05
d'Abril
de
2016
Act.
05
d'Abril
de
2016
El conseller delegat de BBVA, Carlos Torres, ha reconegut que amb la transformació digital podrien sobrar fins al 75% de les oficines del banc. "Tenim 3.800 oficines a Espanya, té sentit? No. Podem reduir-les? Sí", ha avisat.
Torres ha advertit sobre el canvi d'hàbits sense precedents que en poc més de tres anys la tecnologia ha provocat entre els clients bancaris, que prefereixen relacionar-se amb el banc "cada vegada més" a través del mòbil.
"Això ens ha portat a redefinir la nostra proposta de valor per convertir-nos al millor banc per als nostres clients i aportar-los les solucions que exigeixen per operar al moment i en el lloc que ells desitgin", ha explicat Torres en un comunicat.
Per adaptar-se, ha afegit, el BBVA reduirà la seva xarxa de manera contínua, i finalment podria quedar-se en unes 1.000 "en un temps indeterminat a llarg termini, dins de molts anys".
En aquest sentit, el conseller delegat ha dit que actualment no hi ha plans per tancar aquest nombre tan elevat d'oficines i que les seves paraules són retòriques. El BBVA ja ha estat reduint la seva xarxa des de començaments d'aquesta dècada.
Els bancs i les fintech
En el marc del Money 20/20 Europe, la trobada de referència del sector fintech a escala mundial que ha celebrat la seva primera edició europea a Copenhaguen, Torres ha advertit sobre la transformació que està experimentant la banca i el sistema financer internacional com a conseqüència de l'arribada de jugadors digitals disruptius, amb propostes de valor superiors i menors costos operatius.
El número dos del BBVA ha afirmat que el banc tindrà un paper "cada vegada major" en l'ecosistema de la innovació gràcies a les iniciatives internes de l'entitat, a les aliances estratègiques amb les fintech i a la utilització de la seva plataforma, mitjançant la construcció d'APIs obertes, com a palanca de creixement.
En aquest sentit, també ha recordat la influència dels nous desenvolupaments tecnològics com el Big Data, la tecnologia blockchain o la intel·ligència artificial, que tenen la capacitat de canviar el negoci bancari.
"El BBVA ja s'està convertint en un millor banc per als seus clients", ha reivindicat, en posar en valor un full de ruta que contempla un paper protagonista en el suport a l'ecosistema fintech i l'impuls de la innovació.
Torres ha advertit sobre el canvi d'hàbits sense precedents que en poc més de tres anys la tecnologia ha provocat entre els clients bancaris, que prefereixen relacionar-se amb el banc "cada vegada més" a través del mòbil.
"Això ens ha portat a redefinir la nostra proposta de valor per convertir-nos al millor banc per als nostres clients i aportar-los les solucions que exigeixen per operar al moment i en el lloc que ells desitgin", ha explicat Torres en un comunicat.
Per adaptar-se, ha afegit, el BBVA reduirà la seva xarxa de manera contínua, i finalment podria quedar-se en unes 1.000 "en un temps indeterminat a llarg termini, dins de molts anys".
En aquest sentit, el conseller delegat ha dit que actualment no hi ha plans per tancar aquest nombre tan elevat d'oficines i que les seves paraules són retòriques. El BBVA ja ha estat reduint la seva xarxa des de començaments d'aquesta dècada.
Els bancs i les fintech
En el marc del Money 20/20 Europe, la trobada de referència del sector fintech a escala mundial que ha celebrat la seva primera edició europea a Copenhaguen, Torres ha advertit sobre la transformació que està experimentant la banca i el sistema financer internacional com a conseqüència de l'arribada de jugadors digitals disruptius, amb propostes de valor superiors i menors costos operatius.
El número dos del BBVA ha afirmat que el banc tindrà un paper "cada vegada major" en l'ecosistema de la innovació gràcies a les iniciatives internes de l'entitat, a les aliances estratègiques amb les fintech i a la utilització de la seva plataforma, mitjançant la construcció d'APIs obertes, com a palanca de creixement.
En aquest sentit, també ha recordat la influència dels nous desenvolupaments tecnològics com el Big Data, la tecnologia blockchain o la intel·ligència artificial, que tenen la capacitat de canviar el negoci bancari.
"El BBVA ja s'està convertint en un millor banc per als seus clients", ha reivindicat, en posar en valor un full de ruta que contempla un paper protagonista en el suport a l'ecosistema fintech i l'impuls de la innovació.