Alimentar-se només de batuts durant un dia per fer un reset

Empresa

Dietox, mantenir la línia sense dir 'no'

L'emprenedora Virginie Rogé implanta a Espanya i Itàlia el mètode de desintoxicació del cos a través de batuts produïts a altes pressions amb ingredients naturals

"Avui busquem alimentació sana i fer esport. Creem un sentiment de culpa quan algú no ho compleix i donem a entendre que els excessos són dolents i això no és cert. S'ha de replantejar i fer entendre que a la vida s'ha de ser feliç". Aquesta és la filosofia de Virginie Rogé, la creadora de la companyia Dietox i 'culpable' de què els més que coneguts smoothies que les famoses prenen per mantenir la línia hagin arribat a Espanya i Itàlia.

La idea de base no és fer una dieta, sinó fer un reset al cos, ajudar-lo a eliminar toxines i elements negatius pel cos i portar-lo a un estat inicial on no hi ha excessos de copes, dinars en família o amb amics, estrès i altre males rutines del dia a dia de la societat. L'únic que cal fer és substituir entre un i cinc dies els àpats per un total de sis batuts elaborats amb fruites i verdures de tota mena per depurar.

Segons Rogé, el negoci funciona: el 2015 han tancat amb una facturació de més de gairebé 900.000 euros i l'equip ja ha apostat per nous productes com infusions, cosmètics i altres complements per ajudar les usuàries a fer un reset al 100%.

Un canvi de vida
Dietox vol ajudar els seus usuaris a fer un petit salt qualitatiu a la seva vida, a fer un gir, però el més curiós és que la mateixa empresa neix també per la necessitat de la seva fundadora de canviar de vida. "Abans havia treballat en una consultoria, però volia un canvi d'aires i me'n vaig anar a Nova York", relata a VIA Empresa. Allà va conèixer el que defineix com una "febre per resetejar el cos", la idea també era dejunar i passar al dia amb liquats, però uns batuts que tenien "pitjor sabor i no eren tan sans. La idea de compensar els excessos em va agradar", continua explicant, "així que en tornar a Barcelona vaig decidir portar aquí el mètode".



El primer pas va ser dirigir-se a la clínica Teknon per exposar la idea a nutricionistes especialitzats i treballar en receptes sanes. Tot seguit, va buscar productors d'agricultura ecològica que poguessin assegurar que la matèria primera seria de qualitat i empreses que poguessin fabricar els liquats en fred. El requeriment principal era preservar la qualitat, pel que els productors havien de treballar amb el sistema cold-pressed i envasar amb una tecnologia d'altes pressions per tal d'assegurar que el producte manté la frescor i que podrà arribar en perfectes condicions al consumidor.

Al capdavant de la innovació
La seva història és tot un exemple d'emprenedoria d'èxit a través del bootstrapping, és a dir, de créixer amb els mínims recursos. A més a més, per sumar-se a l'aventura de muntar la seva empresa des de casa, Rogé va deixar la feina estable que tenia i va donar-se un període màxim de sis mesos per veure si era capaç de tirar endavant el projecte. "Si no funcionava, sempre podia tornar a buscar feina", recorda amb optimisme.

De ser ella sola, ha passat a tenir una oficina i una companyia de 10 treballadors. També va aconseguir tancar una ronda de mig milió d'euros el 2015, això, sumat a l'aportació dels FFF i un préstec que sumaven 30.000 euros, li va permetre crear i impulsar l'empresa al llarg d'aquests tres anys. Ara cal sumar una ronda de capital de 614.000 euros tancada aquest mes de juny amb Cabiedes and Partners, Inderhabs Investments i Faraday Venture Partners.

Però Dietox és també un cas d'innovació. "Vam ser els primers a portar el concepte a Espanya i ara veiem que han sortit còpies que també fan liquats", ressalta. Tanmateix, això no els preocupa i assegura que aquesta competitivitat és sana: "El mercat no pot ser un monopoli, hem de ser competitius en un mercat on hi ha una clara tendència cap a la salut".



Ara treballen amb altres productes que els permeten tenir l'etiqueta de pioners. Un d'ells és una línia de cosmètica natural i orgànica o l'esprai bucal anticapritxos, una mena d'elixir per enganyar la panxa i alhora protegir la salut de la boca. "És innovador per la seva composició, per la finalitat i pel format, perquè vam dissenyar-ho com una targeta perquè pugui cabre-hi a la butxaca", descriu, assenyalant tot seguit que la major part dels beneficis es destinen al departament d'R D.

Aprofitar les bondats de la tecnologia
La producció està externalitzada en empreses de Catalunya i Holanda, però el producte es compra a Mercabarna, buscant sempre la millor qualitat. Pel que al perfil dels compradors, un 80% són dones amb un poder adquisitiu mitjà-alt.

Actualment Dietox ven a França, el Regne Unit, Itàlia i Espanya. Aquest tercer és el primer pel que fa a facturació, però la venda internacional representa el gruix principal dels seus beneficis. El seu pròxim objectiu és el Regne Unit, seguint la mateixa estratègia que fins ara: "No tenim oficines i seus enlloc més, només a Barcelona, i no plantegem obrir-ne més. Avui en dia, amb les tecnologies i els vols low cost, pots fer negoci fàcilment".