• Empresa
  • El 85% de les empreses prefereixen captar nous clients

El 85% de les empreses prefereixen captar nous clients

Centren els esforços comercials a captar nous consumidors, davant altres polítiques com la fidelització

El comerç en línia continua consolidant-se, però s’està moderant i ressituant-se
El comerç en línia continua consolidant-se, però s’està moderant i ressituant-se
EFE
16 de Març de 2014
Act. 16 d'Abril de 2014
El 85 % de les empreses centren els seus esforços comercials a captar nousclients per mantenir i augmentar les seves vendes, davant altres polítiques com la fidelització, segons un estudi d'IESE.

El V Estudi sobre la gestió de les xarxes comercials a Espanya, dirigit pels professors de l'IESE Cosimo Chiesa i Julián Villanueva analitza la professionalització i estratègiescomercials de les empreses a Espanya i està basat en una enquesta realitzat a gairebé 500 directius.

Les carències en la professionalització de la captació de clients en les empreses queda de manifest en constatar-se que una de cada tres empreses deixa la captació de nousclients a la lliure decisió dels seus comercials, que tampoc no tenen una metodologia o un protocol que els guiï en el procés.

Per als autors de l'estudi, basat en una enquesta realitzada entre uns 500 directius d'empreses, aquesta falta de professionalització és especialment preocupant en el cas de les petites i mitjanes i creuen que urgeix un canvi en aquest sentit.

Polítiques de fidelització
Una altra dada de l'informe és la falta de polítiques de fidelització, ja que el 43 % de les empreses segueixen sense mesurar el grau de fidelització dels seus clients i són encara minoria, 33 %, les que utilitzen algun programa d'aquest tipus.

L'estudi també apunta l'augment de la presència de l'ús de xarxessocials en totes les empreses enquestades i indica que el 2014 el 80% de les quals ja les utilitzen, encara que només 1 de cada 10 usen el potencial d'aquestes xarxes per vendre.