la creació, incubació i acceleració de noves empreses de base tecnològica. Aquest treball li ha valgut a Lee el guardó a Millor Mentor Europeu d'Startups concedida pel Founder Institute, per davant de 2.500 candidats.

"Crec que, com a emprenedor, l'evolució natural és passar de crea empreses a ajudar a crear-les", declarava Lee a Silicon Valley, on va recollir el premi. I si aquest és el seu nou objectiu professional, sembla ben encaminat. Inspirit compta en el seu si amb vuit empreses de base tecnològica i que són líders en sectors com el màrqueting online, l'e-commerce o la seguretat informàtica.

Líder a les xarxes
La feina digital de les empreses comandades per l'emprenedor li han valgut diversos reconeixements, però potser el més gran va arribar el 2010, amb el seu nomenament com a responsable de l'Àrea Tecnològica del FC Barcelona. En aquell moment, el Barça era el cinquè club de futbol del món en seguidors a les xarxes socials. Avui és el primer. "L'èxit a les xarxes reflecteix els èxits de l'equip, però al darrere hi ha un treball d'organització, priorització i d'entendre la importància de l'entorn digital", declarava Lee en una recent entrevista a Ràdio 4.

El Barça gestiona avui una xarxa de 60,6 milions d'usuaris als seus perfils socials, el que genera estadístiques d'impacte, com la que va publicar la revista Forbes en el seu darrer número, en el que mostrava com el club blaugrana acumulava més seguidors que tots els equips de la NFL junts. "Però el número de followers no és més que una anècdota simpàtica si no el podem convertir en una nova font d'ingressos", destacava Lee en la 13a Jornada Joan Salvà de la desapareguda Unnim, en que va desgranar l'estratègia digital del club. El directiu culé resumeix les etapes a seguir a la xarxa en tres moments: "Acumulació d'audiència, fidelització i monetarització".