• Empresa
  • El dopatge deixa l'atletisme sense Adidas

El dopatge deixa l'atletisme sense Adidas

La marca alemanya de roba esportiva decideix trencar el contracte de patrocini amb l'Associació Internacional de Federacions d'Atletisme

Adidas és una de les empreses oficials que patrocinen a l'IAAF, a més de Cànon, Toyota, Seiko, TDK, TBS i Mondo.
Adidas és una de les empreses oficials que patrocinen a l'IAAF, a més de Cànon, Toyota, Seiko, TDK, TBS i Mondo.
Redacció VIA Empresa i Agències
25 de Gener de 2016
Act. 25 de Gener de 2016
La companyia Adidas deixarà de patrocinar a l'Associació Internacional de Federacions d'Atletisme (IAAF) molt abans del previst. L'empresa de roba esportiva ha comunicat la seva decisió a la IAAF com a resultat directe dels escàndols de corrupció i dopatge a l'entitat. Aquesta decisió suposarà una pèrdua de 8 milions de dòlars l'any en ingressos per a l'associació.

Adidas va signar el 2008 un contracte amb la federació pel qual pagaria uns 33 milions de dòlars fins l'any 2019 per patrocinar als esportistes. La marca alemanya ha decidit trencar amb l'acord, deixant a l'IAAF sense la seva major font d'ingressos. Adidas és una de les empreses oficials que patrocinen a l'IAAF, a més de Cànon, Toyota, Seiko, TDK, TBS i Mondo.

El que fou el principal patrocinador del món de l'atletisme ha preferit desvincular-se'n a causa dels escàndols de corrupció i dopatge. Adidas ja havia avisat que barallava aquesta possibilitat, sobretot després de la publicació d'un informe de la Comissió Independent de l'Agència Mundial Antidopatge, on s'acusava de "dopatge patrocinat per l'Estat" a Rússia.

Aquesta retirada significarà un cop dur per a l'organització i sobretot per al seu president, Lord Coe, qui va haver d'ocupar el càrrec després que l'anterior president, Lamine Diack, fos acomiadat per veure's vinculat en la trama de dopatge.