01
de Setembre
de
2014
Act.
06
d'Abril
de
2016
"Dormity neix amb la visió de ser líder català en la distribució de sistemes de descans", assegura d'entrada David Sánchez, fundador i director general de l'empresa. Segona generació d'una família dedicada al món del matalàs, l'any 2006 s'independitzava amb aquesta marca que el 2013 ja va facturar 10 milions d'euros, té 30 botigues i ven uns 130 matalassos al dia.
Sánchez adverteix que "més que líders en quantitat, Dormity vol ser líder com a forma de concebre el descans". Aquesta és una de les seves obsessions, i és que "fins aleshores, el matalàs era tractat com un moble o commodity. Jo tenia clar que el món del descans és un món de salut". No en va, la qualitat del son influeix directament en la qualitat de vida.
El client al centre
El dirigent de Dormity insisteix molt en el fet que "el nostre objectiu sempre és el client, el més important és la seva satisfacció". Després de cada venda es realitza una enquesta de satisfacció on de 0 a 10 es pregunta al client si recomanaria comprar a Dormity. "Per nosaltres, l'única nota bona és un 9 o un 10".
Destaca que "volem prescriure bé, i per aconseguir-ho tenim molt coneixement i col·laborem amb metges i universitats perquè ens diguin els criteris per recomanar el matalàs idoni". Amb el suport de la tecnologia, l'observació constant, la investigació i la mesura de la satisfacció del client són una constant a l'empresa.
La tasca de tots aquests anys ha obtingut el reconeixement dels Premis Pimes 2014 que entrega Pimec, obtenint el de comerç més competitiu. Segons David Sánchez, és el resultat de prendre's molt seriosament el seu sector.
"Quan sóc consumidor sempre busco l'excel·lència, no entenc la mediocritat", assegura. I afegeix, "gravem a foc a la ment dels nostres treballadors aquesta seriositat envers les necessitats del client. Això requereix formació i avaluació constant".
Un matalàs a mida
Aquesta voluntat de posar el client al centre també es reflecteix en l'aposta per la innovació i l'R D. Amb una inversió en aquest camp d'un 4%, Dormity ha engegat un projecte de col·laboració amb el Parc de Recerca de la UAB per aconseguir produir matalassos personalitzats.
El projecte consisteix a dissenyar un sistema que a partir de l'anàlisi obtinguda a través d'una manta amb sensors de pressió, permeti a l'empresa recomanar el matalàs que faciliti el millor descans i el no agreujament d'algunes de les patologies físiques lleus més comunes.
"Com a empresa has de buscar els productes que creus que necessita el teu client", assenyala un David Sánchez que es mostra orgullós d'aquest projecte "pioner mundialment". I és que tot i tenir molt clar el coneixement de la tecnologia, dels materials o de l'arquitectura del matalàs; "una línia de millora molt important és construir el matalàs perquè sigui el més idoni possible per a cadascú mitjançant una prescripció científica i amb el menor risc d'error".
L'expansió comercial
L'any 2014, amb nou obertures, ha estat el de la consolidació de l'expansió comercial de Dormity, que ha assolit els 30 punts de venda, convertint-se així en la cadena amb més presència al nostre país. "Totes les persones són públic objectiu de la nostra empresa", assegura Sánchez. Per això "mirem d'estar el més a prop possible en quant a distància, a 10 minuts a peu de casa del client".
Per aconseguir-ho l'objectiu era ser presents a les poblacions de més de 60.000 habitants. Les futures obertures a Terrassa, Reus i Sant Boi de Llobregat clouran aquest propòsit en el que queda de 2014 assolint una presència al 75% de poblacions catalanes d'aquestes dimensions.
Així doncs, els nous reptes passen per la internacionalització, encara en fase d'estudi per escollir el millor destí per cinc botigues pròpies entre Alemanya i el sud de França; així com per la màster franquícia. En aquest aspecte, Sánchez té clar que "necessitem que qui defensi el model de Dormity cregui en els seus valors".
Per tant, assegura, "serà gent que ja és dins del món de la matalasseria amb una botiga tradicional fora de Catalunya. I ha de ser gent amb la inquietud de veure que els seus actuals proveïdors no tracten el producte com es mereix". Sánchez assenyala que "busquem líders locals d'allà on no hi som. Això ens ha de permetre créixer exponencialment entre finals de 2015 i principis de 2016".
La nova fàbrica
Dormity inaugurarà aviat una fàbrica de 5.000 metres quadrats a Rubí, ben a prop de la seva seu a Sant Cugat del Vallès. Unes instal·lacions que seran de gran profit per al projecte dels matalassos personalitzats, però que també obren noves vies d'explotació de negoci. "Fabricar el 50% del volum de vendes que tenim ens donarà capacitat per generar un departament de contractdestinat a clients com hotels", conclou David Sánchez.
