Disney vol entrar al negoci del 'streaming'
La multinacional de Mickey Mouse guanya un 4,6% més en el seu tercer trimestre fiscal inverteix 900 MEUR en una empresa de vídeo a demanda
La xifra de negoci de la major companyia mundial del sector de l'oci i entreteniment entre abril i juny va arribar a 14.277 milions de dòlars (12.787 milions d'euros), un 9% més que un any abans.
En concret, el negoci de televisió de Disney va facturar un 2% més i el de parcs un 6%, mentre que el negoci de pel·lícules va incrementar un 40% els seus ingressos davant l'èxit de Buscant a Dory i El llibre de la selva. Per la seva banda la divisió interactiva i de consum va retallar un 1% la seva facturació. Actualment la companyia dóna feina a més de 180.000 empleats a tot el món.
D'aquesta manera, en els nou primers mesos del seu any fiscal Disney va obtenir un benefici net atribuït de 7.620 milions de dòlars (6.825 milions d'euros), un 12,5% més que un any abans, mentre que les seves vendes van augmentar un 9%, fins a 42.490 milions de dòlars (38.056 milions d'euros).
"Els nostres resultats evidencien la fortalesa del nostre mix d'actius, així com de la nostra capacitat d'execució de manera que millori la marca Disney i es generi valor per als nostres accionistes, mentre invertim en el nostre creixement futur", va declarar el president i conseller delegat de Disney, Robert A. Iger.
Aposta pel streaming
D'altra banda, The Walt Disney Company ha revelat una inversió de 1.000 milions de dòlars (900 milions d'euros) en la compra del 33% de BAMTech, empresa tecnològica i de serveis de vídeo en streaming establerta per la lliga professional de beisbol (MLB).
Segons els termes de l'acord, Disney abonarà 1.000 milions de dòlars en dos trams, realitzant ara un primer pagament i un altre al gener de 2017, amb l'opció d'adquirir una propietat majoritària de la companyia en els propers anys.
La multinacional del ratolí Mickey va destacar que la seva inversió en BAMTech, que compta amb al voltant de 7,5 milions d'usuaris de pagament, permetrà accelerar el creixement de la seva pròpia plataforma de distribució de vídeo, dotant de major flexibilitat als clients i desenvolupant noves tecnologies i capacitats.
"La nostra inversió a BAMTech ens proporciona la infraestructura tecnològica que necessitem per escalar i monetizar amb rapidesa les nostres capacitats de streaming a ESPN i la resta de la companyia", va subratllar Robert Iger.
D'aquesta manera, BAMTech col·laborarà amb ESPN en el llançament i distribució d'un nou servei de subscripció de video en streaming que oferirà continguts proporcionats per BAMTech i ESPN, incloent esdeveniments esportius en directe a nivell regional, nacional i internacional.