Sánchez adverteix que "més que líders en quantitat, Dormity vol ser líder com a forma de concebre el descans". Aquesta és una de les seves obsessions, i és que "fins aleshores, el matalàs era tractat com un moble o commodity. Jo tenia clar que el món del descans és un món de salut". No en va, la qualitat del son influeix directament en la qualitat de vida.
El client al centre
El dirigent de Dormity insisteix molt en el fet que "el nostre objectiu sempre és el client, el més important és la seva satisfacció". Després de cada venda es realitza una enquesta de satisfacció on de 0 a 10 es pregunta al client si recomanaria comprar a Dormity. "Per nosaltres, l'única nota bona és un 9 o un 10".
Destaca que "volem prescriure bé, i per aconseguir-ho tenim molt coneixement i col·laborem amb metges i universitats perquè ens diguin els criteris per recomanar el matalàs idoni". Amb el suport de la tecnologia, l'observació constant, la investigació i la mesura de la satisfacció del client són una constant a l'empresa.
La tasca de tots aquests anys ha obtingut el reconeixement dels Premis Pimes 2014 que entrega Pimec, obtenint el de comerç més competitiu. Segons David Sánchez, és el resultat de prendre's molt seriosament el seu sector.
"Quan sóc consumidor sempre busco l'excel·lència, no entenc la mediocritat", assegura. I afegeix, "gravem a foc a la ment dels nostres treballadors aquesta seriositat envers les necessitats del client. Això requereix formació i avaluació constant".
Un matalàs a mida
Aquesta voluntat de posar el client al centre també es reflecteix en l'aposta per la innovació i l'R D. Amb una inversió en aquest camp d'un 4%, Dormity ha engegat un projecte de col·laboració amb el Parc de Recerca de la UAB per aconseguir produir matalassos personalitzats.
El projecte consisteix a dissenyar un sistema que a partir de l'anàlisi obtinguda a través d'una manta amb sensors de pressió, permeti a l'empresa recomanar el matalàs que faciliti el millor descans i el no agreujament d'algunes de les patologies físiques lleus més comunes.
"Com a empresa has de buscar els productes que creus que necessita el teu client", assenyala un David Sánchez que es mostra orgullós d'aquest projecte "pioner mundialment". I és que tot i tenir molt clar el coneixement de la tecnologia, dels materials o de l'arquitectura del matalàs; "una línia de millora molt important és construir el matalàs perquè sigui el més idoni possible per a cadascú mitjançant una prescripció científica i amb el menor risc d'error".
L'expansió comercial
L'any 2014, amb nou obertures, ha estat el de la consolidació de l'expansió comercial de Dormity, que ha assolit els 30 punts de venda, convertint-se així en la cadena amb més presència al nostre país. "Totes les persones són públic objectiu de la nostra empresa", assegura Sánchez. Per això "mirem d'estar el més a prop possible en quant a distància, a 10 minuts a peu de casa del client".
Per aconseguir-ho l'objectiu era ser presents a les poblacions de més de 60.000 habitants. Les futures obertures a Terrassa, Reus i Sant Boi de Llobregat clouran aquest propòsit en el que queda de 2014 assolint una presència al 75% de poblacions catalanes d'aquestes dimensions.
Així doncs, els nous reptes passen per la internacionalització, encara en fase d'estudi per escollir el millor destí per cinc botigues pròpies entre Alemanya i el sud de França; així com per la màster franquícia. En aquest aspecte, Sánchez té clar que "necessitem que qui defensi el model de Dormity cregui en els seus valors".
Per tant, assegura, "serà gent que ja és dins del món de la matalasseria amb una botiga tradicional fora de Catalunya. I ha de ser gent amb la inquietud de veure que els seus actuals proveïdors no tracten el producte com es mereix". Sánchez assenyala que "busquem líders locals d'allà on no hi som. Això ens ha de permetre créixer exponencialment entre finals de 2015 i principis de 2016".
La nova fàbrica
Dormity inaugurarà aviat una fàbrica de 5.000 metres quadrats a Rubí, ben a prop de la seva seu a Sant Cugat del Vallès. Unes instal·lacions que seran de gran profit per al projecte dels matalassos personalitzats, però que també obren noves vies d'explotació de negoci. "Fabricar el 50% del volum de vendes que tenim ens donarà capacitat per generar un departament de contractdestinat a clients com hotels", conclou David Sánchez.